|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
1haha ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 02-Januar-2009 kl. 19:42 |
Hej
![]() Jeg har lige installeret zaptor boksen, og nu vil jeg egentlig gerne have trådløst net også (har 2 bærbare). Jeg har hørt, at man bare kan sætte sin trådløse router, til modemet fra stofa, men nu hvor jeg har en switch i, og stofa modemet kun har en por,t som går til zaptor boksen. Hvad gør jeg så ? Kan man sætte sin trådløse router til sin switch? og passer det overhovedet man kan have en trådløs ruter, uden at tilmelde sig wireless fra stofa. (undskyld alle de noobie spørgsmål, håber det giver mening) |
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
Du kan IKKE bruge din egen trådløse - du SKAL have
Stofas wireless løsning til den. Men det du kan gøre, er at købe en såkaldt Lan 2 Wifi adapter - altså en dims der laver alm. kablet net om til trådløs og tilbage igen. Det bruges også til printer, spilkonsoller etc. |
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
![]() |
|
1haha ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
altså et accesspoint?
|
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
Nej - sådan en her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_bridge http://www.linksys.com/servlet/Satellite? c=L_Product_C2&childpagename=US/Layout&pagename=Linksys/ Common/VisitorWrapper&cid=1134692497433 |
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
![]() |
|
Marco ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
Jeg har ikke mere plads i mine kabelkanaler - og er træt af at skulle blive ved med at gøre hullet mellem stuen og kontoret større og større :-D Derfor har jeg netop investeret i et såkaldt "powerline" system, som skaber netværksforbindelse via det eksisterende 230v net i hustanden. Smart! Mon ikke det kan løse opgaven med at få signalet frem til Zaptoren uden at skulle betale for Stofas egen trådløse løsning med oprettelse til 199,- trådløs modtager til 100,- og derudover 25,-/md. for at abonnere på det Læg især mærke til illustrationen nederst på denne side, hvor signalet ryger frem til en set-top-boks: http://eldanmark.dk/edb/pc_tilbehoer/netvaerk/devolo_dlan_20 0_aveasy_starter_kit_2044_da.html Det skal dog tilføjes at jeg ikke har betalt 999,- for det, men at jeg fandt det brugt til 1/3-del af prisen ;-) |
|
![]() |
|
eldiablo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
@Mike S. Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvad du præcist mener med det du har skrevet. Er det korrekt forstået at det IKKE er muligt at: Væg --> Broadband modem --> Zaptor Swich --> 1) Zaptor boks Zaptor Swich --> 2) egen wifi-router --> wifi internet |
|
![]() |
|
![]() |
eldiablo det er korrekt forstået. Det er kun muligt at lave wifi via Stofa egen løsning eller via en wireless
bridge. Net over strøm som Marco omtaler er også en god løsning og fungerer rigtig fint for de fleste. |
|
Zaptor Motorola
|
![]() |
|
eldiablo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Mike S. Tak for svar. Det lyder jo helt grotesk! Hvordan kan det være at det IKKE er muligt at "dele" internettet fra Swichen til 1) zaptor boksen og til 2) min egen router? Jeg er ingen edb-ekpert, men er det at splitte noget internet igennem en swich ikke verdens mest standard ting? Er det så Zaptor og deres SMC swich der har en eller anden begrænsning på or?
|
|
![]() |
|
Quibbler ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Hej Eldiablo, jeg tror i snakker forbi hinanden. Det fungerer fint hos mig sådan som du beskriver. jeg har også både et kabel i switchen til min Zaptor og et til min trådløse router. |
|
Michael - Zaptor - DS710+ - Kolding
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja sorry - jeg mente man ikke kunne bruge sin egen wifi router til at forbinde Zaptor med -
altså man kan ikke forbinde Zaptoren trådløs med mindre man bruger Stofa wifi løsning |
|
Zaptor Motorola
|
![]() |
|
![]() |
Ah ok, så er jeg nede på jorden igen. Beklager hvis min formulering var lidt mangelfuld.
Et spørgsmål som sikkert er blevet stillet 1 million gange før, men er det muligt at fjerne Stofas SMC swich og blot benytte sin egen router til at dele mellem kabel til Zaptor boks og evt computer? (mit eget forsøg fungerede ikke, jeg har en linksys wrt54g) |
|
![]() |
|
thomas_fogh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
Amitech har et lignende system til 699 kr. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |