recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs, IHC, MCE, og store problemer!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs, IHC, MCE, og store problemer!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
retur77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs, IHC, MCE, og store problemer!
    Sendt: 07-September-2006 kl. 15:26

Jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe mig med. Problemet er følgende:

Jeg har et Canal-Digital abonnement og satbox, som jeg kører igennem en computer som kører Microsoft Mediecenter. Signalet bliver distribueret i huset via LK IHC Net, gennem en AV modulator. Dette fungerer upåklageligt. Tingene er forbundet således: Satbox, via RCA kabler til PC, fra PC via S-vhs, som bliver lavet til RCA, og videre i AV modulator, som sender signalet via IHC net. Nu kommer problemet. På første sal er der ikke etableret IHC udtag i den ene ende af etagen. Her ligger soveværelset, hvor jeg gerne vil have tv op. Jeg har således valgt at distribuere signalet trådløst, da billede kvalitet ikke betyder så meget her. Problemet er at få fordelt signalet i kælderen fra pc, eller fra satbox. Jeg har forsøgt følgende: Fordele signalet efter udgang fra PC, via passiv scart fordeler, her får jeg intet signal på noget tv. Herefter har jeg forsøgt at splitte signalet efter satbox, således at jeg kører alm. Sat signal, i soveværelse og mediacenter andre steder. Signalet er her ligeledes splittet via passiv scartfordeler. Her kan jeg få signal i soveværelse, men ikke mediacenter tv signal nogen steder. Det blev måske lidt kringlet… Nå men hvad skal jeg bruge for at fordele signalet og hvorfor går signalet i ”sort” efter det har været igennem PC??? Ville det kunne lade sig gøre med aktiv scartfordeler, og hvad er forskellen på den og en passiv???. Puhaa , jeg ved godt det blev lidt meget, men jeg håber i kan hjælpe mig.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu