recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådet netværk i hele huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådet netværk i hele huset

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådet netværk i hele huset
    Sendt: 16-December-2021 kl. 18:21
Jeg kunne godt bruge til råd til at få trukket netværkskabler i hele huset.

Signalet kommer ind på 1. salen.
Der er rum i begge sider af huset, som skal have kabel, både oppe og nede.
Der er adgang til skunk i begge sider af huset.

Jeg tænker at føre kablerne i skunkene og så ned i hjørnerne.
Og her opstår mit første problem. Hvordan får jeg ca. 5 kabeler ud i skunken pænt?



Sådan ser det ud idag. Ikke videre kønt.
Det er en gipsvæg.


Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2021 kl. 19:09
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 12:20
Er det noget i denne dur du tænker på Klaus?

Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 12:34
Jeg har trukket færre kabler, og i stedet suppleret med switche.... Vær dog opmærksom på strømforbrug. Der er kan være store forskelle. Jeg slukker dog det meste, når jeg ikke er hjemme eller sover :) 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 13:01
Den "forfradåse" som du selv linker til er til FUGA. Tvivler stærk på du får 8 stik ind i den ! Det er click'line du skal kikke på.
Ved ikke om det er dyt at gå ovenstående vej. Mener man kan få patch panel hvor der allerede er stik i.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Er det noget i denne dur du tænker på Klaus?



Det er ikke det jeg ville vælge.

For det første bryder jeg mig ikke om netværkskabler der stikker lige ud fra væggen, selvom det sikkert et mere praktisk når det skal monteres. Jeg vil hellere have "nedad", så kablerne ikke sidder så udsat.

Jeg ville tage en sådan og hænge den op så der var til 6 stik nedenud.
https://www.wattoo.dk/montagebox-6-12xkeystone-konn-0986012264

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 15:51
@Kim.t. Jeg tror, at du har ret med hensyn til dåsen. 

Hvis det er sådan noget her du tænker på med patchpanel, https://www.av-cables.dk/patchpanel/, så bliver det ikke i min væg. Wink

Redigeret af kec2 - 17-December-2021 kl. 15:51
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2021 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Jeg har trukket færre kabler, og i stedet suppleret med switche.... Vær dog opmærksom på strømforbrug. Der er kan være store forskelle. Jeg slukker dog det meste, når jeg ikke er hjemme eller sover :) 

Ja, det kunne også være en løsning. 
Det der taler imod er, at så er der en boks mere. 
Det som taler for, at der er allerede kabler til stueetagen.

Det med strømforbruget kunne klares med en timer.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 02:15
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2021 kl. 09:23
Hvis du allerede har et kabel til stueetagen, så skal du da sætte en switch i stedet for flere kabler. Strømforbruget er ligegyldigt, de bruger ikke meget strøm, og hvis du tænder og slukker hele tiden så går der ged i routerens adresseadministration. Hvis man skal trække patchkabler gennem en væg kan det være en god ide at bore et 20mm elektrikerrør gennem væggen og trække kablet gennem det, det kan lige netop tage stikket på ledningen, og det kan gøres pænt.
Powered by beer and chips
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2021 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Er det ikke sådan en pakke du mangler 😊 



Fed ide, og det er jo snart jul, men det er sgu lidt i overkanten. LOL
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2021 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Hvis du allerede har et kabel til stueetagen, så skal du da sætte en switch i stedet for flere kabler. Strømforbruget er ligegyldigt, de bruger ikke meget strøm, og hvis du tænder og slukker hele tiden så går der ged i routerens adresseadministration. Hvis man skal trække patchkabler gennem en væg kan det være en god ide at bore et 20mm elektrikerrør gennem væggen og trække kablet gennem det, det kan lige netop tage stikket på ledningen, og det kan gøres pænt.

Der tror jeg nok, at jeg ville klippe stikke af, og sætte et nyt på, på den anden siden af væggen. Så behøver hullet ikke at være så stort.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu