recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs mus med problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs mus med problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs mus med problemer
    Sendt: 27-Februar-2008 kl. 22:26
Har lige druknet min elskede mus ved at vælte et glas - VERDAMT - den står selvfølgelig ikke til at redde. Købte så den eneste de havde i Aldi på vejen hjem. En Extremeit 2,4 Ghz Lasermus. Det er så første gang jeg har trådløs. Men er der en der kan fortælle mig hvorfor musen skal kunne "se" antennen for at virke optimalt. Det kan da ikke være rigtigt eller hur?

Redigeret af Kampus - 28-Februar-2008 kl. 00:08
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 00:26

Jo det kan det, hvis det er en infrarød forbindelse, hvis det er blue tooth kan du godt gemme den lidt væk.

Niels

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:04

Der står ellers: Op til 10 m arbejdsområde, 2.4 Ghz hurtig digital RF. Forbindelsesfri smart Link System.

Hvad skal jeg så kigge efter for at få en ordentlig trådløs forbindelse? Er der evt en anbefalelsesværdig model i Logitech med scroll/tilt og bladre frem/tilbage knapper.

På EDB prisers oversigt står der ikke noget om Bluetooth.

Redigeret af Kampus - 28-Februar-2008 kl. 13:06
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:13

2,4 GHZ RF teknologi er ikke infrarød, men radiobølger. Det skulle fungere uden at musen kan "se" modtageren. Hvis ikke, er der en fejl i mus eller modtager.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:18
Ok. Så har jeg lidt at gå efter. Men har du et bud på en god mus, ikke gamer mus men gerne med scroll/tilt og bladre knapper.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 19:11

Aldi fik musen i hovedet og så gik jeg på opdagelse i SCI computerforretning. Havde kigget lidt på nettet først og udset mig Logitech LX8 lasermus til 299,- . Den havde de så til 349,- og med alle de oplysninger og snak jeg fik, syntes jeg prisen var ok. Ville også gerne have musen i dag.

Og så må jeg konstatere at den er genial. I USB stik med modtageren, batterier i, og 30 sek efter står der at den er installeret. Altså ingen driver på CD der skal installeres, nemmere kan det ikke være. Med i pakningen er der også en USB docking med ledning så modtageren kan rykkes frem på skrivebordet hvis computeren skal gemmes af vejen. Musen virker dog uden selvom den ikke kan "se" modtager.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu