recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs netværksrouter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs netværksrouter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pongolle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs netværksrouter
    Sendt: 08-Januar-2008 kl. 22:35
Hey

Købte én iPod Touch for nylig, men har ikke trådløs net, derfor søger jeg en trådløs netværksrouter. Var nede i TDC butikken, og der kostede en Netgear trådløs router 495.- , syntes jeg bare ikke lige, jeg vil give..

Kan de ikke fåes billigere?

På forhånd tak..
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 23:33
Tillykke med telefonen

D-Link:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=37444

Den skal nok klare dit trådløse behov.
Hvis du har brug for netværksstik, kan du måske kigge her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=402096

Jeg har selv en Linksys Wrt54: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=92983
Den er jeg glad for. Klippestabil

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 08-Januar-2008 kl. 23:34
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 23:45

Tak for svar...

Lige nu kører jeg telefonstik til en router. Da vores fastnet telefon befinder sig et stykke fra min PC, har jeg tilsluttet en Hub til Routeren, som jeg så har sat min PC og Xbox360 til. Kan man slutte Hub til trådløsrouter? Så jeg kan få tilsluttet min Xbox360 via kabel?

Til top
LeonBirdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-November-2003
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 00:32

Hej.

Ja, du kan "bare" købe en trådløs router med hub-funktion. Fx. har jeg en D-Link DI-624 som kostede ca. DKK 500 for to år siden. Virker fint og 100% stabil. Den har så fire faste LAN udgange som du kan koble evt. ikke-wireless udstyr til.

HUSK! Du skal kende en række adresser (IP, DNS etc,) for at sætte det op. Din internetudbyder hjælper med det - hvis du (som jeg) har smidt det brev væk som kom med din ADSL-opkobling...

Tjek www.alatest.dk for anmeldelser (KANON-SITE) og www.edbpriser.dk samt www.idealo.de for priser. Jeg køber ofte i EU. Der kommer kun fragt på, ingen told eller moms. Og du kan ofte spare 40% i forhold til i DK.

Good luck !

Leon

Oprindeligt skrevet af pongolle pongolle skrev:

Tak for svar...

Lige nu kører jeg telefonstik til en router. Da vores fastnet telefon befinder sig et stykke fra min PC, har jeg tilsluttet en Hub til Routeren, som jeg så har sat min PC og Xbox360 til. Kan man slutte Hub til trådløsrouter? Så jeg kan få tilsluttet min Xbox360 via kabel?

Redigeret af LeonBirdi - 09-Januar-2008 kl. 00:32
GadgetFreak: A person who's only reason to buy new electronic stuff is... Because it's there !
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af pongolle pongolle skrev:

Tak for svar...

Jeps, det kan du. Leon har ret, og du kan bare tage nr. 1 eller to af dem, jeg linker til

Venligst
Søren
Til top
MAMs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 11:40

Alternativt kan du vel "nøjes" med et trådløst Accesspoint tilsluttet din hub.

Om det bliver billigere end det ovennævnte ved jeg ikke men du slipper da for en del routeropsætning.

Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES
Sony BDP-S550
Philips 5330H
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2008 kl. 01:22

Har lige investeret i en Asus wl-500w, jeg tog den af to grunde, de lovede garanti for opdatering til final n enten software eller hardware, og så har den to usbporte.

Det er ikke den nemmeste router at sætte op, hvis man vil ind i det mere specielle, men den basale opsætning går nemt.
Desværre virker min printer ikke over usbstikket til trådløs, men det kommer måske ved en senere opdatering?

Routeren virker fint, ingen problemer der.

Niels

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af MAMs MAMs skrev:

Alternativt kan du vel "nøjes" med et trådløst Accesspoint tilsluttet din hub.

Om det bliver billigere end det ovennævnte ved jeg ikke men du slipper da for en del routeropsætning.

Det lyder sku nemt..

Man får bare en boks, man slutter til sin Hub, og så er der trådløs net på værelset? Uden nogle form for opsætning

PS. Min PC har ikke trådløsnetværkskort, men kan man godt få trådløs net så, for skal bare bruge det til min iPod touch

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu