recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transporter® Network Music Player + NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTransporter® Network Music Player + NAS

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af marlowe marlowe skrev:

Dette og så det forhold, at det er lidt en pain at skulle rippe, før man kan lytte til en ny cd, er eneste drawback ved at gå over til Transporteren.  

Jeg bruger den plugin der hedder CDplayer, som gør at du kan lytte til CD'er direkte fra CD-drevet i PC'en uden først at rippe:

Jeg troede oprindeligt, at jeg skulle have en NAS, men min stationære PC er altid tændt, når jeg er hjemme og vågen og ellers på standby. Og så har jeg ikke brug for NAS.

Samme konklusion er jeg kommet frem til, har også droppet det med NAS.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Dette og så det forhold, at det er lidt en pain at skulle rippe, før man kan lytte til en ny cd, er eneste drawback ved at gå over til Transporteren.  

Jeg bruger den plugin der hedder CDplayer, som gør at du kan lytte til CD'er direkte fra CD-drevet i PC'en uden først at rippe:

Jeg troede oprindeligt, at jeg skulle have en NAS, men min stationære PC er altid tændt, når jeg er hjemme og vågen og ellers på standby. Og så har jeg ikke brug for NAS.

Samme konklusion er jeg kommet frem til, har også droppet det med NAS.

Til alle jer der ikke har bruge for en NAS, i ville ønsker den dag at jeres HDD går ned og alle jeres fotos og alt jeres musik er væk fra altid, at i havde en NAS.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 19:14
Confused  øhhh, man kan da sagtens have backup uden at have en NAS!!!

Jeg har en ekstern harddisk koblet op på min PC, den tager backup hver dag.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 21:29
Citér
Til alle jer der ikke har bruge for en NAS, i ville ønsker den dag at jeres HDD går ned og alle jeres fotos og alt jeres musik er væk fra altid, at i havde en NAS.
HEY! Du anser forhåbentlig ikke en NAS for backup af dine vigtigste ting?

Mindst to kopier på mindst to fysiske lokationer, som er tilpas langt fra hinanden er backup.  En NAS med RAID giver en vis sikkerhed mod hardwarefejl, men intet andet.

Edit: og min egen "modstand" mod NAS'er går bestemt ikke mod raid-konceptet, men mere mod at købe en 2-bay diskstation og bruge som server, frem for at købe en kraftigere, men billigere lowpower server og smide samme to diske i. Der findes uden tvivl NAS'er som er superseje. Se bare anmeldelsen på forsiden lige nu, men den er nok ikke lige noget for "average Joe".

Redigeret af Muele - 29-Januar-2010 kl. 21:36
Til top
chrs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juli-2004
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 21:35
Nogen forslag til hvad der er det bedste CD-drev til ripping?
Hvad er fordelen ved autoflac vs Exact Audio Copy - Jeg har nu rippet ca 1500 cd-ere. Da det først var sat op virkede det bare.
Jeg mener stadig, at Nas er god til backup, når den står et andet sted i huset. Den ligner en brødrister og er nok ikke det første der bliver stjålet
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 00:15
Jeg tror ikke "det bedste CD-drev til ripping" findes - jeg har prøvet Pioneer, NEC, Sony Optiarc, Sony, HP og Plextor - og de har alle haft forskellige fordele og ulemper i forhold til "præcisionslæsning", håndtering af kopibeskyttelse og fejltolerance.

Autoflac er bare et ekstra lag til EAC så du i højere grad kan automatisere processen.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 01:57
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Citér
HEY! Du anser forhåbentlig ikke en NAS for backup af dine vigtigste ting?

Mindst to kopier på mindst to fysiske lokationer, som er tilpas langt fra hinanden er backup.  En NAS med RAID giver en vis sikkerhed mod hardwarefejl, men intet andet.

Edit: og min egen "modstand" mod NAS'er går bestemt ikke mod raid-konceptet, men mere mod at købe en 2-bay diskstation og bruge som server, frem for at købe en kraftigere, men billigere lowpower server og smide samme to diske i. Der findes uden tvivl NAS'er som er superseje. Se bare anmeldelsen på forsiden lige nu, men den er nok ikke lige noget for "average Joe".

Kan god se hvor du ville hen, det kunne så faktisk betale sig at købe en Apple MinMac server og smide to usb disk på den, selvfølgelig sat i RAID,

Hvilken RAID opsætning ville så fald give den bedste sikkerhed ?

Er der nogle der har prøvet at sætte to NAS server op på to lokationer, og fået det til at spille samme med Apple Time Machine fra alle Mac på et netværke ?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 08:56
Der findes programmer der kan bruges til backup over internet til en (eller flere) venners maskiner. Man beslutter sig for hvor meget plads man vil allokere til vennen og så sørge programmet for at synkronisere filerne. De krypteres iøvrigt på remote-lokationen så de ikke kan snage i dine data og du kan ikke snage i deres.

Fordelen er at det ikke kræver en større investering. Hvis der ikke er ledig kapacitet hos vennen kunne man jo høre om man må stille en USB-disk op hos dem Smile. Ulempen er at de skal lade deres maskine stå tændt længe nok til at synkroniseringen kan følge med.

Kan ikke lige huske hvad programmet hedder, der er vist flere, men prøv at søge på google.

Ellers er der vist nogle af NAS-leverandørernes software der understøtter backup over internet.
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af sejensen sejensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Nu var det jo også den ide at bruge den Transporter® Network Music Player som DAC for en Wadia170i iPod Dock, og derved slå to fluer med et smæk, skal selvfølgelige bruge en NAS server med flere HDD, af sikkerheds grund.

Hej igen

Ja ikke for at være rasmus modsat, men jeg kan ikke forestille mig hvad du skal bruge din ipod doc til, hvis du har et squeezecenter setup. I min verden findes alt musik i lossless på min squeezebox server og så har jeg en konverteret udgave til min ipod, dvs bedste lydkvalitet og størst samling på squeezebox. Og eftersom man kan styre squeezebox med ipod touch, så er det en noget sejere måde at navigere musik på fremfor en remote til ipod'en. Sidste bud er også at en selvstændig dac kan også bruges som dac til flere kilder, dog muligvis manuel valg af "kanal".

Angående nas, så fås qnap nas også i 1 til mange hdd udgaver, til mange penge, de store modeller har wake on lan, som jeg savnede. Samt at qnap er noget hurtigere end readynas duo. Squeezecenter er let at anvende på den. Men du sagde den skulle være støjsvag og det kan desværre ikke lade sig gøre med flerdisk udgaverne, da disse har en blæser monteret til køling, som selvfølgelig er det bedste. 

Du kan godt konvertere din apple lossless rippede musik til flac, problemet er bare covers og tags kan gå galt afhængig af programmet du har brugt, men lydkvalitetsmæssigt mister du ikke noget fra apple lossless til flac, der er det kun itunes der kan være fejlkilden.

Spørg endelig hvis det er for har kigget en del på emnet. Og haft det kørende i 1,5 års tid.  
/Steffen

Lidt OFF TOPIC - sorry. Er wake on lan ikke kun et issue i den situation hvor man gør brug af at slukke for nas'en i en given periode? Jeg kører udelukkende med stand-by funktion på min TS-119 og her savner jeg intet! 

Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 11:11
QNAP har indbygget synkronisering mellem 2 NAS over internettet.
Til top
marlowe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Maj-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

En ekstra harddisk derhjemme + en på arbejdet klarer jobbet! Jeg plejer at tage manuel backup med mellemrum - kan det svare sig at sætte et program til at gøre det automatisk? Er det nogen (gratis) programmer, der er nemme at bruge?
Til top
marlowe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Maj-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jeg har ofte haft dette plugin, men skal det ikke geninstalleres hver gang man opgraderer til en ny version af squeezeserver?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu