|
Trådløs konflikt (1 router+ap) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2013 kl. 19:57 |
Hej
Jeg har forsøgt, at hjælpe en kammerat, med at få god trådløs wifi i hele hans hus. Huset er egenligt ikke så stort, men han har en tilbygning med en dobbeltmur i mellem. Da jeg selv har kanon rækkevidde med min Asus RT-N66U, sagde jeg selvfølgelig kan skulle købe såden en, hvilket han så gjorde. Det viste sig bare, at den var dårlige en hans gamle Linksys WRT54GL med Tomato firmware :( Jeg har derfor ført et pds kabel til den anden ende af huset, hvor Asus'en er sat op. Den er konfiguret til AP mode. Jeg har døbt SSID det samme på alle net - dvs både på Linksys'en og Asus'ens 2 net (2,4+5Ghz). De 2 2,4Ghz net kører på forskellige kanaler. Problemet er bare, at nogle af hans maskiner hopper af og på hele tiden, og slukker man Asus'en er problemet løst? Burde det ikke kunne fungere - skal jeg i stedet døbe SSID'erne forskelligt, og leve med afbrydelser, hvis man flytter en maskine til en anden zone? Jeg har været lidt i tvivl mht opsætningen? Router 1 kører som normal router, med subnet 192.168.0.1, og Asus'en i AP mode med fast ip 192.168.0.100. Skal jeg ikke holde dem i samme subnet, for at kunne dele filer osv? Til at starte med, kørte jeg med 2 forskellige subnet's (192.168.1.1, hvilket resulterede i, at jeg ikke kunne tilgå Asus'ens konfigurationsside. Hvordan stiller jeg det helt korrekt op? På forhånd tak ![]() Redigeret af Plex - 11-Marts-2013 kl. 20:06 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil tro at afbrydelsen sker når der roames mellem forskellige typer netværk a-b-g-n. Prøv forsøgsvis med g only på begge routere.
Kald den ene 192.168.1.1 og den anden 192.168.1.2, samme ssid, forskellig kanal (med god afstand) brug KUN WAN stik til internet på den ene router. Sluk DHCP på den router der ikke bruger wan porten. Og sørg for at DHCP ikke deler 192.168.1.2 til andre. BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |