|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
berliz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
![]() Sendt: 07-November-2008 kl. 00:59 |
Jeg har købt et trådløst Strong "Video Sender Set" til vores lille fladskærm i køkkenet. Vi kan nu se satellitudsendelser trådløst fra receiveren i stuen, og det virker overraskende godt med den lille skærm.
Men der fulgte en I/R ledning (infrarød) med, ca 160 cm lang, hvorpå der med ca 60 cm's afstand er mont. 3 små øjne med hver deres selvklæbende flade. Ledningen er monteret i sættets sendeenhed i stuen. I forretningen mente man, at det var til at betjene apparaterne i stuen med ("baglæns" fra køkkenet), f.eks sat.receiveren, som så også kunne slukkes efter endt brug via det trådløse sæt med sender i stuen og modtager i køkkenet. Man var ikke sikker, men mente, at øjet skulle placeres lige uden for sat.modtagerens sensor vha. den selvklæbende flade. På den måde ville fjernbetjeningens signal blive registreret i apparatet, som om det skete i den normale 3 m. afstand. Det hele lyder mystisk, og det fungerer i hvert fald ikke. - Men er der noget om det? - Det ville være fint, om det kunne virke. Redigeret af berliz - 07-November-2008 kl. 01:00 |
|
![]() |
|
berliz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
![]() |
Er der slet ingen som ved, hvordan en infrarød styring virker? Der er en ledning med 3 magiske øjne, som skal monteres på den trådløse enhed i stuen og anbringes, så 3 udvalgte apparaters sensor (signal fra fjernbetjen.) kan "se" det magiske øje.
Ved fra køkkenet at aktivere f.eks fjernbetjeningen til DVD'en, der står i stuen skulle en kommando kunne sendes via den trådløse enhed ind i stuen og f.eks starte et program på DVD'en, som om man befandt sig i stuen. Jeg forstår ikke det med de magiske øjne, og forretningen ved åbenbart heller ikke, hvordan det virker. Måske er min forklaring ikke god nok. Er der ingen hjælp at få? |
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
Du kan starte med at tjekke om det bliver sendt et signal ud i ledningen, hvis der er 3 øjne på er det stensikkert ikke en modtager...
lyder mere som et placeringsproblem.... tag din mobil med kamera og hold den op foran de små øjer, mens en anden står med fjernbetjeningen i køkkenet og trykker på livet løs, burde være ligemeget hvilken knap eller fjernbetjening, de fleste er indrettet efter at gentage hvad som helst hvis der er signal igennem, vil du se et lille blink i displayet på din mobil, det kan dog også være et kraftigt blink, hvis det er tilfældet, så kan du ske at være udsat for at IR modtageren i din sattelit-dippelut simpelthen bliver blændet... |
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nu prøvet alt muligt. Der sker absolut intet.
Det undrer mig, at der ikke er en vejledning med i kassen. Den omtalte lednings stik (den med de 3 magiske øjne) skal "bare" sættes i "transmitterens" I/R bøsning. Så vil signalet fra fjernbetjeningen gå fra den trådløse receiver i køkkenet tilbage til transmitteren i stuen og videre til de(n) pågældende enhed(er), f.eks DVD'en. Jeg har forgæves prøvet at finde en ordentlig beskrivelse af funktionen/opsætningen på nettet. Jeg fatter ikke en dyt af denne smarte udvidelse af fjernbetjeningsfunktionen. |
|
![]() |
|
abadabadoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
du skal tage satellit motagerens fjernbetjening med i køkkenet og peje på fronten af IR modtageren. Fjernbetjenings signalet skulle så komme ud på tape siden (husk at tage tapen af) af lysdioderne. Klæb dem på ved satmodtagerens modtage diode. Det burde virke. Jeg har sat en del op af tilsvarende apperater.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg vil prøve at følge din anvisning. men skal lige have anskaffet et sæt forlængerkabler for at få det hele placeret mere diskret.
Jeg kommer tilbage med en "rapport", når jeg har afprøvet systemet. Jeg håber det lykkes. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har returneret sættet. Det skyldes, at sender og modtager kun virkede optimalt i prøveopstillingen. Dvs. når de var placeret langt fra DVD'en i stuen og det lille TV i køkkenet. Det så skørt ud, men var nødvendigt for at undgå badeværelsets vægge med fliser og 2 skabslåger med spejle.
Kort sagt, der var for mange forhindringer og andre ulemper. Måske vil jeg senere trække kabel hele vejen fra stue til køkken op over loftet. 10-12 m. længde skulle ikke forringe signalet nævneværdigt. Måske er det et andet emne, men kan man mon selv lodde fonostik på et sådant "lakridsbændel" (2 x audio 1 x video). Det vil jo være svært at føre ledningen igennem en mur eller loftet med 3 stik på. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |