recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tranponder med Floppy DTV DVB-C og TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTranponder med Floppy DTV DVB-C og TDC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Duckman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Tranponder med Floppy DTV DVB-C og TDC
    Sendt: 17-Februar-2007 kl. 15:44

Hej ...

Lille spørgsmål, er igang med FloppyDTV-DVB-C installation i Vista Home Premium sammen med et Viaccess CAM til TDC Kabel TV kort.

Når jeg kører installationen så spørger den om transponder ??
Hvilken skal jeg vælge?

"I assume full responsibility for my actions, except the ones that are someone else's fault."
Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 15:53

Hej

Ja kan ikke helt hjælpe dig, men vil mægtig gerne høre lidt om dine erfaringer med installationen.. Er det muligt at få undertekster på ??

Gider du ikke skrive lidt i denne tråd om dine erfaringer med installation og funktioner?

Jeg overvejer nemlig selv samme løsning..

Held og lykke med installationen..

Til top
Duckman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2005
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af jrasmu jrasmu skrev:

Hej

Ja kan ikke helt hjælpe dig, men vil mægtig gerne høre lidt om dine erfaringer med installationen.. Er det muligt at få undertekster på ??

Gider du ikke skrive lidt i denne tråd om dine erfaringer med installation og funktioner?

Okay... så lidt baggrunds information... jeg har allerede prøvet en del ting. Først en MCE 2005 men her fik jeg ikke FloppyDTV op og køre som den skulle (kun DR1, DR2, TV2 og Infokanalen) det var som om den ikke kunne læse mit TDC kort (så jeg prøvede lige naboens også men uden held). Så nu kør jeg en Vista Home Premium ind på maskinen. Jeg tror at min gamle setup med Hauppauge MCE500 har givet mig problemer så jeg har formateret disken... surt ... men hvis det alligevel ikke virker.

Jeg kommer lidt senere med erfaringer om denne installation... hvis nogen bare kan sige hvilken transponder jeg skal vælge...

"I assume full responsibility for my actions, except the ones that are someone else's fault."
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 16:36

TDC bruger 6875 og QTAM 64.

Se evt. også her

http://www.perch.dk/dvb/DVB.php

Redigeret af avh - 17-Februar-2007 kl. 16:43
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 17:58
Hvis man f.eks. bruger Firedtv/floppydtv skal man i MCE ind i kanaler og sætte x for at gøre dem aktive, det gælder for de kanaler som er kodede, det er uanset om det er xp eller vista
Den Ben
Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Duckman Duckman skrev:

Oprindeligt skrevet af jrasmu jrasmu skrev:

Hej

Okay... så lidt baggrunds information... jeg har allerede prøvet en del ting. Først en MCE 2005 men her fik jeg ikke FloppyDTV op og køre som den skulle (kun DR1, DR2, TV2 og Infokanalen) det var som om den ikke kunne læse mit TDC kort (så jeg prøvede lige naboens også men uden held). Så nu kør jeg en Vista Home Premium ind på maskinen. Jeg tror at min gamle setup med Hauppauge MCE500 har givet mig problemer så jeg har formateret disken... surt ... men hvis det alligevel ikke virker.

Jeg kommer lidt senere med erfaringer om denne installation... hvis nogen bare kan sige hvilken transponder jeg skal vælge...

Hej. Fik du "skidtet" til at virke??

Til top
Radar80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 23:45

Jeg har lige fået FloppyDTV ind ad døren og installeret den, Feeeedt det virker (næsten, jeg får ikke alle kanalerne ind når jeg laver en kanal søgning, nå men jeg må ud og kigge på nogle forskellige forums, jeg synes at jeg har set et sted at man i FloppyDTV et eller andet sted kan lave et custom setup af transponderne)

Nå men det jeg egentlig ville sige var at der er lige kommet  NYE VISTA DRIVERE til FireDTV/FlopyDTV hvis du kører VISTA sammen med MCE, og de kom igår d. 22/3 2007 og når jeg går ind mappen med de forskellige transpondere kan jeg se at der også ligger noget Cable_TDC valg, så prøv lige at tjekke den nye driver ud !

Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 00:49

Jeg har ikke prøvet de drivere fra i går, men den beta version som ligger til grund for den driver, den var bestemt ikke god.

Deres opsæt til TDC er ikke iorden, og den finder ikke alle kanaler, (den finder den, men den vil ikke vise dem. En nedgradering hjalp på problemet).
Du kan så selv vælge at sætte din egen op. Det har jeg dog ikke selv rodet med, da jeg synes det er skide svært at finde info på kanalerne.

Jeg har leget end del med kortet de sidste dage, bla. opgraderet firmware (og nedgraderet) et utal af gange. Det er heldigvis nemt. Det er straks værre med de problemer som MCE disker op med.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 00:52

Det skal lige siges, at efter jeg har op/nedgraderet, så kan jeg pludselig ikke længere se Discovery HD kanalen. Det kunne jeg ellers til at starte med.

Jeg vælger at tro, at det er fordi den ikke sender mere (men stadigvæk står i listen over kanaler), for alle andre kanaler virker fint, inkl. C+ HD kanalen.

Hvis nogen kan se Discovery HD kanalen (på TDC kabelnet) så hører jeg meget gerne om det.

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 12:36
DiscoveryHD er der stadig, men er blevet kodet. Gad vide hvilket abonnement man skal have for at kunne se den ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 13:14
Tak, det var rart at få denne information.
Mærkeligt at med full pakke kan jeg ikke se den..
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 14:05

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Mærkeligt at med full pakke kan jeg ikke se den..

Mærkeligt? Du skal med statsgaranti betale ekstra til Dyremoses optionsordning(er) for at se Discovery HD.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu