|
trådløs sending af dvb-c er det muligt? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
NFB1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2006 Status: Offline Point: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Én kanal er da også mere end nok..her i huset har vi også DVB-C men ser næsten udelukkende analoge kanaler og til tv nr 2 ovenpå ville det da være mere end rigeligt - nuvel det er jo langt fra sikkert spørgeren har samme behov, men det var også for at illustrere at den nævnte dims sagtens kan bruges. |
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
||
Ikke, hvis du f.eks. har to TV ovenpå... Eller et TV og en video, som du vil kunne optage på...
Der tror jeg så, at du er absolut A-typisk ![]() |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
NFB1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2006 Status: Offline Point: 190 |
||
hehe, ja det er jeg nok. Mit tv forbrug er meget begrænset på trods af den store yousee pakke.
|
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
||
Der skal også fedtes med noget IR extender til kabel tuner. Og stadigvæk kun i analog SD kvalitet, så ikke noget at råbe hurra for.
Mvh. JørgenT |
|||
![]() |
|||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
||
Hej.
Jeg har i efteråret brugt et meget flad fladkabel som dette. Et DVB-C kabel mellem et vindue i stueetagen og et vidue på første sal samt to af disse kan gøre det. Og ja jeg købte vindues kablet hos ham jeg linker til i Frankrig, leveringen gik glat. http://www.ebay.de/itm/261170275419?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT En anden mulighed vil være web TV. Både YouSee og Stofa har løsninger hvor abonnementer gratis kan se deres TV kanaler på en trådløs internetforbindelse: http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/live-tv/kom_godt_i_gang_med_live-tv.aspx https://stofa.dk/bredbaand/webtv Man kan vise Web TV på en fladskærm fra en PC, NUC eller tablet med en HDMI udgang. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 26-Februar-2015 kl. 03:18 |
|||
![]() |
|||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
||
1). Køb noget powerline, som laver LAN gennem strømstik.
2). Sæt en mediaportal server eller mythTv server op med en HDhomerun EU med 4 tuner i et skab nær antennekable kommer ind. 3). Køb eller brug en eksisterende/ældre maskine som klient. En hver NUC eller ligende computer kan klare det! Udgifter: Powerline sæt = 500kr. HDhomerun = 1500kr. Server (jeg bruger en underclockede E5200 + 4 GB ram), så skab noget brugt sammen = 500kr! Klient, jeg bruger en baytrail j1900 system. Der skal dog lidt kræfter til for at lave ordentlig de-interlacing under linux (ser ud til at gå bedre under windows = baytrail ok) = 1500 kr. Tid: En masse........jeg har fundet ud af det er lettest med win7 + mediaportal på server siden (har brugt MythTV og Tvhereded). På client siden har jeg prøvet emd openelec, kodibuntu, samt Win7 + Kodi! Er endt med Win7 + kodi! Med en HDhomerun med 4 tuner og mux-system som beskrevet af andre, kan du dække rigtig mange optagelser og en 3-4 klienter på denne måde! Jeg har haft Server + 2 clienter + ipad til at afspille på mine 2 Terrectech dvc-c kort, dvs. 4 forskellige kanaler hvoraf 2 clienter var på powerline, mens ipad var på wifi! Heraf forstået at de 4 kananer var alle på 2 forskellige mux. Det vil være mit råd! Håber det giver lidt inspiration!
Redigeret af kbaggen - 26-Februar-2015 kl. 14:24 |
|||
![]() |
|||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
||
PS......har opdateret mit svar et par gange som jeg kom i tanke om ting osv.!
|
|||
![]() |
|||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
||
Så vidt jeg kan læse mig til, så kræver denne HD-homerun ikke nogen server. Måske det er en mulighed? |
|||
Mvh Jesper
|
|||
![]() |
|||
||
DEt skal jeg ikke kloge mig på om den kan køre uden en server..........mine PCI indstiks kort kan ikke
![]() |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
||
Hvis du læser tråden igennem har den været nævnt et par gange.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
||
Den Homerun der har været nævnt, er den "almindelige" billigere HDHR3 - EU, hvor det kræver man har en computer kørende til at styre den. Den jeg linker til, kan man koble sig op til direkte via DLNA, altså uden nogen server, dvs. det burde virke med kun den Homerun og et fjernsyn som understøtter DLNA. Om det fungere super godt i praksis, har jeg ikke nogen ide om, da jeg selv kun har den lille Homerun, som desvære kræver en server. Kunne godt frygte at kanal skift tager en evighed.
|
|||
Mvh Jesper
|
|||
![]() |
|||
||
Axlon.......jeg tror man kan streame fra den HDhomerun gennem upnp, men man kan så ikke recorde og dermed er det i mine øjne ikke en rigtig PVR så at sige. Og hvor stabilt en sådanne løsning..........
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |