recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløs Lexmark printer "smadrer" internet-adgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

trådløs Lexmark printer "smadrer" internet-adgang

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: trådløs Lexmark printer "smadrer" internet-adgang
    Sendt: 15-Maj-2013 kl. 20:50
Hej.

Nu er det dælme sket igen...

For en måneds tid siden (godt og vel) fik jeg mig en ny printer - Lexmark Pro710 (eller 715... husker det ikke helt nøjagtigt).

Den havde jeg lidt bøvl med. og samtidig havde jeg noget bøvl med min router mv....

Men efter et stykke tid fandt jeg ud af, at de to problemer faktisk hørte sammen...

Når min printer var koblet på mit trådløse net, så skete der der, at efter nogle minutter (om det var 5 eller 15 ed jeg ikke, men deromkring) - så var min adgang ud i den store verden "spoleret".

Jeg havde på alle mine trådløse enheder fuld signal på router-signalet, men jeg kunne simpelthen ikke komme videre ud i verden...

så indleverede jeg min printer til reparation - de testede den i butikken, og dér havde de også lidt problemer med trådløs adgang. 

så blev den sendt til reparation hos importøren (eller hvor de nu sender den hen...) - og endelig i dag fik jeg så besked om, at jeg kunne få en ny (de har sikkert ikke haft den åbnet - men det er nu også lige meget...)

så henter jeg min ny printer i dag (nu dog en Pro910) - kommer hjem, og får den sat op til trådløs print.. air-print... og hele molevitten... at virker fint....

Men, men, men.....

efter vel 15-25 minutter har jeg pludselig ingen som helst internet-adgang fra nogen apparater i hele huset (uanset, om det er IOS-apparater, android, trådløse pc eller kablede pc'er...) - alt er nede !

så slukker jeg printeren... nulstiller både min "hovedrouter" (Netgear-router), mit accesspoint (zyxel-router) og min "fiberboks" fra Energi-midt.....

venter 4-5 minutter indtil det hele er oppe og køre igen...

og herefter virker alt internet igen....

--

Hvad dælen sker der lige her ??

Er der nogen andre, der har problemer med trådløse Lexmark printere - evt. i sammenhæng med netgear router (den købte jeg dog først efter den første fejl...) - eller med Energi Midt fiberboks....
??

Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af kam15 kam15 skrev:

så slukker jeg printeren... nulstiller både min "hovedrouter" (Netgear-router), mit accesspoint (zyxel-router) og min "fiberboks" fra Energi-midt.....

Kommer det ikke til at virke bare ved at du slukker printeren?

Og har du forbindelse hvis du sætter et kabel i routeren?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu