recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst netkort til stationær ? Hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløst netkort til stationær ? Hvilket?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst netkort til stationær ? Hvilket?
    Sendt: 02-September-2013 kl. 21:53
Jeg har utrolig langsom forbindelse på min stationære pc. Den har indbygget trådløs netkort , men det går alt for langsomt. Selv en 4 år gammel bærbar trækker hurtigere net , når den står samme sted. Så tænker at jeg skal købe mig et nyt netkort til den ?
Jeg har ca. 10 m fra en Apple Airport Extreme som både understøtter 2.4 gz og 5gz.

Jeg har 1 ledig pci Express x1 port ledig. Tror jeg det hedder ?
Den er magen til de 2 små hvide på øverste billede her : http://www.behardware.com/articles/500-4/i925x-i915p-g-lga775-3-6-ghz-ddr2-and-pci-express.html       :)

Hvad skal jeg vælge ? :)
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 04:50
Hvis det ikke er et "must" med trådløs, så vil jeg klart anbefale en kablet forbindelse. Her får du helt sikkert en hurtigere og mere stabil forbindelse.

Redigeret af Roland - 03-September-2013 kl. 04:51
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 14:15
Det er et must desværre. Ellers var det helt sikkert blevet med et kabel :)
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 15:02
Har du ikke en ledig USb port? Jeg har gode erfaringer med Sandberg USB wifi dongle
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 16:48
Jo , det har jeg . Men tvivler på at sådan en lille usb dims som du linker til, er lige så god som en til PCI porten .. Har i forvejen en til USB . Den ændre ikke ret meget på hastigheden..
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 16:52
Ok.det virkede perfekt på en gammel thinkpad
jeg havde det fordoblede næsten hastigheden
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Hvad skal jeg vælge ? :)

At flytte antennen væk fra metalkassen den gemmer sig bag?

Hvor mange "bjælker" har du i signalstyrke?
Hvad hastighed fortæller computeren at den forbinder med?

WiFi i en stationær computer er ikke altid lige godt, idet antennen oftest sidder lavt placeret og i nærheden af en masse metal.
Et nyt netkort vil måske flytte antennen lidt ud fra kassen, men om det hjælper er ikke let at sige.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 20:12
Typisk har jeg mellem 3-5 ud af 5 ..

Har overvejet den her ..

http://www.sikkenemt.dk/index.php/hardware/netvrksprodukter/trdlsnetkortpci/tp-link-450mbps-dual-band-wireless-n-pci.html

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu