|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
scouzer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 12:53 |
jeg står og mangler en trådløs harddisk eller nas som jeg kan få
forbindelse til både via min bærbare, men også mit mediecenter. Nogen
der kan hjælpe med om det overhovedet findes og evt hvordan det
fungere????
ps. skal helst ikke være afhængig af en trådløs router Redigeret af scouzer - 07-Oktober-2010 kl. 13:04 |
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
Bobbas ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Hvis du i forvejen har en trådløs router/accesspoint kan du tilslutte en NAS som denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=607158
|
|
![]() |
|
scouzer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() |
ja men det er det jeg gerne vil undgå. det vil sige at jeg helst vil have at jeg kan koble min bærbare direkte til nas eller hdd via trådløs |
|
Kenneth
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Det vil sige, at du vil have en nas med indbygget trådløst router, hvis den skal være helt uafhængig af en eksisterende router?
Hvad er det for et setup du ønsker og hvorfor må nas'en ikke være koblet direkte til din eksisterende trådløse router? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
1. apple timecapsule
2. dir-685 fra dlink hvor du smider en lille 2,5" disk i og der er også plads til usb-disk som kan kobles på sammen med en usb-printer. eller en belkin hvor du kan smide en usb-disk direkte på routeren. men det begrænser så afgjort funktionaliteterne for hvad man kan - det er så kun alm adgang til filerne uden ret mange andre muligheder i forhold til hvad man har af muligheder gennem en dedikeret nas som en synology/qnap. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19835 |
![]() |
Det vil sige at du vil køre 2 trådløse netværk i huset på samme tid? Smid du bare din nas i røven på din router. Det virker fortrinligt. Klaus |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Jeg formoder at du gerne vil have din nas trådløs fordi den skal gemmes af vejen i bryggerset og du helst vil undgå at skulle trække et kabel til din router, er det korrekt gættet?
Jeg ved ikke om du kan finde en nas med wifi, men du kan løse opgaven med en nas, et access point og et kort kabel mellem de to. Som access point kunne du fx. bruge http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=belkin+router&sp=all&pid=488045 til 353 kroner. Det er godtnok en router og ikke et access point, men den har en mulighed i opsætningen for at slå routerfunktionen fra og fungere udelukkende som access point. Hvis du søger på edbpriser.dk efter rene access points er de dyrere end wifi routere, du betaler altså mere for mindre, derfor giver det med de nuværende priser mere mening at købe en wifi router billigere og slå routerfunktionen fra. Du lader din nuværende wifi router fortsætte som hidtil og ude i bryggerset sætter du din nas + belkin op og fortæller belkin'en at den skal være access point only. Belkin'en kontakter din nuværende wifi router og så bør der være hul igennem. Du vil tilmed få bedre trådløs dækning til din bærbare når der er kommet et ekstra sæt antenner op i bryggerset.. |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Nu ved jeg jo ikke hvad du skal bruge NAS'en til, men hvis du skal streame HD video kan jeg ikke anbefale en WIFI forbindelse. Det er efter min mening for langsomt og ustabilt til HD streaming.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |