recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs "enviroment"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs "enviroment"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs "enviroment"
    Sendt: 02-November-2008 kl. 16:18

Hej,

Jeg har et setup der pt. består af en ReadyNAs+ koblet på DLink 635 Router. Dette placeret i kælderen.

Fra denne streamer jeg billeder, musik og film til PS3 og Squeezebox placeret længst muligt væk i stueetagen.

Nuvel - jeg er lige flyttet og i det hus jeg kom fra har modtagelse af stream aldrig været et problem. Huset var bygget af pap og der var fuldt signal over hele huset. Det nye hus er fuldmuret, som sagt med kælder, og beton i mellem etagerne.

Signalet jeg modtager hos min PS3 er på 20% og det betyder engang i mellem at jeg oplever små pauser i stream. Jeg har ikke sat min Squeezebox til endnu - men frygter det værste.

Jeg har brugt netstumbler til at finde ud af signalstyrker rundt omkring i huset - og på over etagagen kan jeg ca. 4 meter fra min ps få 60% signalstyrke. (Kører g med 54mbit)

Det jeg nu vil høre er et par gode ideer til hvordan jeg kan få max intern net i huset. Dlink Routeren er jo n-kompatibel, men hverken pc´er eller ps3 kan vel at benytte at denne standart - endnu. Derfor kører routeren g.

Jeg kunne trække et kabel fra kælderrummet og op i lokalet ovenover og evt. defra bruge accespout?. Problemer er dog at der også er langt derfra og til stuen med ps3.

Jeg kunne måske også trække et kabel ca. 20 meter i kælderen og opsætte et accespoint der, men det skal have et kraftigt signal derfra.

Det er ikke en option at lave router-opsætningen i stueetagen da jeg også i kælderen skal bruge streaming.

Jeg vil have max signal i stueetagen og kælderen - så gode råd er velkomne.

Mit streambehov er pt. divX, flac, mp3, mp4 - men systemet vil jeg gerne i fremtiden kunne håndtere HD streams etc.

Mvh CJ

Redigeret af CJ1409 - 01-Januar-2009 kl. 18:16
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 18:17

Anyone - evt. med et par gode forslag til investering?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af CJ1409 CJ1409 skrev:

Jeg kunne måske også trække et kabel ca. 20 meter i kælderen og opsætte et accespoint der, men det skal have et kraftigt signal derfra.

Den ide ville jeg starte med at afprøve. Der er ingen som siger at router og access point skal stå ved siden af hinanden, selvom det selvfølgelig er nemmere (fordi de kan være i den samme enhed). Mens du tester optimal placering af access point kan du nøjes med nogle lange patchkabler hen over gulvet. Senere kan boremaskinen komme frem. Hvis du er heldig kan du nøjes med et access point, og det er trods alt nemmere end at skulle opsætte multiple access points rundt omkring i huset.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 21:54
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 22:11

Super tak

Powerline har jeg blot hørt ikke fungerer, hvorfor jeg ikke vil investere 800 kr. i et sæt.

den trådløse n standart kan ps3´eren ikke benytte så der er blot "range-extenderen" at satse på. Der har dlink denne DWL-G710. På deres hjemmeside står der følgende:

"Installationen varer blot nogle få minutter og sikrer, at dit netværk er befriet for yderligere kabler. Efter en hurtig konfiguration placeres den trådløse områdeudvidelse tæt på den trådløse router eller adgangspunktet. Herefter har du en driftsikker forbindelse til resten af hjemmet."

Jeg kan da ikke forstå den skal placeres ved siden af Routeren, den skal vel placeres "mellem" routeren og det døde område?

Nogen der har erfaring med ovenstående opsætning?

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 22:16

Jeg har indtil fornylig benyttet den nævnte range extender. Den fungerede fint.

Den skal blot placeres så den har en fornuftig adgang til den trådløse router.

Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 22:33

Hvorfor benytter du det ikke længere?

Er din enhed evt. til salg, jeg vil rigtigt gerne teste om det fungerer. Overvejer at kable den 20 meter i kælderen så jeg kommer tættere på stuen hvor PS3eren står.

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 22:43

Jeg benytter den ikke mere fordi jeg fornylig købte en en ny router, d-link dir-615, der har en længere rækkevidde og derfor anvender jeg den ikke mere.

Er den til salg ? Tja, måske  Send evt. en PM

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu