recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløs hdd eller trådløs nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettrådløs hdd eller trådløs nas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Emne: trådløs hdd eller trådløs nas
    Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 12:53
jeg står og mangler en trådløs harddisk eller nas som jeg kan få forbindelse til både via min bærbare, men også mit mediecenter. Nogen der kan hjælpe med om det overhovedet findes og evt hvordan det fungere????

ps. skal helst ikke være afhængig af en trådløs router

Redigeret af scouzer - 07-Oktober-2010 kl. 13:04
Kenneth
Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2006
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 13:05
Hvis du i forvejen har en trådløs router/accesspoint kan du tilslutte en NAS som denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=607158 
Til top
scouzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2009
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Bobbas Bobbas skrev:

Hvis du i forvejen har en trådløs router/accesspoint kan du tilslutte en NAS som denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=607158 

ja men det er det jeg gerne vil undgå. det vil sige at jeg helst vil have at jeg kan koble min bærbare direkte til nas eller hdd via trådløs
Kenneth
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 16:29
Det vil sige, at du vil have en nas med indbygget trådløst router, hvis den skal være helt uafhængig af en eksisterende router?

Hvad er det for et setup du ønsker og hvorfor må nas'en ikke være koblet direkte til din eksisterende trådløse router?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 20:10
1. apple timecapsule
2. dir-685 fra dlink hvor du smider en lille 2,5" disk i og der er også plads til usb-disk som kan kobles på sammen med en usb-printer. eller en belkin hvor du kan smide en usb-disk direkte på routeren. men det begrænser så afgjort funktionaliteterne for hvad man kan - det er så kun alm adgang til filerne uden ret mange andre muligheder i forhold til hvad man har af muligheder gennem en dedikeret nas som en synology/qnap.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af scouzer scouzer skrev:

ja men det er det jeg gerne vil undgå. det vil sige at jeg helst vil have at jeg kan koble min bærbare direkte til nas eller hdd via trådløs

Det vil sige at du vil køre 2 trådløse netværk i huset på samme tid?

Smid du bare din nas i røven på din router. Det virker fortrinligt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 10:12
Jeg formoder at du gerne vil have din nas trådløs fordi den skal gemmes af vejen i bryggerset og du helst vil undgå at skulle trække et kabel til din router, er det korrekt gættet?

Jeg ved ikke om du kan finde en nas med wifi, men du kan løse opgaven med en nas, et access point og et kort kabel mellem de to. Som access point kunne du fx. bruge http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=belkin+router&sp=all&pid=488045 til 353 kroner. Det er godtnok en router og ikke et access point, men den har en mulighed i opsætningen for at slå routerfunktionen fra og fungere udelukkende som access point. Hvis du søger på edbpriser.dk efter rene access points er de dyrere end wifi routere, du betaler altså mere for mindre, derfor giver det med de nuværende priser mere mening at købe en wifi router billigere og slå routerfunktionen fra.

Du lader din nuværende wifi router fortsætte som hidtil og ude i bryggerset sætter du din nas + belkin op og fortæller belkin'en at den skal være access point only. Belkin'en kontakter din nuværende wifi router og så bør der være hul igennem. Du vil tilmed få bedre trådløs dækning til din bærbare når der er kommet et ekstra sæt antenner op i bryggerset..
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 11:33
Nu ved jeg jo ikke hvad du skal bruge NAS'en til, men hvis du skal streame HD video kan jeg ikke anbefale en WIFI forbindelse. Det er efter min mening for langsomt og ustabilt til HD streaming.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu