recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst musiksystem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst musiksystem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lunde Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2006
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst musiksystem
    Sendt: 19-December-2009 kl. 16:12
Hej alle
Jeg er lidt på udkig efter noget trådløst musiksystem, hvor jeg har basen (anlægget) inde i stuen, og så kan montere nogle trådløse højtalere i eks. køkkenet og soveværelset.

Jeg ved godt at Bose har sådan en løsning, men det er bare mega dyrt, og så mange syntes syntes jeg ikke lige jeg vil smide efter det...

Hvad findes der så af fornuftige og holdbare alternativer?
Til top
Gammelstrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 16:15

Prøv at kigge på Sonos (HiFi klubben), det er godt nok lidt pebret, men det virker.

/Jesper

Sony KDL-40W3000
Denon AVR2809
B&W 683, B&W 685, B&W HTM62, B&W ASW610
ReadyNAS Duo (1 x 1000 GB)
PS3 320GB (opgraderet fra 80GB)
Sonos CR200, 2 x ZP90
Ipod Touch 64 GB
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 16:42
Squeezebox eller Sonos..

Sonos er dyrt, men skulle eftersigende være meget brugervenligt..

Squeezebox er noget billigere, men nogle har problemer med opsætning (har dog selv en Boom og en Duet uden de store problemer)


Kunne nu godt tænke mig at prøve Sonos, men gider ik betale merprisen når mit Squeezebox-setup nu engang virker!
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 20:52
Har en squeezebox duet, den kører rimeligt godt nu efter utallige opdateringer og med fast IP. Men nogle gange mister min reciever adgang til min konto hos mysqueezecenter hvilket betyder jeg ikke kan høre radio uden at min PC er tændt, det er ret træls og kræver en fabriks reset af det hele med efterfølgende opsætning igen...
Min personlige mening er at jeg ikke vil bygge videre på det system, skal der investeres videre bliver det Sonos da det bare SKAL være brugervenligt og stabilt nok til at konen og ungerne har fornøjelse af det...

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 01:00
Vil også foreslå Sonos eller Squeezebox - ved ikke hvilket prisleje Bose ligger i, men af Sonos og Squeezebox angår, er Squeezebox det billige alternativ - også når senere der skal udvides med flere enheder. Sonos har mere karakter af Plug'n'Play end Squeezebox og har med sit eget trådløse netværk og indbyggede server ikke dén afhængighed som Squeezebox nogle gange lider under i forhold til brugerens egen opsætning af server og netværk. Squeezebox Duet, som er blandt medlemmerne i Squeezebox familien har endvidere, specielt i starten, lidt under talrige problemer og mange brugeres frustrationer skyldes netop Duet-løsningen. Squeezebox er dog også den mest fleksible løsning af de to, da du samtidig har mange muligheder for at konfigurere serveren og udvide med diverse plugins efter behov. Jeg har selv en Classic og en Boom og benytter også en softwarebaseret "squeezebox" (SoftSqueeze) fra jobbet - det er bare et spørgsmål om tid inden der kommer flere bokse til, så musikken er til rådighed i alle rum :-)
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 11:46
Lunde: Vær opmærksom på at både Squeezebox og Sonos er netværksafspillere, som spiller internetradio og musikfiler der ligger på netværket. Det er altså ikke direkte sammenlignenligt med trådløse højtalere eller B&O Link som videresender f.eks. en CD's lyd.
 
Når det så er sagt, så synes jeg at Sonos og Squeezebox kan så meget mere at de til (næsten) hver en tid vinder i sammenligning.
-Sonos er rundt regnet dobbelt så dyrt som Squeeze. Det er lidt ligesom et apple-produkt: Dyrt, lækkert og det virker. Men producenten har truffet alle valg for dig på forhånd. Der er ikke mange tilpasningsmuligheder. Så hvis du ikke passer ned i æsken, så er det bare ærgeligt.
-Squeezeboxene kræver mere af dig som administrator af systemet. Man skal være forberedt på at bruge lidt tid på at få det til at virke. Men når det så spiller, er det godt. Der er et hav af tilpasningsmuligheder og der er en masse tredieparts-software til det, så man kan få det til at fungere efter ens eget hoved. Og så har næsten alle deres afspillere mulighed for lokal- og/eller IR-betjening, samt en skærm der viser had man spiller osv. En stor mangel ved Sonos efter min mening.
Til top
Casmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af act_dk act_dk skrev:

Squeezebox eller Sonos..

Sonos er dyrt, men skulle eftersigende være meget brugervenligt..

Squeezebox er noget billigere, men nogle har problemer med opsætning (har dog selv en Boom og en Duet uden de store problemer)


Kunne nu godt tænke mig at prøve Sonos, men gider ik betale merprisen når mit Squeezebox-setup nu engang virker!
 
Har lige købt en Logitech Squeezebox duet, og det virker fint og nemt at sætte op syntes jeg. Har dog lidt problemer med at få en standard pc til at køre som server, hvor den selv skal kunne starte op fra dvale funktionen (nævnt i andet forum), men mon ikke bare det er min uvidenhed Embarrassed
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu