|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() Sendt: 20-August-2009 kl. 14:04 |
Hej For noget tid siden, var der en tråd, hvor det blev efterspurgt om DR sender opysninger ud med deres stream om kunstner, album og titel. Det gør de jo på deres egen player. Men det gør de ikke hvis man bruger en netradio, eller andet der bruger deres "direkte links" Der var så én der havde kontaktet dem og fået at vide at det var teknisk muligt, men de ikke mente der var et behov for det. Jeg har søgt efter tråden, men kan ikke finde den. Er der nogen der kan finde den? Jeg vil nemlig gerne kontakte dem og gøre opmærksom på mit ønske om den funktionalitet og selvfølgelig opfordre alle andre til at gøre det samme. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Søg og du skal finde:
"Søg i hele sitet" søgetekst: "dr info" |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Jeg har brugt både "søg i forum" og site:recordere.dk... i google, uden held. Men tak, Letten :)
Jeg vil skrive en lille mail til dem i aften og vil hermed opfordre alle, der hører deres netradio udenom deres egen player, til at gøre det samme. |
|
![]() |
|
mooens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Jeg har på baggrund af de tidligere indlæg om manglende informationer, i juni måned skrevet til teknikinfo@dr.dk, og fået nedenstående svar. Vi sender ikke metadata ud i Windowsmedia strømmen. Det er ikke en priotet at sende disse ud da den manglende information kun rammer brugere der modtager via wifi/internet radioer og altså ikke dr.dks egne brugere. Det kan være at din model kan modtage metadata fra dr.dk når vi senere på året går over til at sende i MP3 (og ikke i WMA som nu). Jeg kan fortælle at alle Logitech Squeezeboxe kan modtage MP3 formatet.
Redigeret af mooens - 21-August-2009 kl. 14:05 |
|
Mvh.
Mogens Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jeg skrev i fredags frem og tilbage med en medarbejder på den omtalte emailadresse. Velformulerede og hurtige svar. Meget positiv oplevelse! Men svaret var ikke så opløftende. Ihvertfald ikke på kort sigt. DR sender som bekendt i WMA. Og i det format, er det ikke muligt at med-sende track-info. De arbejder med at skifte deres egen afspiller fra en Windows Mediaplayer-platform til en Adobe Flashplayer-platform. Dette for at understøtte brugere på OSX og Linux. Han antydede ikke på nogen måde at de ville skifte væk fra WMA. (Jeg ved så ikke om det ligger implicit pga manglende WMA understøttelse i Flash?) Derimod henviste han til et samarbejde der er igang med at standardisere radiostreams. Som jeg forstod det, ville DR følge deres "afgørelse" Med i samarbejdet er bl.a BBC, vTuner og Frontier Silicon. http://www.imdalliance.org/index.php Jeg blev glad da jeg fik svar. For medarbejderen havde taget sig tid til at skrive et godt svar, og det virkede velkvalificeret. Men når man så ser hvad Letten og Mooens har fået af svar, så lader det til at de svarer lidt som vinden blæser. Men uanset hvad, så tror jeg ikke vi får track-info uden for DR's egen afspiller inden for det næste år, hvis nogensinde. |
|
![]() |
|
mooens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Hvis du ser i det svar jeg har fået, så skriver DR at de senere på året, går over til MP3
|
|
Mvh.
Mogens Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live |
|
![]() |
|
![]() |
Tjae, jeg håber da du har ret. I så fald hænger det nok sammen med skiftet til adobe Flash player. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |