recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs
    Sendt: 07-Februar-2006 kl. 20:33

Hej

Jeg ville høre om I kender til nogle surround sæt, hvor højtalerne er trådløse, eller om ikke andet ihvertfald baghøjtalerne. Jeg har set i nogle billige mærker, men ville høre om nogle af de "store" fabrikanter har ligende anlæg og om det er noget værd. Jeg ville elske at slippe for ledninger til baghøjtalerne, eller allesammen, hvis det er muligt.

 

 

Mvh

LPN
Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 11:54
For lang tid siden startede jeg denne tråd, men udbyttet var ikke så stort. Er der slet ingen muligheder udover med infarød, der naturligvis vil virke elendigt. Jeg ved f.eks. laver nogle anlæg, hvor lyder kan smides trådløst rundt til andre rum (f.eks. wacs700), derfor ville jeg mene det skulle være muligt at gøre det samme til baghøjttalere?
Mvh

LPN
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 12:22

Der findes andre løsninger end infrarød, nemlig med radiosignal. Men nogen tilhører ikke bare højttalersæt, men komplette systemer.

Prøv at Google f.eks, således:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=tr%C3%A5dl%C3%B8se+b agh%C3%B8jttalere&btnG=S%C3%B8g&meta =

og se, om der evt. er noget, du kan bruge i de ting, der hitter.

PS: Du kan også bruge "redigér" på dit første indlæg og tilføje baghøjttalere til trådens overskrift (=emne), den er nok lige lovlig kort.
Så kan du måske få flere og bedre svar fra andre.



Redigeret af Carser - 07-Maj-2006 kl. 12:30
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 12:44
Tak for det Carser, og som du selv nævner er det mest hele anlæg - det var ikke det jeg var interesseret i. Dog faldt jeg over noget, der godt kunne se lidt interessant ud - Yamaha TRX-1 http://www.yamaha-online.de/products.php?lang=d&country= DK&idprod=1206 . Ser dog ikke ud til at det kan købes i DK. Hvad ville i sige til sådan et system - i herinde er typisk gode til at afkode alle de tekniske finesser? Og kender i til ligende systemer, der kan købes i DK?

Mvh

LPN
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 13:37

Hej igen,

Jeg tror, at det er svært/dyrt at få godkendt udstyr med RF-signaler i DK + nabolande - den du linker til, fås ikke i Skandinavien (det står der altså selv ) - og man risikerer også forstyrrelser fra naboers trådløse grej m.m.

Desuden skal der jo alligevel netspænding til de aktive højttalere - batterimodeller er totalt useriøse.

Vil man slippe for en del ledninger ledninger kunne man overveje at droppe baghøjttalerne og købe sig en http://hifishoppen.dk/surroundsystemer/yamaha_surroundsystem er/yamaha_ysp_800_da.html 

eller andet med "psykoakustisk DSP-baseret snyde-surround" via 2 eller flere enheder, der sidder samlet i fronten.

Men for den gode lyds skyld: Træk da nogle ledninger - det kan gøres både pænt og relativt billigt. Og så spendér lidt mere på gode højttalere.

Jeg har brugt i alt ca. 1½ time på at trække 2 x 10 m. ledning til mine baghøjttalere, hamre ledningsholdere fast med passende mellemrum og hænge dem op.

Og til lidt inspiration (især hvis din internet-opkobling er hurtig, det er nemlig billeder en masse): http://www.minhembio.com/galleri/



Redigeret af Carser - 07-Maj-2006 kl. 13:49
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu