recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløs oplader 2020
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

trådløs oplader 2020

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: trådløs oplader 2020
    Sendt: 26-November-2020 kl. 18:45
Julen nærmer sig, og kravene om ønskeseddel begynder at dukke op.

Jeg overvejer om jeg ikke skulle prøve en ny trådløs oplader.

For lang tid siden købte jeg impulsivt en i IKEA, og den kan hverken helt eller halvt lade min iphone 11 op. 

Hvilken kan man overveje i 2020, der burde kunne lade en i11 op?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 19:00
trådløs opladning bliver aldrig godt på din telefon.
Det er først ved iPhone 12 hvor man kan lade hurtigt via trådløs.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 19:32
alle QI ladere burde da være ok

Bruger flere og alle virker fint,  men det er selvfølgelig ikke hurtig opladning

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 20:40
altså udfordringen er at med den fra ikea lader den kun 3% i løbet af en nat...

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 22:45
så er der noget der er defekt, lader, kredsløb i telefon, ellerter cover der æder strømmen.


Knægten fik sådan en her i fødselsdagsgave, den er han tilfreds med.

Sjovt nok kostede den også 249 den gang og tre for 600.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 22:56
det er også testet uden cover. Så måske har r du ret i det er pladen der er defekt. Gik bare ud fra det var fordi 5 watt minus evt tab var for lidt.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 23:50
jeg har en trådløs Ikea oplader og den har ingen problemer med at lade min iPhone 11 til 100% i løbet af natten
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 00:01
Jeg har en QI oplader på foden til kontorlampen. Den lader min iPhone XS fra 50 til 100% på 3 timer.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 09:18
Jeg har en billig oplader fra Aliexpress til 2 telefoner. Selv med cover er begge telefoner ladt op næste morgen.

Med hvilken hastighed det sker, ved jeg ikke. Jeg holder ikke øje. Men jeg kan da se på min Iphone at en stor del af natten bliver der ikke ladet, så den er på 100% om morgenen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 13:50
Jeg har lige bestilt Morphie Dual wireless charging.



Håber på den er bedre end min gamle Ikea, der kan fejle hvis telefon ikke ligger helt præcist på ladepladen.


Redigeret af Mufti - 27-November-2020 kl. 13:50
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 14:11
spørgsmålet er hvilken type strømforsyning man smider den trådløse lader til. Bruger man en standard 5W, så er det helt sikkert den ikke vil kunne lade på nogen måde, men bruger man en strømforsyning der kan levere mere end 1,5A ud af porten, så vil den heller ikke have problemer med at lade. Det er det man skal være opmærksom på. QI tillader så vidt jeg husker maks 15W og helst omkring 9W for at kunne lave fastcharge, og det kræver faktisk en lader som sender strømmen via usb-C.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 14:15
plejer at bruge iPad-lader. Men skal jeg overveje noget andet?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu