recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst antennesignal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst antennesignal?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst antennesignal?
    Sendt: 17-November-2008 kl. 10:39
Findes der en trådløs løsning i denne stil http://www.av-connection.dk/?PGr=762&ML=472 der kan videresende det almindelige antennesignal?
Eller skal jeg over i en løs indendørs antenne ala http://www.av-connection.dk/?PGr=2071&ML=497 for at få signal i soveværelset?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 10:42

[QUOTE=Henrik Nygaard]Findes der en trådløs løsning i denne stil http://www.av-connection.dk/?PGr=762&ML=472 der kan videresende det almindelige antennesignal?

Ja dem findes der rigtig mange af. Søg på trådløs eller wireless video- eller TV sender.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 10:47

De trådløse løsninger, der findes, overfører alle et video/audiosignal dvs. det signal en modtager i f.eks. stuen er indstillet på.
Der findes ingen trådløse løsninger, der kan overføre antennesignalet i sig selv.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 11:02
Jeg har heller ikke kunne finde nogen der kan, så det eksisterer nok slet ikke, som du siger.
Så må jeg vel bare se om en indendørs antenne, som den jeg linkede til i første indlæg, er kraftig nok til at der kan blive hul igennem.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

De trådløse løsninger, der findes, overfører alle et video/audiosignal dvs. det signal en modtager i f.eks. stuen er indstillet på.
Der findes ingen trådløse løsninger, der kan overføre antennesignalet i sig selv.

Jo, som jeg skrev findes der mange. De skal selvfølgelig have en tuner indbygget. Har selv haft sådan et sæt, men tuneren var desværre ikke noget at råbe hurra for. Der ligger i øvrigt en anmeldelse af det selvsamme sæt her på boardet. Se under anmeldelser.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 11:19

Løsningen med tuner går stadig på overførsel af et videosignal og ikke et antennesignal. Videosignalet skabes i tuneren, som man fjernbetjener fra f.eks. soveværelset.
Der findes også løsninger, som generelt kan overføre et signal fra en fjernbetjening, så man fra soveværelset kan fjernbetjene f.eks. en ditital tuner i stuen og så overført signalet fra denne til f.eks. soveværelset.

Fælles for alle disse løsninger er, at de ikke er nogen fuldgyldig erstatning for at trække et antennekabel til soveværelset.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu