Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
okaare
Super bruger
Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
|
Emne: Trådløs TV fra PC ? Sendt: 03-April-2011 kl. 10:20 |
Undertegnede har trådløst netværk med blandt andet en bærbar computer med Windows Media Center. Med denne computer og software kunne jeg godt tænke mig trådløst at kunne afspille diverse indhold på min fladskærm, der er forsynet med HDMI indgang og naturligvis SCART. Findes der på markedet trådløst udstyr, der kan håndtere et sådant ønske - enten direkte fra min computer eller via mit netværk.
Som det kører nu, har jeg kabel tilsluttet et D-sub kabel fra computeren til PC in på fladskærmen, men det er lidt besværligt hvergang at skulle påmonterer kablet.
Ja, undskyld mit naive spørgsmål, men jeg har ikke et klart overblik over mulighederne, hvorfor enhver hjælp vil blive modtaget med kyshånd.
mvh
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19834
|
Sendt: 03-April-2011 kl. 10:21 |
okaare skrev:
Ja, undskyld mit naive spørgsmål, men jeg har ikke et klart overblik over mulighederne, hvorfor enhver hjælp vil blive modtaget med kyshånd.
|
Køb en lille mediaplayer der kan være slutet til dit tv og lad den afspilel indholdet på din pc. Klaus
|
|
 |
okaare
Super bruger
|
Sendt: 03-April-2011 kl. 11:40 |
Tak for dit svar. Ja, jeg ved godt, at en Media Player kunne være løsningen, men ville pokkers gerne have, at min bærbare blev kommandocentralen, hvor med jeg kunne styre og kontrollere hele sceneriet inklusive det at hente og se filer fra andre tilsluttede enheder/harddiske på mit trådløse netværk uden at skulle bruge en snollet fjernbetjening, der medfølger Media Playeren.
Det var og er årsagen til mit spørgsmål 
mvh
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 03-April-2011 kl. 11:44 |
Alternativet ville være en lille PC til foremålet.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
okaare
Super bruger
|
Sendt: 03-April-2011 kl. 11:58 |
Radiomanden skrev:
Alternativet ville være en lille PC til foremålet. |
Undskyld min tungnemhed, men hvor er er den praktiske forskel på at tilslutte en lille PC, som du foreslår, i stedet for at anvende min nuværende bærbare ?
mvh
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 03-April-2011 kl. 12:03 |
Du kan placere den bagved TVet og derved kan den være tilsluttet hele tiden, bruger selv som det ses i signaturen en lille Acer til det foremål.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
okaare
Super bruger
|
Sendt: 03-April-2011 kl. 12:14 |
Radiomanden skrev:
Du kan placere den bagved TVet og derved kan den være tilsluttet hele tiden, bruger selv som det ses i signaturen en lille Acer til det foremål. |
Tak for dit svar, men jeg tror at løsningen for mig måske er følgende:
Ihvertfald vil jeg lige forfølge denne løsning.
mvh
|
 |