recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs lys - ikke lyd!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs lys - ikke lyd!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 22:29
Jeg tror der er nogen her på forummet der har forstand på el Wink
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 09:18
Jeg tror at frekvensen som telldus USB tingen bruger, er den standard frekvens som bruges for X10 i Europa http://en.wikipedia.org/wiki/X10_(industry_standard)
 
Man kan købe produkter til det europæiske markede her
 
Mon ikke også der er nogle danske forhandlere?
Til top
Sedahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 09:36

Man kan sagtens bruge en Harmony til at styre sin IHC installation. Jeg bruger en Harmony 900 og det virker helt fint, men jeg har så også en IHC controller, om det kan lade sig gøre på en stand-alone installation ved jeg ikke.

Mvh
Svend-Erik
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 09:49
@Sedahl: via IR eller RF?
 
BS
Til top
Sedahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

@Sedahl: via IR eller RF?
 
BS
RF fra fjernbetjening til IR øje i teknik skab. Jeg var lidt nervøs for om det ville være stabilt, men det har da kørt i et halvt års tid uden problemer nu. Vi bruger det dog ikke specielt meget, det er vist mest en af de der "fordi jeg kan" løsninger Wink
 
Sedahl
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 10:46
Ha, ja jeg kender godt "fordi jeg kan" løsninger. Dem SKAL der være plads til.....
 
Jeg forventede nok at snitfladen til IHC systemet var IR og det er der også beskrivelser om på IHC user. Det kunne bare være fedt at kunne lave en direkte RF kobling mellem Harmony og IHC.
 
BS
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 22:03
Hæng mig ikke hvis jeg er gal på den, men kunne det måske være sådan noget som det her der kan bruges?
 
 
Så ved jeg ikke om der måske skal sådan en fætter ind over:
 
Mvh
 
Frank
Til top
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 21:50
Jeg håber, at jeg kan nøjes med en stand-alone model, da den er noget billigere end controlleren, men ved ikke noget om det?
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 20:03

Hvad med denne her ?

http://www.elvvs.dk/category.1780.article.33666

Den har ikke faste indstillinger, men kan betjenes med infrarød (så kan man vel kode Harmony 1100 så den passer).

Her er beskrivelsen fra LK:

Anvendelse:

Anvendes til dæmpning af 230 V a.c. glødelamper eller lavvolt halogenlamper, der er forsynet fra enten en elektronisk transformer eller en jernkernetransformer. Lysdæmperen kan betjenes fra fronten, eller via fjernbetjening. Ønskes flere betjeningssteder kan op til fire impulsgivere eller 10 stk. trykkontakter tilsluttes. Lysdæmperen kan også betjenes med en Bang & Olufsen Beo4- og Beo5- fjernbetjening. Lysdæmperen skelner mellem korte og lange tryk. Kort tryk: Lyset tænder på fuld styrke (100%). Endnu et kort tryk: Lyset slukker igen. Langt tryk: Lyset reguleres skiftevis op eller ned. Lysdæmperen kan programmeres til følgende funktioner: Lysdæmperen starter i maksimum eller på samme niveau som før den blev slukket. Børnetimer: Starter med 100% lys. Automatisk nedregulering over 30 minutter. Trappetimer: Starter med 100% lys og slukker efter 10 minutter. Programmering af opstart. Her bestemmes hvordan lysniveauet skal være, når lysdæmperen tilsluttes spænding. Hvis lysdæmperen overbelastes eller kortsluttes og dermed bliver for varm, vil den elektroniske temperatursikring afbryde lysdæmperen. Når overbelastningen fjernes og lysdæmperen får lov at køle af, virker den igen. Ved anvendelse med fjernbetjening kan op til 4 lysdæmpere anvendes i samme lokale. Kan aktiveres via pirføler. Skal monteres i spændingsløs tilstand.

Konstruktion:

Når lysdæmperen er monteret og installeret er det vigtigt, at afdækningen påsættes inden spændingen tilsluttes. Dette skal gøres for at sikre touch-fladernes rette følsomhed, idet lysdæmperen automatisk kalibrerer trykfladen ved hver opstart.



Redigeret af trikker - 23-November-2010 kl. 20:06
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu