|
Transformers the last knight aspect ratio |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes det er meget stort af Imperial, at de giver dig pengene igen. Hvori mener du deres fejl ligger? Hvis et billedformat kan ødelægge din aften og få dig til at tage hjem fremfor at fortsætte filmaftenen med kæresten, så bør du i det mindste checke med Imperial inden i stedet for at sætte din forventning efter IMDB. Hvis der rent faktisk har været en fejl og defekter på projektoren er det selvfølgelig en anden sag - lyder dog ikke som om det er tilfældet.
|
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener fejlen blandt andet ligger i at de ikke har justeret billedet så det passer i top og bund, samt masket af i siderne hvis det virkelig var meningen at de skulle vise filmen i 16:9, det forstår jeg ikke noget af. Udover det så fremstod billedet grynet og mat/gråt i det. Jeg går i biffen en 5-6 gange om året og vælger altid Imperial da jeg synes de plejer at have styr på de ting, derfor var jeg også ekstra skuffet over min oplevelse
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg læser det ikke som, at han udelukkende har brugt billedeformatet fra IMDB som en årsag. Jeg læser det som hele oplevelser, hvoraf han har brugt nogle oplysninger til at afstemme med resultatet. Og jeg synes i øvrig det er fantastisk endelig at se en forbruger ytre sig kritisk om en oplevelse, som man med rette kan forventet ER en oplevelse, der skal være betydelig bedre end det man kan formå hjemme i privaten.. Hvis ikke biograferne kan leve op til det, så kan de lige så godt dreje nøglen om og lukke. Jeg har tidligere een gang oplevet noget lignende, mener det var Harry Potter og Dødsregalierne - del 1. Den så også meget slem ud i biografen, grynet, mat og utrolig kedelig at se på.
En biografoplevelse skal være noget man går fra med en positiv følelse.. Selvfølgelig kan man ikke ændre på det, hvis selve filmen bare er skod, (handling, indhold osv). Men lyd og billede skal sgu være optimal altid, ellers er det ligemeget. |
|
mrjocs
Junior bruger Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa,
Jeg har nu været inde og se filmen. i Big bio i Herlev i 2d. og jeg kan bekræfte at filmen blev vist i mindst 3 forskellige formater alt afhængig hvilket kamera der blev brugt. Det ser ud til at det er en imax version der bliver fremvist i alle biografer. For nogen er dette problem andre ligger ikke mærke til det. det er dog øv når det skal vises på et cinema scope lærred så man ikke kan få udnyttet dens bredde. Det er dog langt fra første gang jeg har set en film der skifter mellem imellem formater. et par titler kan nævnes: Transformers 4 age of extinction Batman the dark knight Tron the legacy. Interstellar Det er film der er skudt delvist i imax eller film hvor man ønsker at få mere højde i billede til for få en "bedre" 3d effekt. Man kan også opleve effekten på bluray versionerne. |
|
mvh
|
|
mrjocs
Funktioner
Tak(0)
|
Bd versionen kommer også til at skifte imellem formater. det gjorde den sidste Transformers age of extinction nemlig ;) |
|
mvh
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det gjorde den ikke.
|
|
mrjocs
Funktioner
Tak(0)
|
Jo den gjorde :)
|
|
mvh
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej.
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis jeg havde en medarbejder som gentagne gange brugte den form for "argumentation", havde jeg fyret ham... http://www.blu-ray.com/movies/Transformers-Age-of-Extinction-3D-Blu-ray/83887: ... Black levels remain true, and flesh tones only slightly push towards that orange shade. Of note is that the shift in aspect ratio between 1.78:1 and 2.40:1 is regular (a good example of rapid-fire shifting comes in a dialogue scene between the Transformer Lockdown and Kelsey Grammer's character), but after a few minutes of movie the switches don't really seem bothersome, though certainly audiences may be wishing to see the entire movie in the larger format, because it does work very well..... Jeg læser måske ovenstående forkert, men synes det de siger beskriver skiftende aspect ratios.
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Det er 3D-udgaven.
Jeg har hele tiden snakket om 2D-udgaven, og den skifter med garanti ikke |
|
mrjocs
Funktioner
Tak(0)
|
Det gælder også for 2d versionen. |
|
mvh
|
|
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
Neeeeej, det gør ikke! Der er ingen skiftende aspect ratio på 2D-udgaven. Jeg har selv udgivelsen og så den (igen) tidligere i år. Derudover står det også på Blu-ray.com. Kun 3D-udgaven skifter aspect ratio. Man kan selvfølgelig kun håbe, at man også kan slippe for det på næste Transformers-udgivelse. Selvom den nye nok er lige så ringe som nummer fire
Jeg kan i øvrigt rigtig godt lide de to første. Havde man lige fyret Section 7-idioten fra toeren og frem, samt fjernet pigen der var en Transformer, hvilket absolut INGEN mening gav, så havde toeren bare været endnu bedre. For mit vedkommende gik det i stykker fra nummer tre... |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |