recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transformers BD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTransformers BD

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 01:30

Præcis Iron

Bare fordi at filmen er mixet i DTS-HD eller PCM betyder det ikke at filmene lyder bedre end fx. et dd+ spor!..

Vi ser jo masser af eksempler på SD, fx. Pirates 3 (som "kun" har et DD spor), det er et fremragende godt spor, med masser af kraft og dynamik i alle højtalerne, samt et hårdtsparkende LFE spor!..

Så fordi der står DTS-HD, betyder det ikke at det er bedre end TrueHD eller DD+, men sandsynligheden er nok lidt større

mvh Zirio

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 08:07

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Vi ser jo masser af eksempler på SD, fx. Pirates 3 (som "kun" har et DD spor), det er et fremragende godt spor, med masser af kraft og dynamik i alle højtalerne, samt et hårdtsparkende LFE spor!..

Pirates 3 har da et første klasses 24-bit 48kHz PCM spor. Eller mener du på DVD???

Edit: Der står SD

Har du BD udgaven vil du høre, at PCM sporet er bedre, derfor kan DD godt være godt.

Redigeret af Iron Man - 22-Februar-2008 kl. 08:14
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 08:10

Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Bare fordi at filmen er mixet i DTS-HD eller PCM betyder det ikke at filmene lyder bedre end fx. et dd+ spor!..

Nej, men samme film vil være bedre med PCM end DD+.

Til top
GrillBiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2007
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 09:43
For at nuancerer det lidt mere...
En Møding er stadig en møding selv om den bliver pakket ind i Velur med rød sløjfe og med et til og fra kort. ;)

Lyd bliver ikke bedre end den kvalitet hardware man optager lyden med.
Derfor mener jeg at PCM stort set kun har været brugt som Buzzwords i denne krig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 10:01

Oprindeligt skrevet af GrillBiller GrillBiller skrev:

En Møding er stadig en møding selv om den bliver pakket ind i Velur med rød sløjfe og med et til og fra kort. ;)

Derfor mener jeg at PCM stort set kun har været brugt som Buzzwords i denne krig.

lyden bliver da kun ringere af, at noget bliver skåret væk + at det bliver komprimeret…

Du har helt ret i, at PCM (TrueHD eller DTS-MA) redder ikke en dårlig optaget film, men PCM er da ikke at pakke noget flot ind, det er bare at levere varen i bedst mulig original kvalitet.

Med PCM så forbliver mødingen en møding, og du får lov, at høre den så godt som muligt.

Med komprimering bliver mødingen bare endnu værre.

Jeg aner ikke hvor du vil hen med argumentationen, jeg forstår ikke hvorfor man skal vælge det 2. bedste, når man kan få det bedste.

Jeg har mange skiver, hvor DTS og DD lyver rigtig godt, men det ville alligevel have været bedre med et loss-less spor. Specielt action film, hvor man i scener udnytter bit-raten i lydsporet og dermed løber ind i mur der gør, at noget SKAL fjernes for, at den kan være der.

Redigeret af Iron Man - 22-Februar-2008 kl. 10:10
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 10:48
Jeg havde en sjov oplevelse med Transformers for en lille månedstid siden, da Sony åbnede deres nye Sony Center på Banegårdspladsen i Århus. Jeg gik forbi og bemærkede at de viste Transformers på alle deres udstillede tv-modeller.. jeg kunne ikke lade være med at kommentere, at de var i fuld gang med, at promovere deres værste konkurrent til HDef. markedet - De skiftede til en anden film
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 11:10

Det siger du kun fordi du har holdt dig til HD DVD der slet ikke har brugt PCM...
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det siger du kun fordi du har holdt dig til HD DVD der slet ikke har brugt PCM...

Ja selvfølgelig gør han det, han er jo HD-DVD fanatikker eller det er måske rettere anti Sony fanboy, hvilket heller ikke giver mening da BD er mere end blot Sony. Se blot på den avatar han har valgt sammenhold det med at han ikke har lagt skjul på at han aldrig skal have BD indenfor døren. Han bliver en hel del HD oplevelser fattigere med den holdning som han lægger for dagen.

Redigeret af NFB1 - 22-Februar-2008 kl. 11:59
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 13:12

Oprindeligt skrevet af langballe langballe skrev:

Hejsa.

Nogen der kender en evt. dato for Transformers på BluRay??

Paramount Pictures som står bag udgivelsen er også gået over til Blu-ray, og der er kommet udtalelser ( fra bossen) om at de store film nu bliver udgivet på Blu-ray formatet.

Den kommer snart, plus mange andre skønne film.

Til top
GrillBiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2007
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 14:56
-->#NFB1

Jack D.. har du fået nyt navn?
Han er den eneste der har kommenteret mit signatur fra dahf.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 15:23
Tja Grillbiller. Jack D er en BD fanboy, og du er en HD DVD fanboy. Kom nu videre i teksten. Selvfølgelig er PCM ikke et Buzzword. Der findes op til flere Blu-Rays der både har et DD+ lydspor og et PCM lydspor. Jeg foreslår du sætter dig ned og tager en lytter på en af dem, og sig os så hvad du oplever.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

lyden bliver da kun ringere af, at noget bliver skåret væk + at det bliver komprimeret…

Du har helt ret i, at PCM (TrueHD eller DTS-MA) redder ikke en dårlig optaget film, men PCM er da ikke at pakke noget flot ind, det er bare at levere varen i bedst mulig original kvalitet.

Med PCM så forbliver mødingen en møding, og du får lov, at høre den så godt som muligt.

Med komprimering bliver mødingen bare endnu værre.

Jeg aner ikke hvor du vil hen med argumentationen, jeg forstår ikke hvorfor man skal vælge det 2. bedste, når man kan få det bedste.

Jeg har mange skiver, hvor DTS og DD lyver rigtig godt, men det ville alligevel have været bedre med et loss-less spor. Specielt action film, hvor man i scener udnytter bit-raten i lydsporet og dermed løber ind i mur der gør, at noget SKAL fjernes for, at den kan være der.

Måske mener han, at det er lige meget om den er LPCM, Dolby TrueHD eller dts HD Master . For der er ikke forskel på lydkvaliteten (eller rettere der burde ikke være forskel).
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu