recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transport af plasma skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTransport af plasma skærm

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nenne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2006
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 13:13
Plasmaen 50" samsung 7705 ligger stadig i original indpakningen, jeg har 14 km hjem primært via motorvej. Jeg har kun plads til den liggende, stående er slet ikke en mulighed, så jeg tror jeg vil forsøge at liste hjem med den.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 13:22
hvis du endelig skal liste hjem med det liggende, så sørg for det kommer til at ligge på "ryggen" så fronten vender opad.. det mener jeg skulle være det bedste kompromis.. bare du ikke har en bil med hård affjedring.. eller lægger den på en trailer så går det nok.
Mvh

René
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvis du endelig skal liste hjem med det liggende, så sørg for det kommer til at ligge på "ryggen" så fronten vender opad.. det mener jeg skulle være det bedste kompromis.. bare du ikke har en bil med hård affjedring.. eller lægger den på en trailer så går det nok.
Jeg må desværre betvivle ,at den skal ligge med fronten op, det handler om at at hele bærefladen (glasdelen) skal stabiliseres ,hvis den er i Org. indpakning ved man ikke ,hvordan den er stabiliseret. men hvis den er udpakket kan man ,tilskære et stykke flamingo ,passende til glasset ,bedække flamingo'et med klæde ,for at undgå ridser. Med front glasset vendt op ,bliver den stabiliseret ,ved noget ubekendt (indmad/skelettet i skærmen). men du har ret hvis du transporterer i Org. indpakning ,så er det bare en chance man tager.

Redigeret af len61 - 08-Oktober-2010 kl. 14:23
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
nenne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2006
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 14:39
En kammerat med Transporter kommer og henter mig :), så jeg får ikke "testet" om det kunne transporteres liggende.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af nenne nenne skrev:

Gælder det stadig at plasma skal transporteres stående, og i så fald hvorfor?
Og når man skriver stående menes på samme måde som det står i ens stue, stående er her ikke det samme som på Højkant.  Tongue Og mene det kan transporteres liggende, det er en smart måde opfordre nogen til "At friste skæbnen".
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Jeg må desværre betvivle ,at den skal ligge med fronten op, det handler om at at hele bærefladen (glasdelen) skal stabiliseres ,hvis den er i Org. indpakning ved man ikke ,hvordan den er stabiliseret. men hvis den er udpakket kan man ,tilskære et stykke flamingo ,passende til glasset ,bedække flamingo'et med klæde ,for at undgå ridser. Med front glasset vendt op ,bliver den stabiliseret ,ved noget ubekendt (indmad/skelettet i skærmen).

Nej! Det er korrekt, at skærmen skal transporteres med skærmen opad, når den transporteres liggende! Det skyldes at TV'ets interne ramme på den måde vil understøtte panelet, hvorimod panel og glas vil hænge frit, hvis det ligger med panaelet nedad.

Til alle: Der er absolut ingen problemer i at transportere en plasma liggende, så længe man følger ovenstående. Man kan altid se uden på kassen, hvilken vej panelet vender.
Og det er ti gange bedre for TV'et, at transportere det liggende i en bil, end det er stående på en trailer, som bumper afsted...

M.v.h.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Jeg må desværre betvivle ,at den skal ligge med fronten op, det handler om at at hele bærefladen (glasdelen) skal stabiliseres ,hvis den er i Org. indpakning ved man ikke ,hvordan den er stabiliseret. men hvis den er udpakket kan man ,tilskære et stykke flamingo ,passende til glasset ,bedække flamingo'et med klæde ,for at undgå ridser. Med front glasset vendt op ,bliver den stabiliseret ,ved noget ubekendt (indmad/skelettet i skærmen).

Nej! Det er korrekt, at skærmen skal transporteres med skærmen opad, når den transporteres liggende! Det skyldes at TV'ets interne ramme på den måde vil understøtte panelet, hvorimod panel og glas vil hænge frit, hvis det ligger med panaelet nedad.

Til alle: Der er absolut ingen problemer i at transportere en plasma liggende, så længe man følger ovenstående. Man kan altid se uden på kassen, hvilken vej panelet vender.
Og det er ti gange bedre for TV'et, at transportere det liggende i en bil, end det er stående på en trailer, som bumper afsted...

M.v.h.
Prøv at læse txten ! Du må spørge en glarmester hvordan en stor glasplade skal transporteres ,anvisninger på emballage er givet på bagrund ,af det store glasareal . Som udgangspunkt skal en stor glasplade transporteres opret ,Medmindre det stormer!!!!!
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 00:15
Nu er de ruder en glarmester kører med som regel LANGT større, end et plasmapanel.

Og jeg gentager lige én gang mere: Hvis et plasma TV ikke kan stå op, under transport, så er det ikke noget problem at transportere det liggende!!

M.v.h.
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 00:24
Tja, da jeg flyttede mit 50" plasma (Samsung), foregik det liggende på et tæppe med skærmen nedadvendt, på et ikke just plant underlag, i min kammerats bil. Og det var så ovenikøbet et af de ældre af slagsen, så det vejede næsten 50 kg. Fcuk, det var lidt af et mareridt at bære det ned fra 2. sal i den oldnordiske bygning jeg kom fra... Anyways, da det kom op at stå i min nye lejlighed, fungerede det perfekt og det gør det stadig her et lille halvt år senere Smile.

/Nils
           
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu