|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mads333 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 12:08 |
Hej Ja jeg ved ikke om denne tråd er helt død men det er det bedste bud jeg har på et svar. Den er super god men der hvor jeg har kontor bliver den skærmet lidt fra resten af huset pga af en skorsten og en ret tyk væg.. Det er et gammelt bondehus i 2 plan. Lige nu er den placeret i den ene ende af huset som er godt og vel 20mtr langt men routeren burde jo rækker væsentlig mere end det. Jeg vil gerne undgå at skulle trække kablet rundt i huset men jeg har mulighed for at flytte den op på 1.salen. Der er ikke noget særligt isolering mellen stue og 1.sal. List gips, træ og lidt rockwool. Men nu er jeg i tvivl om hvilken retning den sender signalet. Sender den 360gr rundt eller kun 180gr? Ville den skulle hænges med toppen nedad hvis jeg flytter den op på 1.sal. Jeg har ikke brug for signalet på 1.sal men kun i stueetagen. Men der vil jeg tilgengæld også gerne have dækket det hele. |
|
![]() |
|
beddemiz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
![]() |
Måske dette er løsningen: http://netgear.dk/Products/RangeExtendersAccessPointsSwitches/RangeExtenders/WN2000RPT.aspx
|
|
![]() |
|
Mads333 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Men hvis signalet i den anden ende af huset er svagt fra min nuværende router vil denne Rangeextender så ikke også have svært ved at fange signalet?
Ellers ville den jo bare skulle stå 3 meter ved siden af den nuværende for at komme fri af væg og skorsten.
Eller er den sat sammen med kabel?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det afhænger af antennerne på din router. Og antennerne kan være din løsning. De kan oftest skiftes til andre/bedre antenner.
Jeg har ikke selv testet det, men flere producenter annoncere med indtil flere db´s forbedring. Og hvis du gør det, så sikre dig du kan sende dem tilbage, hvis ikke det virker. Ang. dit konkrete problem, såkan en rangebooster være løsningen, som nævnt i andet svar. Den skal ikke sidde 3m fra din router, men derimod sidde på græsen/den grænse du selv synes signalet bliver dårligere i. Den vil så booste signalet derfra og sende det videre. Oftest kan man redde 10-15m.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Arrgh, kiggede først på din router bagefter. Det lader ikke til du kan skifte antennerne. Så den løsning er udelukket.
Tilbage til rangeboosteren
![]() |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
1. installer InSsider på din PC
1. Placer routeren det sted du mener den kan stå på 1.sal.
2. tilslut kun 230v
3. start InSsider og gå rundt i huset og få et indtryk af hvor godt du er dækket ind.
BS
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
... eller WiFinder (Gratis) hvis du har en Android mobil. :)
Fantastisk hvis du render rundt i byen og lige mangler et net at hoppe på. :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Sender den kun signalet "sidelæns" eller sender den det både sidelæns og opad?
Sagt på en anden måde - hvordan er spredningen på signalet på den slags router?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |