recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transgear - Mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTransgear - Mediacenter

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
BehnReady Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Tak skal du ha' , jeg glæder mig til at høre om resultatet.

Jeg har lagt en ca. 40 mb optagelse af Threshold i aftes her:

http://www.badsted.dk/dvb/Threshold.ts

Den er optaget med DVBViewer og indeholder DVB undertekster.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Jeg kan desværre slet ikke få min Transgear til at afspille filen med EzLink. Filen virker ellers fint i VLC mediaplayer på pc'en, også med undertekster. Du har ikke mulighed for at gemme i et andet format med DVBViewer ?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Christopher Christopher skrev:

PS. så har jeg kun én ting dom jeg kæmper med, det er at få den til vise billeder, jeg har prøvet konverteringer af diverse slags, men Transgearen vil bare ikke vise dem, de er listet fint på skærmen, men når jeg vil se billedet, bliver TV skærmen, bare sort et kort øjeblik, og derefter er jeg tilbage ved listet igen...

Hvad gør jeg ???

/C.T.

Du er vel ikke kommet til at slå reencoding af billedfiler fra i EzLink?
Du kan finde indstillingen i "Global settings" og så under "reencoding on the fly" fanebladet. Billeder vises i hvert fald fint på min.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 22:28

Desværre ikke hvis der skal undertekster på. Hvis underteksterne er ligegyldige, kan DVBViewer gemme i mpeg2 eller program stream.

Findes der ikke andre stream programmer end EzLink som kan arbejde sammen med Transgear?

Med venlig hilsen og tak for din indsats

Henrik Badsted

Redigeret af Badsted - 12-Juli-2006 kl. 22:29
Til top
Christopher Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af BehnReady BehnReady skrev:

Du er vel ikke kommet til at slå reencoding af billedfiler fra i EzLink?
Du kan finde indstillingen i "Global settings" og så under "reencoding on the fly" fanebladet. Billeder vises i hvert fald fint på min.

Nej, det er ikke "disabled", (jeg har prøvet både med og uden).
I manualen står der jo "The machine only supports the baseline JPEG format", det har ikke noget med det at gøre ?
Kan du se alle formater på din ?

/C.T.

Redigeret af Christopher - 13-Juli-2006 kl. 11:15
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Desværre ikke hvis der skal undertekster på. Hvis underteksterne er ligegyldige, kan DVBViewer gemme i mpeg2 eller program stream.

Findes der ikke andre stream programmer end EzLink som kan arbejde sammen med Transgear?

Med venlig hilsen og tak for din indsats

Henrik Badsted

Jeg kender kun Ultimateserver som Transgear selv laver til maskinen, og det kan heller ikke klare din fil.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 18:21

I manualen står der jo "The machine only supports the baseline JPEG format", det har ikke noget med det at gøre ?

/C.T.

Den viser alle mine billeder fint, men det skal så også siges at jeg udelukkende har jpg billeder, som er taget direkte fra diverse digital kameraer. Kan du heller ikke få jpg billeder til at virke på den?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 18:53

/C.T.

Den viser alle mine billeder fint, men det skal så også siges at jeg udelukkende har jpg billeder, som er taget direkte fra diverse digital kameraer. Kan du heller ikke få jpg billeder til at virke på den?

Nej, det kan jeg ikke - heller ikke dem taget direkte fra kameraet. Jeg har som sagt prøvet diverse konverteringer :-/

/C.T.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 19:13

For dælen da også da 

Det viser sig, at det det er fordi, jeg brugte "Previusly layaout" - da jeg synes det vare nememre at have med at gøre...
Men så prøvede jeg lige at bruge det, som ezLink atår til som default... tjae, og så spiller det...

Ja, men bliver jo helt pinlig berørt...

Men tak for tålmodigheden - og hjælpen...

/C.T.
Til top
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 22:05

Ja det har jeg, og det kan være lidt tricky at få til at virke. Først og fremmest så skal du være opmærksom på at den kun understøtter WEP kryptering, så altså ikke noget med WPA eller andet kryptering her desværre. Derudover skal du være sikker på at SSID står 100% ens på både netværket og afspilleren, dette gælder også store og små bogstaver. Husk også at slå alle firewalls fra på pc'en, for at udelukke det som fejlkilde, når det virker kan du jo prøve at aktivere eventuel firewall igen. Med de ting på plads skulle det gerne virke.

Ja, jeg må krybe til korset, og indrømme det nok er mine taste/læse-færdigheder der trænger til opkvikker...
Det var SSID'en jeg havde tastet forkert på afspilleren
Jeg havde fået den til at virke med net-kabel..

Men nu virker den trådløst, med Firewall og WEP-kryptering.

Tak for hjælpen...

PS. så har jeg kun én ting dom jeg kæmper med, det er at få den til vise billeder, jeg har prøvet konverteringer af diverse slags, men Transgearen vil bare ikke vise dem, de er listet fint på skærmen, men når jeg vil se billedet, bliver TV skærmen, bare sort et kort øjeblik, og derefter er jeg tilbage ved listet igen...

Hvad gør jeg ???

/C.T.

Kan du forklare nærmere hvordan du fik det til at virke med WEP kryptering? Jeg kan nemlig overhovedet ikke få det til at virke i et setup med en Linksys Router (den hedder vist noget med wrt54g).

Jeg kan bare huske at transgear'en var svær at konfigurere til overhovedet at virke netværksmæssigt og at den overhovedet ikke ville kommunikere med WEP konfigureret. Jo måske ville den gerne med et kabel i bagdelen, men ikke med wireless.

/Jacob

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2006 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af jstn jstn skrev:

Kan du forklare nærmere hvordan du fik det til at virke med WEP kryptering? Jeg kan nemlig overhovedet ikke få det til at virke i et setup med en Linksys Router (den hedder vist noget med wrt54g).

Jeg kan bare huske at transgear'en var svær at konfigurere til overhovedet at virke netværksmæssigt og at den overhovedet ikke ville kommunikere med WEP konfigureret. Jo måske ville den gerne med et kabel i bagdelen, men ikke med wireless.

/Jacob

Hey

Jamen jeg sørgede for, som nævnt, at SSID er det samme som i mit AP, og WEP-nøglen skal tastes ind som HEX, dvs. ikke med det ord du har brugt i AP'et, men som en lang række tal/bogstaver.

Og så skal afspilleren have lov til at komme på netværket, så den MAC må ikke / skal være, tilladt på AP'et. (og ikke nogen blokering af nogen Firewall).

/C.T.
Til top
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 22:25

Nu har jeg prøvet at skrive SSID det samme som på AP, men det virker ikke. Har transgear dvx-500e det svært med bestemte karakterer? Hvad er dit SSID? Bruger du 128-bit eller 64-bit?

Desuden vil jeg lige nævne at freeware oxylbox til transgear styrer for vildt. www.oxyl.de

Det er det bedste software jeg har set til dvx-500e med masser af plugins og klippe stabilt. Husk at skrive portnummer når du opretter link til oxylbox på dvx-500e: F.eks. 192.168.1.100:8001. Ellers kan du ikke connecte til den.

Til top
Ottoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 08:48

Hej

Jeg har lige købt afspilleren når jeg vil streame en dvd film så vil den kun spille den i de afsnit af vob filer der er så den starter forfra med at man skal vælge undertekster (pisse ireterende) nogle med samme problem

Når jeg bruger det program der følger med og indstalere det på serveren går min pc helt kold den bruger pc cpu 100% og afspilleren vil ikke logge på pcen så jeg bruger Ezlink manager der virker fint med det koster jo ekstra penge

nogle der kan hjælpe mig?????

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu