recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløse Access Points
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløse Access Points

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MadsRobin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadsRobin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløse Access Points
    Sendt: 14-April-2012 kl. 13:38
I forbindelse med en ny lejlighed er jeg ved at lave nyt hjemmenetværk, og i den forbindelse står jeg og mangler nogle Trådløse Access Points.

Jeg har en firewall stående som agere DHCP, så AP'erne skal faktisk kun tage imod en addresse fra denne og så lade klienter koble op imod AP'et. Dvs, der skal ikke være noget DHCP eller noget, og AP'erne bliver kablet til nettet (Dvs. ingen wireless bridging).

De krav jeg har til dem er:
Skal køre DD-WRT
Simultant Dual Band
Indbygget Gigabit Switch

Jeg skal bruge 3 stk, muligvis 4, så derfor tænker jeg også lidt på prisen.
Ummidelbart tænkte jeg at købe nogle Trådløse Routere, da de med DD-WRT kan laves til AP'er og oftest er Trådløse Routere billigere end dedikerede AP'er (og nemmere at komme af med hvis de skal sælges igen)

Der bliver indkøbt 1 stk. Cisco E2000 som bliver brugt til AP (I tilfælde af jeg skal af med firewall'en og beslutter mig at bruge en alm. trådløse router som DHCP så har jeg denne.)
Jeg kunne selvfølgelig godt købe 3-4stk E4200, de vil opfylde mine krav, men er der noget andet i kan anbefale?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 14:07
Med de krav vil jeg umiddelbart sige at du skal købe nogle trådløse routere og så bare frakoble DHCP på dem, og istedet for at de fra din firewall bliver tilsluttet til wan porten på de trådløse routere så tilslut dem til lan-porten.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 17:02
Hvorfor vil du have dd-wrt på hvis de bare skal være AP's? Hvis du er til Cisco vil jeg da helt klart anbefale Linksys da de er lavet af Cisco og bør være 112% kompatible.
Mvh BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu