recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs Android Auto Adapter.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs Android Auto Adapter.

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs Android Auto Adapter.
    Sendt: 08-Maj-2023 kl. 07:00
Hej.

Jeg faldt over denne trådløse Android Auto Adapter. Og jeg synes den ser meget smart ud, så jeg ikke behøver at huske at tage min oplader ledning med, hvis jeg skal køre en tur, hvor jeg måske får brug for navigation. (Eller købe en ekstra ledning at have i bilen, men det smarte vil jo være at den bare er på trådløst - akkurat ligesom Bluetooth forbindelsen for taleopkald). Men mit spørgsmål er: Findes disse adaptere med (bare et) ekstra USB stik? Fordi vi har hele tiden en USN hukommelsesdims siddende i USB stikket, med musik på (vi hører aldrig radio). Men hvis jeg sætter min mobil til med ledning, så har vi ikke musik. Jeg har endda prøvet at kopiere musikken over på mobilen, men man kan ikke spille mp3 filerne på mobilen, via android auto samtidigt med at man bruger navigationen (eller måske i det hele taget) - jeg kan ikke finde ud af det i hvert fald.

Så jeg synes det ville være smart, hvis en sådan trådløs adapter havde et ekstra USB stik også?


Redigeret af Thorvald - 08-Maj-2023 kl. 10:04
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 08:48
Nu kender jeg ikke Android Auto.

Jeg Apple CarPlay og jeg bruger da bare musik og navigation samtidig, så mon ikke det også er muligt på Android.

Og jeg har da altid nogle kabler liggende i bilen også hvis mobilen skal lades op undervejs. De koster få kroner. Jeg køber mine i Kina hos AliExpress og det har virket i årevis. 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 08:57
#PerW: Hører du musik via USB - enten mp3 filer på telefon, eller på USB-hukommelse? - Samtidigt med Apple CarPlay?

Ja, en fordel ved den kablede forbindelse er at mobilen så holdes opladet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Jeg faldt over denne trådløse Android Auto Adapter. Og jeg synes den ser meget smart ud, så jeg ikke behøver at huske at tage min oplader ledning med, hvis jeg skal køre en tur, hvor jeg måske får brug for navigation. (Eller købe en ekstra ledning at have i bilen, men det smarte vil jo være at den bare er på trådløst - akkurat ligesom Bluetooth forbindelsen for taleopkald). Men mit spørgsmål er: Findes disse adaptere med (bare et) ekstra USB stik? Fordi vi har hele tiden en USN hukommelsesdims siddende i USB stikket, med musik på (vi hører aldrig radio). Men hvis jeg sætter min mobil til med ledning, så har vi ikke musik. Jeg har endda prøvet at kopiere musikken over på mobilen, men man kan ikke spille mp3 filerne på mobilen, via android auto samtidigt med at man bruger navigationen (eller måske i det hele taget) - jeg kan ikke finde ud af det i hvert fald.

Så jeg synes det ville være smart, hvis en sådan trådløs adapter havde et ekstra USB stik også?
Dit link virker ikke, for meget https Wink - 
Men så vidt jeg kan se har den ikke USB udgang til ladning/USB memory.
Så du skal finde en anden, men de er ikke flinke til at skrive det i specifikationer Ouch
Men denne har det vist, set ud fra billeder:

Der findes sikkert andre. 
Jeg bruger selv Apple Carplay, og den har USB udgang, så man også kan lade tlf. - har endnu ikke prøvet med USB stick med musik. 
Ladning kan selvfølgelig klares med DC adaptor i cigartænder stikket.

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 09:35
Nå, det skulle da lige prøves med musik MP3 USB memory koblet igennem Apple Carplay adaptor, og det virker IKKE LOL
Kun USB memory direkte tilsluttet bilens (Suzuki Swift) USB infotainment  system.

Alternativt kan du måske bruge en MP3 afspiller tilkoblet AUX indgang?
Det vil jeg forvente virker sammen med navigation, på samme måde som bilens radio gør. 
Men giver selvfølgelig ikke samme betjenings komfort. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 09:46
Kan man godt få navigation (google maps) trådløst på carplay og android samtidigt med musik fra tlf? Det har jeg hørt fra en, at man ikke kan. Jeg bruger selv kablet forbindelse for at den lader samtidigt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

#PerW: Hører du musik via USB - enten mp3 filer på telefon, eller på USB-hukommelse? - Samtidigt med Apple CarPlay?

Ja, en fordel ved den kablede forbindelse er at mobilen så holdes opladet.
Ja da

Ellers giver systemet da ikke mening.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Jeg faldt over denne trådløse Android Auto Adapter. Og jeg synes den ser meget smart ud, så jeg ikke behøver at huske at tage min oplader ledning med, hvis jeg skal køre en tur, hvor jeg måske får brug for navigation. (Eller købe en ekstra ledning at have i bilen, men det smarte vil jo være at den bare er på trådløst - akkurat ligesom Bluetooth forbindelsen for taleopkald). Men mit spørgsmål er: Findes disse adaptere med (bare et) ekstra USB stik? Fordi vi har hele tiden en USN hukommelsesdims siddende i USB stikket, med musik på (vi hører aldrig radio). Men hvis jeg sætter min mobil til med ledning, så har vi ikke musik. Jeg har endda prøvet at kopiere musikken over på mobilen, men man kan ikke spille mp3 filerne på mobilen, via android auto samtidigt med at man bruger navigationen (eller måske i det hele taget) - jeg kan ikke finde ud af det i hvert fald.

Så jeg synes det ville være smart, hvis en sådan trådløs adapter havde et ekstra USB stik også?
Dit link virker ikke, for meget https Wink - 
Men så vidt jeg kan se har den ikke USB udgang til ladning/USB memory.
Så du skal finde en anden, men de er ikke flinke til at skrive det i specifikationer Ouch
Men denne har det vist, set ud fra billeder:

Der findes sikkert andre. 
Jeg bruger selv Apple Carplay, og den har USB udgang, så man også kan lade tlf. - har endnu ikke prøvet med USB stick med musik. 
Ladning kan selvfølgelig klares med DC adaptor i cigartænder stikket.


Jeg er ikke sikker på om den kan det, ud fra billederne. Jeg synes bare det ser ud til at den har mulighed for at tilslutte enten med USB-C eller USB?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Kan man godt få navigation (google maps) trådløst på carplay og android samtidigt med musik fra tlf? Det har jeg hørt fra en, at man ikke kan. Jeg bruger selv kablet forbindelse for at den lader samtidigt.

Nu kan jeg kun bruge kablet forbindelse, for navigation. Tale-opkald kan den klare trådløst. Men humlen er at der kun er ét USB stik i bilen, så derfor tænkte jeg om en sådan adapter - med et ekstra USB stik i adapteren (hvis sådan en findes) ville kunne fungere sådan at man både kunne tilslutte Android Auto trådløst via adapteren, samtidigt med at høre musik fra USB-stick, tilslutttet adapteren.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

#PerW: Hører du musik via USB - enten mp3 filer på telefon, eller på USB-hukommelse? - Samtidigt med Apple CarPlay?

Ja, en fordel ved den kablede forbindelse er at mobilen så holdes opladet.
Ja da

Ellers giver systemet da ikke mening.

Nej, det ville jeg jo sådan set også synes. Det var derfor jeg syntes at det var en smart workaround, at kopiere mp3 musik filerne over på telefonen, sætte telefonen til med USB kablet - og så forventede jeg lidt at jeg kunne bruge android auto navigation, samtidigt med at høre mp3 musikfilerne fra telefonen. Men det havde jeg ikke held til at finde ud af - derfor er jeg i tvivl om man kan. Den kommer bare op med noget podcast i venstre side af skærmen. Men hvad skal jeg med podcasts plus at det at afspille musik fra telefonen, ikke behøver at optage skærmplads - det burde kunne køre i baggrunden.

Men som sagt - det er jeg i tvivl om, om man overhovedet kan.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men humlen er at der kun er ét USB stik i bilen


Kan du ikke få bilen opdateret til mere?

Jeg har 2 USB stik og 2 SD kortlæsere i min bil.
I firmaslæden er det 1x USB og 1X SD kort, hvor jeg har musik på kortet.
Kortlæseren har den store fordel at den der ikke er noget der "stikker ud", så der er kort i.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Kan man godt få navigation (google maps) trådløst på carplay og android samtidigt med musik fra tlf? Det har jeg hørt fra en, at man ikke kan. Jeg bruger selv kablet forbindelse for at den lader samtidigt.

Nu kan jeg kun bruge kablet forbindelse, for navigation. Tale-opkald kan den klare trådløst. Men humlen er at der kun er ét USB stik i bilen, så derfor tænkte jeg om en sådan adapter - med et ekstra USB stik i adapteren (hvis sådan en findes) ville kunne fungere sådan at man både kunne tilslutte Android Auto trådløst via adapteren, samtidigt med at høre musik fra USB-stick, tilslutttet adapteren.
Nu købte jeg desværre en ny bil med kun ét usb stik, som sidder under det store midterarmlæn. Når tlf ligger der, glemmer man let at få den med ud af bilen. Så anskaffede en CD sprække tlf holder. Så har jeg to skærme Wink  Desværre også en lang usb ledning, men det fungerer sådan at tlf spiller musikken der vises med album på bilens display, mens tlf viser advarsler i trafikken via saphe app. På længere ture vises navigation fra tlf istedet for musikalbum. Men alle tre funktioner kører samtidigt Big smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu