|
TP-link net og HansGrohe Pontos problem |
Besvar |
Forfatter | |
Rikkesfar
Bruger Oprettet: 16-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Februar-2023 kl. 14:33 |
Hej, jeg har dårlig eller ingen kontakt til min HansGrohe PontosBase vandlækage enhed. Mit netværk består af 6 stk. Tp-Link Deco M5 (Mesh)enheder og master Deco kablet til en Stofa router. (Det trådløse netværk fra Stofa routeren er slukket) Den Deco enhed som har forbindelse til lækageenheden, har jeg prøvet at sætte til fast 2,4 Ghz, og slået Mesh fra. Det har dog ikke ændret noget. I følge TP-Link app er der meget fint signal fra PontosBase, men i følge HansGrohe's app er der dårlig eller ingen forbindelse. Enheden skal en gang i timen melde vandforbrug til Hans Grohes server, som jeg så skal kunne se på appen, men der går typisk en uge eller 2 imellem hver opdatering. Jeg skal også kunne åbne og lukke for mit brugsvand fra den app, men de fleste gange meldes at der ikke er forbindelse. Jeg har en enkelt gang kontaktet Hans Grohe, men det var som om at det ikke rigtigt var der de har deres spidskompetance. Har I gode forslag? På forhånd tak!
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor langt er der fra stofa router til lækageenheden? Du kunne jo slå wifi til i stofatingensten, og lade lækageenheden få forbindelse til den, for at se om det ændrer noget. Klaus
|
|
Rikkesfar
Bruger Oprettet: 16-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for forslaget KlausDM. Det vil jeg prøve. Der er godt nok langt, men jeg kan bare forlænge "antenne"kablet til routeren midlertidigt.
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Din HG Pontos kunne ogås være defekt?
|
|
Rikkesfar
Bruger Oprettet: 16-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Funktioner
Tak(0)
|
Update, jeg prøvede, som KlausDM foreslog, wi-fi med Stofa routeren direkte, hvilket ikke hjalp. Jeg prøvede diverse andre ting (bl.a. check for interferens fra andre netværk), men uden held. Fra først i marts måned er den begyndt at virke. Jeg kan desværre ikke sige hvorfor. Ifølge Hans Grohe app er signalstyrken blevet bedre, og jeg kan aflæse forbrug og betjene enheden, så indtil videre er alt godt.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |