recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs forbindelse mellem Router og Tv-boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs forbindelse mellem Router og Tv-boks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JMB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juni-2015
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs forbindelse mellem Router og Tv-boks
    Sendt: 08-Juni-2015 kl. 18:16
Hej Smile

Jeg har for nyligt skiftet tv udbyder, og har nu fået bredbånds tv. Nu står jeg så i den situation at tv boksen skal stå i min stue (uden nogen internet stik) mens min router står inde i soveværelset. 

Jeg er lidt på dybt vand her, men har hørt at man kan lave en trådløs forbindelse mellem tv- boks og router, ved at købe en sender, der til kobles "i hver ende". Jeg har lige nu 12mbit hastighed i lejligheden.

Er der nogen der har noget erfaring med samme eller ligende situation?

På forhånd tak Smile 
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 18:41
Hejsa

Jeg vil anbefale dig at købe et par powerline-enheder i stadet for trådløs.
Jeg har selv været der med det trådløse, og for at være helt ærlig, så såillede det altså ikke!

Jeg købte disse: http://www.computersalg.dk/produkt/2081564/tplink-tlpa6030kit-av600-powerline-ada og har ca 40 mbit STABILT net til min tv-boks i stuen, samt til mit mediecenter...

Ja 40 mbit er ikke noget at råbe hurra for, men jeg tror det vil være tilstrækkeligt for de fleste. :-)

Redigeret af brafi - 08-Juni-2015 kl. 18:42
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 20:21
Hvis din router er med trådløs netværk, så køb nedenstående og slut den til din TV-boks, så er du kørende:
http://www.pricerunner.dk/pl/168-2788222/Routere/ASUS-WL-330N-Sammenlign-Priser

Den er ikke større end et dankort, og behøver blot strøm via et USB-stik.

Jeg streamer problemløst full-hd til mit TV, via denne. Og laver jeg er test af det trådløse netværk, så har jeg fuld hastighed, i forhold til, hvad der kommer ind i huset.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu