Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jazoo
Junior bruger
Oprettet: 13-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
|
Emne: Trådløs adgang for Forstærker Sendt: 20-September-2010 kl. 15:40 |
Jeg har købt en Denon AVR-3311 receiver med ethernet adgang til internetradio, streaming mv. Jeg har ikke mulighed for at trække et kabel fra min trådløse router og har derfor investeret i et trådløs access point som kan sættes op til Access Point, Station, Bridge, WDS and Universal Repeater mv. Min forventning var Access Pointet trådløst via den trådløse router kunne få adgang til internettet. Access Pointet skulle så forbindes med receiveren via kabel. Men så let skulle det ikke være: Jeg har prøvet samtlige indstillinger på access pointet uden held. Pt. har jeg mest lyst til at kaste Access Pointet ud af vinduet og forsøge mig med en homeplug løsning med net via stikkontakten.
Nogle løsningsforslag / kommentarer ?
Mvh Jan
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 13:16 |
Dit access point skal sættes op i Station eller Bridge mode, men du skriver ikke noget om hvad det er for et access point, og hvilken router du har, så det er ikke så nemt at hjælpe dig. Men i princippet skulle det kunne lade sig gøre.
Redigeret af pfugl - 21-September-2010 kl. 13:18
|
 |
jazoo
Junior bruger
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 13:24 |
Det er en Zyxel trådløs bredbånds router fra Fullrate og et Edimax Access Point EW7209APG
|
 |
pfugl
Guld medlem
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 07:49 |
Du skal bruge den mode der hedder Station Infrastructure. Fandt en beskrivelse af hvordan man sætter det op i et andet forum:
I'm assuming that you are using Windows. Make a direct Ethernet connection between a computer/laptop and the Edimax. Make sure that the WiFi network router is on.
1. Go to network connections and in the TCP/IP section set the fixed IP of 192.168.2.10 and the subnet mask of 255.255.255.0. Leave the default gateway and DNS blank. Close this window with OK.
2. Visit the access point setup window by typing the address 192.168.2.1 into the browser .
3. Enter the user name/password: admin / 1234
4. Click on Basic Setting in the list on the left of the screen and select 'Station Infrastructure' from the mode drop down list (in the centre of the screen).
5. Click on 'Clone MAC'
6. Click on 'Select site survey'. Then click on 'Refresh'. A list of accessible WiFi sources should appear. Select yours and click on 'Connect'.
7. Click on Security in the LH list.
8. Choose the encryption type to the same as your WiFi router (WPA pre shared key with the wpa2 option is the most secure).
9. Enter the WiFi network key in the space at the bottom.
10. Go back to the network connections in Windows, choose TCP/IP properties andd set it back to 'Obtain IP address automatically'.
11. It's probably a good idea to power off and restart the Edimax and Windows network connection to reset the connection and everything should work.
p.s. You may need to do the security key before choosing the WiFi source, I can't remember which way around that I did it.
|
 |
jazoo
Junior bruger
|
Sendt: 23-September-2010 kl. 10:11 |
Hej pfugl
Tak for dit input, men efter at have fulgt opskriften, endte jeg under pkt. 6 med en melding: could not connect. Mit hjemmenetværk stod dog allerede rigtigt angivet, så jeg prøvede at tilslutte til forstærkeren, men ingen forbindelse 
Jeg har nu købt et D-link powerline startsæt og det fungerer upåklageligt, så hvis der er nogen der kan bruge et trådløst access point, så er det billigt til salg 
|
 |
pfugl
Guld medlem
|
Sendt: 23-September-2010 kl. 14:00 |
Måske skulle du have sat security key'en op inden du prøvede at connecte som der står i p.s. nederst i anvisningen. Men nu har du jo løst problemet på anden vis, så det er vel ikke aktuelt mere. Og nej - jeg mangler ikke lige et access point  , men du kan da prøve at sætte det til salg i Køb/sag forumet.
|
 |
jazoo
Junior bruger
|
Sendt: 23-September-2010 kl. 14:03 |
Det prøvede jeg også 2. gang men lige meget hjalp det, men tak for løsningsforslaget anyway
|
 |