|
trådløs sending af dvb-c er det muligt? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Min Miraclebox har 2 tunere, hvor man kan streame fra den ene tuner til f.eks. iPad, PC eller android (det vil sige, at det reducerer optagelsesmulighederne, men....) - jeg har dog kun set det køre stabilt med HD kanaler på iPad. Det skulle også køre ved at åbne relevante porte, og logge på ude fra, men har ikke leget med denne del.... Jeg mener, at der er flere Linux bokse, der kan dette.
|
|||
miri
|
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
||
Svarer lige jer begge i samme post i stedet for at dobbeltposte.
Jeg synes ikke min raspberry pi kan alverden, jeg synes den plejer at kløjs i transport stream formatet, men jeg kan da ikke udelukke at du kan få din tweaket til at makke ret.
Ikke helt korrekt, en hdhomerun kan sende to komplette mux afsted samtidigt, dvs. en 8-10 kanaler ad gangen og den kan godt hitte ud af at lade to maskiner se forskellige kanaler fra samme mux samtidigt. Signalet er for øvrigt komprimeret allerede fra udbyderens side. Ang. wifi belastningen så fyldte en komplet mux med 4-5 kanaler omkring 30 mbit/s sidst jeg kiggede, ikke noget der bør give en moderne wifi forbindelse kvaler.
Enig. Kanalskift er ikke "smooth", det egner sig ikke rigtigt til "kanalrundfart", det går meget bedre med sådan en hel tour de france eftermiddag på samme kanal. Jeg tilslutter mig koret og siger træk et kabel.
|
|||
![]() |
|||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
||
I får alle tak for svar.
For lige at argumentere for hvorfor der ikke skal trækkes kabel: Det er mi. Skamferet, som bor i et lejet hus, hvor udlejer har frabedt sig at der trækkes kabler gennem gulvet og op. Indfald af han gør det, skal han stå for udbedring, og hverken han eller jeg har viden om, hvad det koster at reparere sildebenspaket. Derfor tanken om trådløs sending for simpelthedens skyld. Alternativt må han trække et kabel fra dåse og hele vejen igennem stueetagen for at komme til trappen og trække den op denne vej. Det hele bliver vendt, og så må han selv tage beslutningen. |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10568 |
||
Jeg har svaret på det som jeg mener trådstarter efterspørger, nemlig at få sit TV signal sendt trådløst videre fra et rum til et andet så det også er muligt at se TV i det andet rum uden at trække kabler. Det kan lade sig gøre med et AV sender/modtager sæt. Kvaliteten har jeg ikke udtalt mig om, men min egen erfaring siger at den er OK på et sekundært TV på 32" Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
||
Træk kabel ud gennem vindue og så træk det ind af vindue igen på 1 salen, så laver du ingen huller.
|
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
![]() |
|||
NFB1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2006 Status: Offline Point: 190 |
||
Er det ikke bare at købe denne og så er du kørende.. http://www.av-cables.dk/traadloes-video/hq-video-2-4-ghz-traadloest-antenne-av-system.html
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
Med TV Tuner, ja men den er sikkert kun Analog, og hvor meget har man at bruge en sådan til.? Det er ikke meget, med de ganske få Analoge kanaler der er tilbage hos de udbydere der stadig har nogen. Ganske værdiløs, kvaliteten skulle heller ikke være noget at skrive om. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
Du kan da bruge den til en del med yousee kabeltv og man slipper for at bore huller og trække lange kabler, kvaliteten kan jeg dog ikke udtale mig om. Redigeret af NFB1 - 25-Februar-2015 kl. 21:10 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
||
I f.eks grundpakken hele 4 kanaler kan det vist blive til, ganske fantastisk. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
||
og med den fuldepakke - her mangler jeg ingen kanaler. |
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
||
Den kan stadig kun sende én kanal ad gangen (og virker ikke med DVB-C, men kun med analoge kanaler). Den er med andre ord ubrugelig til det formål spørgeren efterspurgte (no offense)... |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
||
Ja, og der er som skrevet langt færre Analoge kanaler end der er Digitalt. |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |