recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst netværk til Squeezebox Duet mv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst netværk til Squeezebox Duet mv.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FlemmingP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst netværk til Squeezebox Duet mv.
    Sendt: 06-Maj-2008 kl. 00:20

Gennem de sidste par år har jeg fulgt med i debatten her på sitet - og særlig efter lanceringen af Squeezebox Duet. – Nu har jeg tygget langhalm nok, jeg må ha’ en - nu.

I den forbindelse har jeg beslutte mig for, at jeg vil flotte mig, og anskaffe mig et trådløst netværk.

Har en bærbar og en stationær pc. i en 4 værelseslejlighed. Hvilken netværksløsning, i ok kvalitet, kan I anbefale, så Squeezebox kommer til at fungere perfekt? – Og det er ikke nødvendigt det koster en milliard, det skal bare være godt :-)

Har læst mig frem til, at der er nogen leveringstid på Squeezecenter hos Logitech, så hvor kan I anbefale, at jeg handler?

Håber I kan hjælpe.

Mv.

Flemming

Mv.
Flemming
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 01:58
Disse syntes jeg tit bliver anbelfaet på div. sider...

Linksys WRT160

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440598&am p;searchArea=products&Soegeord=Linksys+WRT

D-Link DIR-655

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923&am p;searchArea=products&Soegeord=D+link

Der er også link til producenter under ovenstående links.

Overvejer selv en løsning med en af de to modeller!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 08:13

Du kan stort set ikke købe Duet lige nu. Der er vist 1 eller 2 netbutikker der ligger inde med lager : http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426721

Det er lidt mærkligt at Logitech ikke leverer for på Slim Devices forum nævnte dem der havde bestilt at de fik leveret inden for 1 uge. Rabatkoden virker forresten ikke mere.

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 10:41
www.Streamtech.dk skriver at de har den på lager.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 21:26

Tak for anbefalingerne mht. en egnet netværksløsning, jeg får handlet.

Mht. indkøb af Squeezebox D., kan jeg vel uden problemer købe det her

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_/203-7461084-3043100 ?url=search-alias%3Daps&field-keywords=squeezebox+duet  

med leveringsadresse hos min kompis i UK, som besøger København i næste uge, eller hur?

Mv.

Flemming 

Mv.
Flemming
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 21:39
Jaaa hvis du er sikker på at Logitech i UK har dem på lager. Jeg tror ikke de er bedre kørende end Logitech i DK. Så du kan jo være uheldig at din ven ikke har den med.
Personligt ville jeg gå efter at købe den her i DK. Men jeg er nok også en forsigtigper hvad sådan noget angår. Også fordi der har været nogle Duet som skulle byttes for at de kunne bringes til at virke.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 11:08

Rabatkoden ser nu ud til stadig at virke. De har godt nok ikke trukket pengene på min konto endnu, men duetten er afsendt og rabatten fremgår af fakturaen.

EDIT: Den virker så alligevel ikke mere. Jeg prøvede lige at lægge en ordre ind og den åd den ikke.

Mht leveringstid ved køb på logitechs egen site, så tror jeg personligt at det er bevidst sløvsind fra deres side, når man ikke vælger express delivery som koster ca 220 kr ekstra.

Uanset om du køber på logitech.dk eller.co.uk så bliver varen tilsyneladende afsendt fra et lager i tyskland.

Prisen i England er lidt lavere, men er du som forbruger lige så godt stillet, hvis noget går galt? UK-pris - rabatkode = rigtig god pris.

Mht wireless router. Linksys WRT54GL ses ofte anbefalet. Især hvis man gerne vil have mulighed for at nørde igennem. Der findes alternativ firmware til den derude, hvor man får mange nye muligheder, bl.a mulighed for at justere sendestyrken.

Redigeret af Muele - 07-Maj-2008 kl. 11:15
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 15:17

Nu er den købt og afhentet hos i HIFI-klubben. :-) I samme ombæring har jeg mulighed for at købe denne for en plov. Hvad siger I til denne NAS?

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=211828&am p;SamleMenuID=12&gruppe=5038&Extended=&SiteID=1& amp;Show_description=0&serie=&producent=WesternDigit al

Mv.

Flemming

Mv.
Flemming
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 16:56

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Disse syntes jeg tit bliver anbelfaet på div. sider...

Linksys WRT160
D-Link DIR-655

Jeg har selv D-Link DIR-655 og har målt den til at kunne route omkring 250Mbit traffik over dens 1Gbit interface.

På min internet forbindelse (100Mbit) fungerer den rigtigt stabilt, selv med mange connections of hastigheden er meget kontakt på optil omkring 9MB i sekundet.

Jeg kan kun anbefale den, men jeg har ikke prøvet Linksys'en så det er på ingen måde en sammenligning.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu