recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tør man købe fra PixMania.com
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTør man købe fra PixMania.com

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tvivleren 30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Tør man købe fra PixMania.com
    Sendt: 16-Februar-2008 kl. 11:42

Jeg har fundet en Panasonic EX87 via Kelkoo.dk til kun 2.800 kr - leverandøren er franske PixMania.com.

Så vidt jeg kan se er det en uhørt billig pris og man får vel en bedre maskine end både Pana EH67 og Sony HXD970 - og faktisk til en lavere pris.

Men tør man nu stole på franskmænd ?

Kan man få problemer med manglende instruktionsbog og menuer på dansk ?

Nogen der har erfaringer med PixMania ?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 12:05

Har købt der flere gange, ingen problemer.
De har mange gode tilbud.
Med hensyn til dansk menu må du tjekke modelnummer på det du køber og sammenligne med producentens hjemmeside.

www.pixmania.com

SVP03
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 12:30
Har også købt der før - ingen problemer.

Men rygtet siger problemerne starter ved reklamationer.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 14:26
Tror ikke den omtalte model understøtter danske undertekster. Se hvorfor i din anden tråd.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 14:49

PixMania.com er den franske udgave af Getmore.

Dvs. super billige priser og fin levering - men vi ***** dig et stykke hvis du får brug for reklamationsretten.

Men hvis du nu blot får noget garantibevis med, så du kan få det lavet herhjemme, skal du jo ikke bruge sidstnævnte manglende service hos dem.

Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2008 kl. 19:01
Jeg har også købt hos Pixmania. Det går fint med at få varen, men reklamationen har været et helvede.

Pixmania krævede, at jeg skulle sende den defekte vare (en DVB-T reciever) til Malmø med en portoudgift på 185 kr. Mange måneder efter fik jeg en anden og ringere model tilsendt (den første kunne ikke laves) og jeg fik aldrig min portoudgift refunderet selvom jeg ringede og sendte dem flere mail.

Så for mig: Aldrig mere Pixmania, uanset hvor meget jeg kan spare.

vh. Thomas
Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2007
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 13:51

Jeg har købt både kamera og TV igennem Pixmania. Heldigvis har der ikke været problemer med produkterne. Jeg vil ikke holde mig tilbage med at købe derfra igen.

Det er muligt, at jeg en dag fortryder - men jeg er ikke sikker på, at det er anderledes end andre netbutikker. Hvis jeg var bange for reklamationssager, ville jeg gå ud i Bilka og købe ind (men her kan man sikkert også finde dårlige historier).

Jeg har i øvrigt modtaget danske manualer på begge produkter - på TV'et fik jeg ét download af den danske manual fra deres hjemmeside.  

Redigeret af Mylle37 - 17-Februar-2008 kl. 13:57
Til top
Tvivleren 30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Sted: Djibouti
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 17:41

Mange tak for svarene. Desværre er de ikke så entydige som jeg kunne ønske, men det var sikkert heller ikke forventeligt.  

Men man har jo også hørt om både gode og dårlige oplevelser når folk eks. har en bil til service, så det er nok ikke kun netbutikker der har et blakket ry.

Til top
plankeby Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2008 kl. 00:15

Pixmania ser ut til å ha stor problemer med å forholde seg til Skandinaviske forbrugerlover. Firmaet har vært flere ganger på norske og svenske forbrugerprogram på TV med sterk kritikk for å ikke holde reklamasjonsrettigheter vi har. Pixmania holder seg kun til den garanti et produkt har fra leverandør, og ikke dansk reklamasjonsrett.

Pixmania er ikke et dansk selskab !!

"Det norske forbrukerrådets Forbruker Europa har mottatt en del klager og henvendelser angående Pixmania. Forbruker Europa kan bistå forbrukerne til å nå frem til det franske selskapet Pixmania. "

Redigeret af plankeby - 18-Februar-2008 kl. 00:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu