|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() Sendt: 04-September-2008 kl. 03:13 |
||
Hej
Jeg søger en NAS som er trådløs og som skal understøtte "IEEE 802.11 n" og have GIGA LAN samt mulighed for RAID 0 og RAID 1. Den må også meget gerne have plads til mere end to harddiske (mere end 2 TB). Spørgsmålet er så bare, om der i det hele taget eksisterer en NAS som har disse egenskaber? Det tætteste jeg umiddelbart kan komme er denne - Men som I kan se lever den desværre ikke op til alle mine ønsker og krav. Jeg håber derfor, at der er nogle herinde, der kan hjælpe mig med at finde frem til det jeg søger (hvis muligt). ![]() PS: Er også postet i dette forums HTPC-sektion. |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
||
Hvorfor skal den være trådløs ? Normalt placere man den tæt ved sin router - som jo vel er trådløs. Hvis den så bare har gitabit lan og "draft N" så er det vel fint........
Redigeret af kim.t - 04-September-2008 kl. 07:23 |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() |
||
Den skal gerne være trådløs, da det er meningen, at den skal stå i et andet rum, end router og PC. |
|||
![]() |
|||
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
||
Vil du aktivere RJ45 [Gigalan] og trådløs på samme tid?
|
|||
![]() |
|||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
||
I min verden er det mere logisk at koble NAS'en direkte til routeren og så opnå den trådløse forbindelse gennem routeren. Hvorfor ønsker du at placere en NAS et andet sted uden mulighed for kabelforbindelse? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg vil i hvert fald gerne have muligheden for det, hvis det kan lade sig gøre. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Vi er helt enige om at det ville være mere logisk at benytte den fremgangsmåde du beskriver, men jeg vil som sagt gerne have NAS'en i et andet rum, af hensyn til bl.a. støj og plads - der er ikke meget fidus i at ofre en masse penge på at bygge en PC så støjsvag som overhovedet muligt (specialkøler, SSD HDD, passivt kølet PSU og grafikkort), hvis der står en NAS og brummer ovre i hjørnet ![]() |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
||
Svaret er vel at du ikke får en trådløs NAS - så skal du smide et access-point i enden på den. Mht overførselshastigheder ville jeg ikke gå efter trådløst - det er fint nok til streaming, men hvis man lige skal have tømt ½Gb billeder over på den er den godt nok for langsom. |
|||
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |