|
Trådløs oplader? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Feeedt. Sådan en har jeg også på vej nu. Nice find!
|
||
simony
Junior bruger Oprettet: 04-Juli-2006 Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vær opmærksom på, at de kommer uden kabel, men de koster heller ikke alverden på Ebay.... |
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Holder de op med at lade automatisk når de er færdige? Spørgsmålet gælder både de billige og dyrere, så hvis man lægger telefonen natten over er man sikker på den ikke lader/prøver at lade hele natten. Havde læst det ikke var så smart at sætte telefonen i lader hele natten.
|
||
simony
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er 99,9% sikker på, at de billige jeg sendte link til ikke gør! Jeg bruger min på arbejde, hvor jeg har den tilsluttet min pc, og derfor løbende har øje på, hvor langt min iphone er opladet. Jeg har selv (næsten) aldrig min iphone tilsluttet oplader om natten af samme årsag du nævner ifht. batteri |
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en udbredt misforståelse at det er 230V/DC adaptoren (den man normalt kalder lader) der styre opladningen. Det er telefonen der styrer opladningen, også når det er trådløst. Grunden til at man ikke skal lade telefonen om natten, er den overdrevet fare for brand.
|
||
Mvh Jesper
|
||
simony
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for info - indrømmer blankt, at min viden om batterier er meget begrænset, men jeg var bare sikker på, at jeg havde læst et sted, at det også var pga. det sled på batteriet, og jeg fandt bl.a. denne artikel fra TV2 fra 2016: http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-07-23-du-har-ladet-din-mobil-forkert-op-indtil-nu-her-er-fire-gode-raad |
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jep, jeg havde samme opfattelse med slidtage på batteri, derfor jeg spurgte.
Redigeret af Bjur - 31-Januar-2018 kl. 15:19 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Typisk sensationsjournalistik der glemmer at sætte sig ind i, hvordan moderne forbrugerelektronik fungerer. For det første op og aflades et batteri i en moderne mobiltelefon aldrig helt. Jo, indikatoren på skærmen viser det, men det passer ikke. For det andet "trickle lader" en moderne mobiltelefon ikke, når ladningen er færdig slår den over på at køre telefonen på laderen alene. Der er kun et godt råd - temperaturen, men det holder en miderne telefon også øje med, så den ikke lader på et varmt batteri. Klaus |
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja for et par uger siden, kunne man læse følgende kæmpe overskrift:
Gad vide hvor mange dansker der er døde af at lade sin telefon ligge til opladning om natten, siden det nu er så livsfarligt. Måske burde de lave en ny overskrift: Næsten alle dansker gør dette fuldstendige sindsyge farlige hver dag: Bevæger sig ud i trafikken, utroligt der er nogen der tør.
|
||
Mvh Jesper
|
||
TiXe
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har denne i soveværelset .
er super tilfreds
|
||
Kallespears
Super bruger Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har købt disse på eBay, med en iPad lader lader den med 7,5w. Da dens output er 10w
https://www.ebay.com/itm/Rock-Qi-Wireless-Charger-For-iPhone-X-8-Plus-Samsung-Note-8-S8-Fast-Charging-Pad-/182812558808 |
||
simony
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Klaus Tak for info. Så lærte jeg igen noget nyt. Det kan være en udfordring for os almindelige forbrugere at finde ud af, hvor opdateret en journalist er, når vedkommende skriver, copy/paster sine artikler! |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |