recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TP link billig bras?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TP link billig bras?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

De fleste hjemme routere jeg har rodet med syntes jeg allesammen resetter settings ved firmware opgraderinger.. Desværre

Ny synes jeg selv jeg har prøvet en del, lige fra Dlink, Linksys, Asus, Fortigate og nu TP Link.. TP Link slår rammer toppen af total idioti, alene ud fra, at den resetter alt ved firmware opdatering. Det har INGEN af mine andre routere, APére osv nogensinde gjort. Det giver altså ingen mening. 

Så lyder det som om du har været heldig. Her er beskeden fra Dlinks firmware upgrade.
Det kunne selvfølgelig har været fint hvis TP link havde givet en tilsvarende advarsel.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 12:36

De fleste hjemme routere jeg har rodet med syntes jeg allesammen resetter settings ved firmware opgraderinger.. Desværre

Ny synes jeg selv jeg har prøvet en del, lige fra Dlink, Linksys, Asus, Fortigate og nu TP Link.. TP Link slår rammer toppen af total idioti, alene ud fra, at den resetter alt ved firmware opdatering. Det har INGEN af mine andre routere, APére osv nogensinde gjort. Det giver altså ingen mening. 

Så lyder det som om du har været heldig. Her er beskeden fra Dlinks firmware upgrade.
Det kunne selvfølgelig har været fint hvis TP link havde givet en tilsvarende advarsel.

Det gjorde de også. Min fejl, at jeg ikke tog det alvorligt. For i min verden er det SÅ langt ude, så jeg nok nægtede at tro det.

Og jeg fastholder igen, mine 2 tidligere Dlink routere havde IKKE denne "feature". Skal se om jeg kan huske modellerne. Mener den ene var en Dir-524. Begge var 54mbit trådløse routere, så det er ikke de "nyere" med draft N protokollen.
Den første blev skiftet, fordi den havde problemer med at fastholde forbindelsen til Yousee, som jeg havde internet igennem for mange år siden. Den overtog min søster, og hun har den garanteret den dag i dag. Den anden mener jeg var en model højere.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 13:05
Om en firmware opdatering sletter konfigurationsdata, afhænger helt af hvad der er ændret i firmwaren. Det kan ske på alle fabrikater.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Om en firmware opdatering sletter konfigurationsdata, afhænger helt af hvad der er ændret i firmwaren. Det kan ske på alle fabrikater.

Delvis enig. Der skal immervæk noget af en ændring til, før det er nødvendigt at resette det administrative IP (LAN IP). 
Medmindre man som producent laver produkter ud fra den devise, at alting er standard, og ingen piller ved noget, så kan jeg forstå det. Men en trådløs router med den devise, det hænger bare ikke sammen. Man SKAL/BØR jo pinedød inde og rode i den uanset hvad. 

Så kan man debattere, hvorfor man (i mit tilfælde) ikke kan leve med standard netværk og 192.x.x.x nettet. Det er for mig at se underordnet, for hvis det var et spørgsmål om det, så var der ingen grund til at gøre det til en valgmulighed.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Point: 618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 13:36
Jeg købte også en billig TP Link, da jeg skulle bruge et access point, i forlængelse af min Asus router.

Valget faldt en TL-841 til 150 kr leveret.

Startede med at smide DD-WRT på den, og den har kørt stabilt siden. Der kommer jævnligt opdateringer til DD-WRT, som installeres smertefrit uden at tabe nogen opsætninger.

Manualen foreslår endda at man kører DD-WRT 😊
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 20:46

Nu er jeg på min 3. ASUS router. Og ingen af dem resetter noget som helst, i forbindelse med firmware-opdateringer! Jeg har nok lavet 20+ opdateringer i alt, uden reset!

M.v.h.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Jeg købte også en billig TP Link, da jeg skulle bruge et access point, i forlængelse af min Asus router.

Startede med at smide DD-WRT på den, og den har kørt stabilt siden. Der kommer jævnligt opdateringer til DD-WRT, som installeres smertefrit uden at tabe nogen opsætninger.

Ja det skrev TP også i forbindelse med den her. Men nu skulle den bare være en "dum" APér og dække et område hvor min Asus ikke kommer så godt ud til. Så jeg gad ikke rigtig begynde rode med 3. part.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 14:28

Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Ja det skrev TP også i forbindelse med den her. Men nu skulle den bare være en "dum" APér og dække et område hvor min Asus ikke kommer så godt ud til. Så jeg gad ikke rigtig begynde rode med 3. part.

Jeg havde nok valgt at betale lidt mere, og så købe endnu en ASUS..!

M.v.h.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 15:07
som et billigt alternativ så har jeg faktisk aldrig haft problemer med TP link, bedre end meget af det bras man sender ud i dag fra diverse internet udbydere..

kører i dag med en RT68AC Asus, men jeg har for et stykke tid tilbage i 3g tiden ejet en TP-LINK router som skulle bruges som "3G" fordeler til sommerhuset.

og den fungerede FANTASTISK, da så min lorte TILGIN router fra WAOO valgte at gå ned hver gang den fik lidt belastning så valgte jeg at bruge den TP Link der i en periode, og den performede bedre end den Cisco jeg havde liggende..

TP link laver ikke fantastiske drømme produkter, men de laver det som man betaler for... billig men rimelig stabil routere..

den AC68´er jeg har nu er ikke ligefrem en budget vare, og den har jeg arbejdet mere for at få til at køre stabilt.. og den EN6300 firmaet har givet mig er også noget værre lort..

eneste router jeg har haft der har været mere stabil for mig en TP´en var min 5GHZ Basestation fra APPLE..

Det er et basalt produkt.. og det er ikke nogen drøm.

Redigeret af Rasmusdc - 24-September-2014 kl. 15:08
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg havde nok valgt at betale lidt mere, og så købe endnu en ASUS..!

M.v.h.

Set i bagskabens kloghed, så er jeg enig LOL
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 16:34
Jeg har en WDR4300 og den fungerer aldeles glimrende. 
Til top
cjoens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2014
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 18:53

TPlink er næppe den ypperste kvalitet, men jeg har da en printserver der har kørt 24/7 siden den blev installeret for måske 10 år siden.

Et accesspunkt fra dem ville jeg heller ikke være afvisende over for, og det er jo egentlig det du har valgt at bruge den til, så det synes jeg da du skal få til at virke, det skal nok gå ;-)

Men en router .... nej, der ville jeg nok købe noget kvalitet, det er jo maskinrummet i en netværksinstallation og har en kæmpe betydning for ydelsen på hele netværket.

Det med firmware opdateringen vil jeg ikke give dig ret i.

Som udgangspunkt skal man ikke opdatere firmware med mindre man har problemer, eller der er kommet en ny funktion man ønsker, og så laver man selvfølgelig en backup først.

Jeg vil til enhver tid foretrække at en firmware opdatering resetter ALT.

Fordi man i min verden kun laver opdateringen hvis man har problemer, og så er det sund fornuft at starte på en frisk så du ikke viderefører et evt. konfigurations problem.

Men det ville selvfølgelig være optimalt om proceduren gav dig en valgmulighed.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu