recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs router problem og ps3.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs router problem og ps3.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 22:22
Genstart af routeren lyder lidt som en genstart af DHCP-serveren, som er den, der giver PS3'en en ny IP-adresse på netværket.
'Time out' får mig til - uden at vide noget som helst om PS3 - at foreslå en statisk IP-adresse, som passer ind i segmentet . Med de overskuelige netværk, som vi har i vore hjem, vil der være fordele ved at tildele statiske IP-adresser til vore apparater Så ved vi nemlig, hvor vi skal finde dem henne

Venligst
Søren
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 22:50

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Med de overskuelige netværk, som vi har i vore hjem, vil der være fordele ved at tildele statiske IP-adresser til vore apparater Så ved vi nemlig, hvor vi skal finde dem henne

Du har for få apparater, Bredam

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 23:50
SÅ mange service--dimser har du vel heller ikke, Kandersen 

Venligst
Søren

Edit: Spøg til side: Servere og lignende vil også i et professionelt miljø (oftest) blive tildelt statiske adresser af samme grund som ovenstående. De 'henter' ikke en adresse hos DHCP-serveren.

Redigeret af Breddam - 28-December-2007 kl. 23:53
Til top
jensen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 00:07
den der kan bryde ind på mit netværk , skal da godt nok bruge mere end 3 min. , men selvfølgelig kan alt lade sig gøre.. så vidt jeg husker var der vist et par danskerer der brød ind i pentagon !!!!  men man skal jo heller ikke gøre det letterer end nødvendigt
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 00:25

SÅ mange service--dimser har du vel heller ikke, Kandersen  

Jeg har mange nok til, at jeg aldrig kan huske ip numrene på dem

Edit: Spøg til side: Servere og lignende vil også i et professionelt miljø (oftest) blive tildelt statiske adresser af samme grund som ovenstående. De 'henter' ikke en adresse hos DHCP-serveren.

Mine servere får altid fast ip, men ps3, media center, akvarie computer osv.. de får dhcp

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 00:57
Jeps, alle dimser, der muligvis skulle kunne styres fra en pc, har en fast adresse. Resten kunne selvfølgelig også have én, men det ville jo lige kræve 10 minutter 

Nej, det er jo bare ligegyldigt... Dem tilgår man jo ikke fra en anden arbejdsstation, og derfor kan de jo godt være (IP-)ukendte for andre (De kan jo alligevel godt ses!).

Problemet i mit netværk ville alligevel ikke være så stort, for vi har kun behov for 9 adresser.
Så hvis det var i gamle dage, hvor man skulle have en reel DHCP-server, ville jeg ikke være i tvivl. Nu er det bare lidt ligegyldigt

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu