Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1760
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 12:43 |
Det er en 2 år vist nok, og gav en 10.000 kr for det. inkl. en luksus forsikring på 5 år. Det var på tilbud den gang.
Eller er det sneget sig op på 3 år? Anyhow. Der omkring.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 13:13 |
Uha, kiggede selv på det tilbud i Merlin dengang, men havde ikke lyst til at få så stort et TV dengang. Men det var jo rigtigt billigt for den størrelse.
Hvis man skal lave en sammenligning til en fladskærm, så er prisen/værdien halveret på de 2 år. Om det så er ud fra den oprindelige noget dyrere pris, eller det er ud fra den pris du gav, ved jeg ikke.
Vil også mene det er tættere på de 3 år...
Redigeret af Kampus - 19-Marts-2010 kl. 13:14
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 13:48 |
Kampus; Sjovt, jeg kender kun en enkelt anden der har det tv. Andre plejer ikke at kende det overhovedet :) Vi har været rigtig glade for det, men har nu savnet noget lidt mindre - evt på væggen. Vi har bare ikke nænnet at skille os af med det.
Det er nok 3 år ja. Har desværre ikke papiret her, da jeg er på arbejde. Og da de tv vel ikke engang bliver lavet mere, så er den nok svær med match af fladskærme og priser ja. Hmm..
Må hjem og se den rette dato :)
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 13:57 |
Det så ud som om billedkvaliteten var noget bedre på det TV frem for deres W2000, som jeg også kiggede på dengang. Men alt det var jo inden at jeg overhovedet vidste ret meget om de forskellige teknologier, og troede at LCD var bedst
Tror da forresten der stod førpris på over 30.000 på TV'et. Så hvis du kan få halvdelen er der råd til et rigtigt godt TV 
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 14:06 |
Kæresten faldt med det samme for det billed det havde, i forhold til de andre tv der stod omkring det. Kun et var bedre, og det viste sig det stod og kørte Bd-film. Sony kørte SD og var fantastisk. Så, det var egentligt hende der fik mig med på idéen med at købe sådan et tv. Men har aldrig fortrudt :) LCD var jeg også hop på den gang ellers :D
Ja, det har du vist ret i. Prisen var i hvert fald høj på det tidspunkt, så det var kun pga. det tilbud vi købte det. Ellers var det alt for dyrt til os. Det ville bestemt ikke være skidt hvis der lå sådan en udbetaling! :D
|
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 14:30 |
Nu skriver du garenti i overskriften og i dit indlæg snakker du forsikring. Det er 2 vidt forskellige ting. Så du skal først finde ud af om det er garenti eller reklamationsret eller en forsikringssag.
Er det garenti/reklamations ret, så kan du have byttet med et magen til eller også skal det repareres. Hvis man begynder at ville bytte til et andet produkt, kan dette kun ske ved at sælger og køber er enige. Ellers er det pengene tilbage.
Forsikringsager er noget helt andet og her skal man læse betingelser. Men i reglen skal det erstattes med noget tilsvarende. Dvs. er det rusten bildør der skal erstattes af forsikringen, så erstattes den med en rusten bildør, men ikke en ny.
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 14:48 |
Det er vel en forsikringssag, hvor værkstedet har erklæret mit tv totalskadet da det er for dyrt at lave. Det er jo en 5 års garanti/forsikring jeg har købt den gang. Hvilket jeg mener hed en 5 års ekstra garanti.. men kan da godt være det hedder en forsikring kun.
|
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 17:33 |
Hvis det er ekstra forsikring, er der formodentlig også en afskrivnings klausul, typisk 20.% pro anno, af nypris.
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 19-Marts-2010 kl. 20:46 |
Næ der er mange af de gamle tilkøbs-forsikringer der var uden afskrivning.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 22-Marts-2010 kl. 08:52 |
Har slet ikke nået at få kigget i de papir i weekenden. Jeg ringer derind i morgen hvis jeg intet har hørt fra dem.
len61 skrev:
Hvis det er ekstra forsikring, er der formodentlig også en afskrivnings klausul, typisk 20.% pro anno, af nypris. |
Det mener jeg ikke der er på den luksus garanti vi købte.
|
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2010 kl. 11:59 |
Så er tv'et dømt totalskadet. Har samtidig snakket med forsikringen, og de vil lige tage et kig på det med nyprisen, og så vil jeg nok høre fra dem i næste uge engang. Samtidig har jeg forhørt mig om min ret til ikke at få LCD, og den var helt fin. Strålende.
Ser meget frem til at snakke med Expert som jo nu forhandler i stedet for Merlin.
|
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 31-Marts-2010 kl. 19:19 |
Syntes lige jeg vil opdatere denne tråd, da I har været så flinke at hjælpe med mine spørgsmål.
Forsikringen og Expert var kommet frem til at jeg skulle have en TXP50X20E svarende til mit gamle tv. Det svare til en 8.000 kr som forsikringen var gået med til. Det nu helt fint med mig. Jeg smed ekstra 4.000 kr i, og fik et 50G20E i stedet for X20E. Det er en helt fin deal med mig.
Så alt i alt har det kostet mig 4.000 kr for et sprit nyt 50" G20. Jeg klager ikke :) Regner med at det er hjemme på onsdag. De havde desværre ikke flere på lager.
|
|
 |