recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Total forvirret - højtaler valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTotal forvirret - højtaler valg

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 09:39

Jeg har også haft adskillige sæt, lyttet til endnu flere, og så faldt valget på Dali Ikon 7.

Til surround er de super velspillende og detaljerede. Til stereo kan man finde noget der er bedre, men igen spiller de rigtigt rigtigt godt.

Personligt ville jeg finde et sæt Mentor 5 brugt som er en fantastisk stereohøjttaler. man kunne evt. starte med Mentor 1 eller 2 som (især Mentor 2) spiller så man tror det er en væsentligt større højttaler.

Jeg var meget tæt på at købe Elac, men blev lidt forvirret af tilbagemeldinger fra en sælger hvilket resulterede i at jeg sprang helt fra.

Sidst men bestemt ikke mindst er det vigtigt at vide hvad du lytter til, hvilken forstærker/receiver du har, hvor stor stuen er og om du er til surround eller stereo.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 11:43
Har du kigget på Monitor Audio? De har da et fint design, og personligt synes jeg de spiller rigtig godt, meget detaljeret lyd.
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 21:26
Hva med en B&W CM5 i sort højglans?

Spiller efter min mening rigtig flot med en god stram bas
og så ser den bestemt ikke ringe ud i sort højglans!

Den ville jeg anbefale. De koster 3.999 kr. pr. højtaler.
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 21:37

Seriøs............... Skal du ikke også bo der?????????

Jeg går også rigtigt meget op i design og indretning. Alle mine møbler er design møbler. Men jeg har da formået af indrette min stue, så det både ser godt ud, men der er også hammer fed lyd. Mine højtalere er ikke købt efter at de skal se godt ud, med ud fra at de skal spille fedt..........

Så tage en snak med hende og forklar at du altså også skal bo der. Så derfor bliver der også nør til at være plads til dig (og dine ting).

Så jeg kommer lige med et OPRÅB, til alle jer vatpikke.............. Tag jer nu sammen og slå i bordet. Det er sku også jeres hjem

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hej,

Jeg syntes bestemt at du skal kigge på SCANDYNA Minipod højttaler i HFK. Køb en sub med, så er der dejlig lyd. Designet er super flot.

Mvh. Torben

FLOTTE

Jeg ved godt smag og design er individuel, men de serier Scandyna har lavet, er da kun noget kvinder med PMS kan få gennemtvunget. De burde forbydes ved lov.

Ja, desværre er de danske mænd (jeg inklusive) så meget under tøflen, så det går ud over ens HiFi-ønsker. Eller også er vi vel bare trætte af den støjkilde(BROK BROK BROK) der opstår, hvis vi sætter vores rigtige anlæg op .

EDIT: Nå, pr76 kom først .

Redigeret af Hans j - 23-September-2009 kl. 21:49
Til top
markomega Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2009
Sted: Roskilde
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 22:35

Jeg købte for en lille måned siden et par B&W CM1 højtalere og har bestemt ikke været skuffet. Jeg jagtede en kompakt reolhøjtaler, med et stort fokus på designet, og efter en længere lyttesession hos en ven fra hifiklubben faldt valget på denne højtaler. Den lyder større end den er, og har i mine ører en mere end acceptabel bund for en højtaler i denne størrelse.

Som newliving nævner er storebroderen CM5 virkelig god, jeg fravalgte den udelukkende pga størrelsen, og fordi min stue er meget lille.

CM1'eren fås i hvid og den finish er i mine øjne bedre end sort pianolak som jeg valgte, hvis det altså passer ind i resten af interiøret.

Begge højtalere kræver en strømstærk forstærker, men så spiller de også fantastisk.

Til top
markomega Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2009
Sted: Roskilde
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 22:36
Så forresten godt at du ønskede gulvhøjtalere, men tænkte jeg ville nævne alternativer baseret på hvad jeg hørte under min egen jagt :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu