recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst i hele huset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst i hele huset

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst i hele huset
    Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:08

Hej

Ja jeg ved ikke om denne tråd er helt død men det er det bedste bud jeg har på et svar.
Jeg har søgt rundt omkring for at finde svar på den bedste placering af routeren.
Jeg har en Netgear WNR2000

Den er super god men der hvor jeg har kontor bliver den skærmet lidt fra resten af huset pga af en skorsten og en ret tyk væg..
Det er et gammelt bondehus i 2 plan. Lige nu er den placeret i den ene ende af huset som er godt og vel 20mtr langt men routeren burde jo rækker væsentlig mere end det.
Jeg vil gerne undgå at skulle trække kablet rundt i huset men jeg har mulighed for at flytte den op på 1.salen.
Der er ikke noget særligt isolering mellen stue og 1.sal. List gips, træ og lidt rockwool.
Men nu er jeg i tvivl om hvilken retning den sender signalet. Sender den 360gr rundt eller kun 180gr?
Ville den skulle hænges med toppen nedad hvis jeg flytter den op på 1.sal.
Jeg har ikke brug for signalet på 1.sal men kun i stueetagen. Men der vil jeg tilgengæld også gerne have dækket det hele.
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:19
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:40
Men hvis signalet i den anden ende af huset er svagt fra min nuværende router vil denne Rangeextender så ikke også have svært ved at fange signalet?
 Ellers ville den jo bare skulle stå 3 meter ved siden af den nuværende for at komme fri af væg og skorsten.
Eller er den sat sammen med kabel?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Men nu er jeg i tvivl om hvilken retning den sender signalet. Sender den 360gr rundt eller kun 180gr?
Ville den skulle hænges med toppen nedad hvis jeg flytter den op på 1.sal.
Jeg har ikke brug for signalet på 1.sal men kun i stueetagen. Men der vil jeg tilgengæld også gerne have dækket det hele.

Det afhænger af antennerne på din router. Og antennerne kan være din løsning. De kan oftest skiftes til andre/bedre antenner.
Jeg har ikke selv testet det, men flere producenter annoncere med indtil flere db´s forbedring. Og hvis du gør det, så sikre dig du kan sende dem tilbage, hvis ikke det virker.

Ang. dit konkrete problem, såkan en rangebooster være løsningen, som nævnt i andet svar. Den skal ikke sidde 3m fra din router, men derimod sidde på græsen/den grænse du selv synes signalet bliver dårligere i. Den vil så booste signalet derfra og sende det videre. Oftest kan man redde 10-15m.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 10:18
Arrgh, kiggede først på din router bagefter. Det lader ikke til du kan skifte antennerne. Så den løsning er udelukket.

Tilbage til rangeboosteren LOL
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 11:05
1. installer InSsider på din PC
1. Placer routeren det sted du mener den kan stå på 1.sal.
2. tilslut kun 230v
3. start InSsider og gå rundt i huset og få et indtryk af hvor godt du er dækket ind.

BS
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 11:30
... eller WiFinder (Gratis) hvis du har en Android mobil. :)
Fantastisk hvis du render rundt i byen og lige mangler et net at hoppe på. :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Arrgh, kiggede først på din router bagefter. Det lader ikke til du kan skifte antennerne. Så den løsning er udelukket.

Tilbage til rangeboosteren LOL
Men er der nogen der kan fortælle hvilken retning min router sender signalet når der ikke er nogen synlige antenner?
Sender den kun signalet "sidelæns" eller sender den det både sidelæns og opad?
Sagt på en anden måde - hvordan er spredningen på signalet på den slags router?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu