recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløsehøjtalere i hvert rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløsehøjtalere i hvert rum

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
McDuck4 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McDuck4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløsehøjtalere i hvert rum
    Sendt: 29-Maj-2014 kl. 11:10
Hejsa

Nu ved jeg ikke helt om det er den rigtige kategori. Men jeg har 4 forskellige rum, hvor jeg gerne vil have musik inde i hvert rum. Det vil sige at hvis jeg fx står og laver mad kan jeg tage min iphone med derud og streame via spotify eller youtube, hvor det så kører i dette rum. Når jeg så går ind i min stue, kunne musikken følge med derind. 

Er det muligt på en eller anden måde? Kan man gøre det med Airplay? Jeg gad godt at have nogle højtalere der hang på væggen, og vil derfor gerne undgå at have en bærbar højtaler man tager ind i forskellige rum

Med Venlig Hilsen
Mads

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 11:15
Sonos.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 11:22
Men ved Sonos hvilket rum han er i?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
McDuck4 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McDuck4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 11:26
Eller nej jeg ændrer lige mit spørgsmål. Det er faktisk fint med trådløse højtalere i forskellige rum
Til top
McDuck4 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McDuck4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 11:50
Det behøves heller ikke ske automatisk hvis det er. Det er fint hvis man skal tænde på den trådløse højtaler, eller trykke noget på en app eller noget id en stil
Til top
McDuck4 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McDuck4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 12:12
Tror jeg har fundet en løsning med Airport Express
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 20:59
Hvis du vælger at bruge airport express, vil jeg bare lige fortælle min erfaring med det.
Jeg brugte løsningen igennem en del år hvor jeg bruge Remote app'en til at styre 3 airports i tre forskellige rum. Der var et par ulemper men også et par fordele.
Ulemper:
Ledningsrod da man skal have airport med aktive højttalere.
Ustabil trådløs forbindelse til tider, som medførte at musikken stoppede.
Kun samme musik i alle rum.
Ikke integreret spotify - wimp - radio i samme app.

Fordele:
Billigere at anskaffe en de fleste andre systemer.
Du kan helt selv vælge de højttalere du vil have. (Kan du naturligvis også med sonos, men det er dyrere).

Jeg udskiftede airport systemet til sonos da det var ved at blive irriterende med den den dårlige stabilitet og at jeg ønskede at høre flere forskellige ting i flere rum samtidigt.

Ville bare lade dig få lidt information inden du besluttede endeligt.
Andre kan jo kommentere såfremt at jeg har glemt noget.

Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
McDuck4 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McDuck4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 19:48
Hej Laursen og alle jer andre.
Mange tak for svarene, de har virkelig været brugbare. Jeg er faktisk ved at være der hvor jeg vælger nogle bluetooth højtalere istedet for at køre Airport Express. Jeg har tester min Airport extreme og den har fint forbindelse til min telefon etc rundt omkring i huset, så der er heller ikke grund til at forstærke mit netværk med express + jeg undgår noget ledning rod. Det eneste jeg er i tvivl om er om bluetooth højtalere kan spille fra youtube på telefonen. Nogle der ved det? eller skal det være spotify eller ens gemte musik på telefonen

Redigeret af McDuck4 - 12-Juni-2014 kl. 19:51
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 12:24
En Bluetooth højtaler kan afspille alt lyd fra en tlf også Youtube ;)
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 13:26
Husk at være opmærksom på at bluetooth range falder hurtigt når signalet skal passere vægge etc. afhængig af hvad det er lavet af. Jeg ville til enhver tid vælge wifi eller lignende til den slags. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu