recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tradingshenzhen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tradingshenzhen

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tradingshenzhen
    Sendt: 07-September-2020 kl. 10:59
Hej 

Ændrer lige lidt her:
Der er ingen tvivl om at Tradingshenzhen sælger telefoner (og andet), ligesom der ingen tvivl er om køberen får sine varer.
Det ville man vide hvis man gad at undersøge tingene.
Det egentlige spørgsmål er sådan set bare:

Er der nogen herinde der ved hvad der gemmer sig under betegnelsen "Global priority delivery" , som firmaet åbenbart bruger for at køberen skal undgå at betale moms??



Har nogen herfra handlet hos Tradingshenzhen.com ?
De sælger Oneplus 8 pro (og andre telefoner) meget billigt og påstår at de betaler momsen der skal betales for telefonen selvom den sendes fra Kina. Dette muliggøres hvis man vælger "Global priority" ved forsendelsesvalg.
Jeg synes det lyder meget mistænkeligt og tyder på de sender telefonen til et sted i EU og derfra sender videre til Danmark for netop at slippe for momsen. Hvis det er sandt hvad de påstår (at de betaler momsen) så kan de umuligt tjene penge på at sælge telefonerne?
Jeg har spurgt direkte via mail og svaret jeg fik, var at de betaler momsen!?

Anyways, de har gode anmeldelser på trustpilot, så det virker som om man får varerne, dog virker det besynderligt de kan sælge til den pris når de samtidig skal betale momsen?


Redigeret af ridderdk - 07-September-2020 kl. 14:17
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 12:27
nu skal du under ingen omstændigheder tage trustpilot reviews for noget som helst. Du kan så let som ingenting købe dig til "gode" reviews og få fjernet de dårlige. Det er bare et spm om at betale nok. og trustpilot selv er nok et af de MEST untrustworthy firmaer overhovedet.

Men har du læst deres forretningsbetingelser overhovedet? 

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nu skal du under ingen omstændigheder tage trustpilot reviews for noget som helst. Du kan så let som ingenting købe dig til "gode" reviews og få fjernet de dårlige. Det er bare et spm om at betale nok. og trustpilot selv er nok et af de MEST untrustworthy firmaer overhovedet.

Men har du læst deres forretningsbetingelser overhovedet? 


Jeg skal nok selv bestemme hvordan jeg tolker Trustpilot og ved hvordan det fungerer
Ja, jeg har læst deres forretnings betingelser og tillader mig stadig at tvivle på rigtigheden idet jeg tvivler på de kan tjene penge hvis de betaler momsen (det har de skrevet direkte til mig)

men tusind tak for din hjælp
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nu skal du under ingen omstændigheder tage trustpilot reviews for noget som helst. Du kan så let som ingenting købe dig til "gode" reviews og få fjernet de dårlige. Det er bare et spm om at betale nok. og trustpilot selv er nok et af de MEST untrustworthy firmaer overhovedet.

Men har du læst deres forretningsbetingelser overhovedet? 


Jeg skal nok selv bestemme hvordan jeg tolker Trustpilot og ved hvordan det fungerer
Ja, jeg har læst deres forretnings betingelser og tillader mig stadig at tvivle på rigtigheden idet jeg tvivler på de kan tjene penge hvis de betaler momsen (det har de skrevet direkte til mig)

men tusind tak for din hjælp

Edit:
Måske jeg skulle have gjort opmærksom på, jeg studser over begrebet  "Global priority delivery", hvad betyder det.
Ja, det kan jeg måske bede dem specificere, men da jeg ikke har en god fornemmelse , ville det være fint hvis nogen herfra har handlet hos dem.......
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 13:02
En lille regel, hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det som regel sådan.

Jeg ville ikke købe en mobil i Kina  selvom den er kinesisk. Hvem tager sig f.eks. af en evt. garantisag.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 13:08
Grunden til mit opslag er jo netop, at jeg ikke tror på foretagendet!!!!!!!!

Det er jo derfor jeg forhører mig om nogle har erfaringer med det firma.
Oneplus tager sig iøvrigt af garantisager, ligesom hvis du køber et Samsung køleskab, så er det Samsung som tager sig af garantisager.......
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Grunden til mit opslag er jo netop, at jeg ikke tror på foretagendet!!!!!!!!

Det er jo derfor jeg forhører mig om nogle har erfaringer med det firma.
Oneplus tager sig iøvrigt af garantisager, ligesom hvis du køber et Samsung køleskab, så er det Samsung som tager sig af garantisager.......
Som jeg læser det, tror du på at du får varerne fordi de har en høj score på trustpilot. Men her knækker filmen, trustpilot er ikke trustworthy!!! Thats a fact!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 14:37
Hvordan skal du betale?
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvordan skal du betale?
øhh, aner det faktisk ikke, har det nogen betydning for forsendelse osv?

jeg har ikke tænkt mig at købe noget fra dem, medmindre nogen med forstand på det, kan forklare hvordan de slipper for at betale moms lovligt.
Jeg tror simpelthen ikke på at de selv betaler som de har skrevet til mig
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 15:58
Hvorfor skulle de ikke betale momsen? Det er da en underlig antagelse.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Hvorfor skulle de ikke betale momsen? Det er da en underlig antagelse.
Forstår ikke dit spørgsmål
Normalt pålægges der 25% moms på varer købt fra Kina såsnart varen koster over 80 kroner.
Det bliver normalt til en regning direkte til køberen.

Tradingshenzhen påstår at de betaler momsen såsnart man vælger Global priority delivery ved forsendelse. 
Jeg prøver så at finde ud af om det virkelig kan passe, af den simple årsag at jeg ikke forstår hvordan de kan tjene penge ved at sælge en vare der koster 4700,- (for mig) hvor de så selv skal aflevere knap 1200,- til den danske stat
Netto salg = 3500,- er der virkelig så store avancer på smartphones?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 18:07
køb den endelig - med din holdning og attitude, så skal du næsten have lov at få nogle smæk over fingrene - om ikke andet i form af en ekstraregning. Det kan godt være de skriver de betaler den, men tro mig de vil lægge den oveni som et gebyr.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu