recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs med 2 x routere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs med 2 x routere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs med 2 x routere
    Sendt: 11-December-2012 kl. 09:31
Hejsa.
Jeg skal hjælpe en ven med at udvide det trådløse signal i huset. Der er ikke dækning i den ene ende af huset, men der er ført Ethernet kabel ud i den ende. Min tanke, er at købe en ny wifi-router og sætte på kablet, og som i den ene ende er koblet til den eksisterende router.

Han har i forvejen en Netgear WGR614 v7.

Er det noget med, at:
1. deaktivere "Tildeling af IP" i den ene router,
2. Bruge samme SSID
3. Bruge forskellige kanaler og gerne med mindst 3 numre i forskel
4. Samme kryptering

Eller er jeg på vildspor?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 09:33
Se HER

BS


Redigeret af Bschmidt - 11-December-2012 kl. 09:34
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 09:44
Sejt Rigtig super vejledning.
Jeg vælger dog nok at prøve med en router med indbygget AP, da jeg har den liggende i forvejen.
Og du mener, at den nye router/AP skal tilsluttes via én af dens 4 LAN porte og ikke porten, der normalt tilsluttes internet til?
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 09:52
ja lan-lan og så resten af vejledningen ;-)
 
BS
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 22:48
Hejsa. Lige en tilbagemelding. Vi fandt på en støvet hylde en brugt netgear router og fulgte vejledningen.
Det var nemt at opsætte og virkede 1. gang.

Tusind tak for bidraget.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 07:29
Super. Og velbekomme.
 
BS
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Super. Og velbekomme.
 
BS

Super mange tak.

Jeg har selv i dag 2 stk routere. Den ene er en D-Link Dir-655 som kører 2,4 GHZ, hvor mobiler mv. er koblet på.
Derudover har jeg en Apple airport express der kører 5Ghz til computerne.

De står forskudt og ville egentlig gerne give dem samme SSID, vil det fungere tror du?

Ligesom i det super gode indlæg du har skrevet, hvor der ikke tages højde for 2,4 Ghz Vs. 5 Ghz. 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2012 kl. 14:46
Du kan godt have samme SSID på begge routere og dual band klienter vil roame frit. Dine 2,4gHz only klienter vil naturligvis kun koble op på D-link'en.

BS
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Du kan godt have samme SSID på begge routere [...]


Men forskellige og ikke-overlappende kanaler, f.eks. 1 til det ene og 11 til det andet AP.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 07:05
Hvilket i denne situation er helt urelevant da det drejer sig om en 2,4ghz og en 5ghz router!
 
BS
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 07:08
Airport express er dual channel
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 08:28
Ja men nu skriver Diskoman jo netop at den kører 5ghz. Så må man vel formode at 2,4ghz radioen er slukket.
 
Er den IKKE det og airporten kører BÅDE 2,4 og 5ghz SÅ skal der tages højde for kanalvalg som Jesper ganske rigtigt skriver.
 
BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu