recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transport af plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTransport af plasma

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 15:02
Jeg transporterede selv mit KRP-500A bag i min stationcar og det lå ned. Jeg spurgte i KT Radio hvor jeg købte det og der sagde de at det var ok.
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 15:46

Oprindeligt skrevet af onkeldunkel onkeldunkel skrev:

Jeg transporterede selv mit KRP-500A bag i min stationcar og det lå ned. Jeg spurgte i KT Radio hvor jeg købte det og der sagde de at det var ok.

Det står da tydeligt på kassen..   hvordan den skal fragtes.

Fandt dette her direkte fra en forhandler på nettet !

BEMÆRK VED AFHENTNING / EGEN TRANSPORT / RETURNERING AF VARER
(herunder returvarer og varer til reparation) :
Ønsker du som kunde selv at fragte din vare, så skal varen fragtes i henhold til nedenstående anvisninger:
Alle Plasma skærme uagtet tomme størrelse skal til enhver tid fragtes stående & må ikke ligges ned. For transport med fragtmand skal varen fastspændes i original emballage på en palle, så der ikke er mulighed for at ligge varen ned under transporten. Alle LCD-TV større end 32" skal til enhver tid fragtes stående og må ikke ligges ned. For transport med fragtmand skal varen fastspændes i original emballage på en palle, så der ikke er mulighed for at ligge varen ned under transport. For 32" og mindre tommestørrelser henvises til producentens emballage for korrekt transporthåndtering. Fremgår det her, uagtet at produktet måtte være 32" eller mindre, at skærmen skal håndteres stående, så skal dette til enhver tid følges. Fremgår intet af emballagen, skal skærmen fragtes stående. Det er kundens ansvar til enhver en tid at følge disse retningslinier.
Vælger du på trods at vinkle og/eller ligge din skærm ned under transport eller i øvrigt fravige ovenstående transportregler og skulle der opstå fejl, ridser, skrammer etc. på skærmen som følge heraf, så frafalder reklamationsretten.

Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Men transporterer man nu et plasma og ikke kan få det ind i sin bil stående og det skal ligge ned så lader man jo bare være med at køre 120 km i timen over vejbump osv.

Og læg eventuelt nogle vattæpper under, som kan tage nogle af rystelserne. Og så er det på med den bløde hat og i andet gear

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 17:53
Selvfølgelig er der noget som snakken om at man ikke skal lægge sit plasma ned under transport, for så er det ikke lige så godt sikret imod stød som hvis det står op.
Så det er på eget ansvar hvis man fragter det liggende og smadrer det fordi man ikke følger anvisninger.

Selfølgelig kan det godt lade sig gøre at køre med det liggende ned, men det er lidt det samme som at køre uden sikkerheds sele. Ønsker man virkelig at frasige sig sin sikkerhed hvis det nu går galt?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 18:17

Det har ikke noget at gøre med at det er et plasma , det er kun pga glaspladen på fronten , at det anbefales  ikke at ligge ned...

MVH

Redigeret af hopgreve - 28-Maj-2009 kl. 19:26
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Det har ikke noget at gøre med at det er et plasma , det er kun pga glaspladen på fronten , at det anbefales IKKE at ligge ned...

MVH

Mgl lige et "ikke"

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 19:21

Tak Kampus , tænk hvad bare et ord kan gøre i en sætning , og det må jeg så huske i morgen for der skal jeg op med mit PX70 til rep for en lodret pixel fejl...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 19:25

Tak Kampus , tænk hvad bare et ord kan gøre i en sætning , og det må jeg så huske i morgen for der skal jeg op med mit PX70 til rep for en lodret pixel fejl...

MVH

Ja det kunne blive katastrofalt. Jeg synes efterhånden der bliver flere PX70 med den fejl 

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 19:42

MVH

Surt jeg har lige haft den selvsamme famøse streg på mit px71 som dukkede op i sidste uge!!  og 4 dage efter dukkede en ny streg op.  

Men fik det afhentet  og jeg fik den nye model istedet for  , jeg lagde 3000kr og gik så op til  txp50x10y istedet .

Hvorfor skal du selv op med tv'et ??

Redigeret af bulk - 28-Maj-2009 kl. 19:46
Til top
Høegh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2009
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 01:04
Jeg har her til aften modtaget et Panasonic TH-50PZ80 med fuldstændigt flækket panel/skærm.. i en totalt intakt kasse, der tydeligvis aldrig har været åbnet før. Da jeg kom ud til fragtbilen stod det hele alene, oprejst langs den ene side - ikke på en palle og ikke fastgjort. Fragtmandens bil var lille og han havde ingen rullevogn eller lignende med. Jeg ved jo at et plasmafjernsyn skal stå op, da jeg har haft et 42" i over 4,5 år, så jeg kiggede og tænkte at det så godt ud. Det slog mig ikke at TV'et kan være væltet op til flere gange undervejs - ikke blot i hans bil men også på vejen fra forhandleren til fragtfirmaets central.

Bottom line:

100% totalskadet TV, 100% intakt kasse = det skal stå op og det skal være fastgjort til en palle.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 01:55
havder det lagt ned var den ikke væltet og ville derfor heller ikke ha været i stykker ved modtagelsen. Fantastic
Til top
Høegh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2009
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 02:09
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

havder det lagt ned var den ikke væltet og ville derfor heller ikke ha været i stykker ved modtagelsen. Fantastic

Der jo ingen der siger at det er bumpet/slaget fra en eventuel væltning, der har ødelagt mit TV under transporten. Det kan også være at det bare har ligget ned for længe og vægten har gjort arbejdet.

Det er i øvrigt også irrelevant. Hvis en forhandler sender et TV afsted liggende, kan han ikke vide, om det senere bliver rejst op (på en fragtcentral af en art eller ved skift imellem transportmidler). Det gør det antageligt, siden der står med fed skrift på kassen, at det skal stå op. Når først det står op vil det jo blot vælte igen før eller siden. Ergo skal det fastgøres til en palle uanset om man anerkender at det skal stå op eller ej - og det giver vel næppe mening at fastgøre det liggende, når nu alle producenterne cementerer, at man skal lade være.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu