recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs lys - ikke lyd!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs lys - ikke lyd!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs lys - ikke lyd!
    Sendt: 17-November-2010 kl. 00:36
Hej venner.
 
Jeg er i gang med de indledende øvelser til hjemmebiografen, og nu på udkig efter noget der kan styre mit lys. Jeg skal have spots op over det hele, og vil gerne kunne styre lysstyrken trådløst.
Kan man finde/lave noget, der gør sådan at lyset dæmpes til en bestemt "volume", når filmen startes? evt automatisk gennem receiveren hvis man kan vil være rigtig fedt!
 
Jeg har selv fundet et NEXA produkt, hvor man styre det manuelt, men har ingen erfaringer med det.
 
Alt hjælp bliver værdsat - tak.
Ladekarl.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 07:37
alt kan laves med ihc, smarthouse eller en plc hvis man har evnerne eller pengene til at betale sig fra det. BS
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Ladekarl Ladekarl skrev:

Hej venner.
 
Jeg er i gang med de indledende øvelser til hjemmebiografen, og nu på udkig efter noget der kan styre mit lys. Jeg skal have spots op over det hele, og vil gerne kunne styre lysstyrken trådløst.
Kan man finde/lave noget, der gør sådan at lyset dæmpes til en bestemt "volume", når filmen startes? evt automatisk gennem receiveren hvis man kan vil være rigtig fedt!
 
 
Det er den slags som styringssystemer som Nevo, Pronto, AMX, Crestron osv er designet til. Det er lige præcist dér man for alvor finder ud af hvorfor disse systemer er dyrere end Logitech Harmony. Med disse systemer er dét du efterspørger sådan set en meget simpel, grundlæggende ting.
 
I det hele taget, så forbavser det mig gang på gang hvor meget folk opfatter fjernbetjent lys som en vild luksus-ting. Da jeg havde et demorum i Vejle, kunne jeg stå og demonstrere for en halv million kroner udstyr, og folk stod og sagde "det er da meget fedt". Når jeg så slukkede lyset via en 200 kroners LK kontakt, sagde folk "UUUUUHHHHH!!!!". SÅ var det pludselig VILDT blæret...
 
At lave en løsning som du efterspørger er dyrere end 200 kroner, men det er altså stadig ikke noget revolutionerende. Jeg forstår ikke at der ikke er mange flere der gør det.
Til top
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 09:05
Hej Otto,
 
tak for dit indlæg. Hvad vil du anbefale mig at bruge? Jeg lavede en hurtig søgning om Nevo og fandt en artikel, hvori der står at produktet koster mellem 8500 og 10000 kr, hvilket er lige i overkanten for, hvad jeg vil give for dæmpet lys.
 
Jeg søger et specifikt produkt, der dæmper lyset til en fast volumen, når filmen starter.
Kan du henvise mig til steder, jeg kan købe dette produkt?
Til top
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 11:18
Jeg har nu undersøgt/læst en del mere om emnet, og er kommet frem til en mulig løsning, men er lidt i tvivl og ønsker at høre jeres erfaring.
Jeg er interesseret i at købe en Harmony 1100 og få den til at spille sammen med IHC.
ER DET MULIGT?
Jeg har læst om en masse problemer med det, men har ikke fundet 100% ud af om det kan lade sig gøre!
Jeg er meget interesseret i at høre jeres erfaringer!
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 12:47
Til top
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 14:08
Hej og tak for dit indlæg!
Jeg har læst de indlæg du linker til, men er ikke blevet klogere på om det virker 100% samt hvilke IHC produkter jeg skal købe.
I øvrigt er indlæggene gamle og omhandler produkter der er 10 år gamle.
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 21:11
Du skal have fat i sådan en her http://www.telldus.se/products/tellstick
Se videoen længere nede på siden her http://www.minhembio.com/klejb/278772#348588
Til top
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 21:34
Tak for dit indlæg.
Desværre skal man bruge dåser i stikkontakten for at dette virker. Jeg skal køre mit med spots installeret i loftet, og der er jo ikke lige nogen ledning jeg kan sætte i en dåse. Desuden virker det kun med 2 slags mediacenter og de er begge kun windows kompatible - jeg bruger Mac mini og Plex som mediacenter, men ser nu helst bluray fra skiven.
 
 
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 22:03
Ser da ud til det virker med plex http://wiki.plexapp.com/index.php/TellSticker
og her er der en transformer    http://www.byebyestandby.com/in_ceiling_transformer.php
den er godt nok fra england, så ved ikke om den virker i danmark
Til top
Schubring Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Når jeg så slukkede lyset via en 200 kroners LK kontakt, sagde folk "UUUUUHHHHH!!!!". SÅ var det pludselig VILDT blæret...
 



Hahaha.....


Redigeret af Schubring - 18-November-2010 kl. 22:14
Til top
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 22:23
Du har ret, det ser ud til at virke med Plex - fedt!
 
Jeg er dog bange for, at den ikke virker i DK. Jeg tror de kører med andre standarder i England, men faktisk aner jeg det ikke! Jeg tør dog ikke tage chancen - vil gerne være 100% sikker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu