|
Trådløst setup med DVB Viewer TV service |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Februar-2014 kl. 21:46 |
Hvordan er jeres setup. Jeg har kun trådløst net via en router fra TDC Home duo, samt en Cisco fra arbejdet. Min tv server skal således streame via disse enheder. Men det er vel et broadcast system, så det vil vel ikke virke. Jeg har ikke magten over nogen af routerne.
Hvad er jeres setup, har i et trådløst netværkskort direkte i TV serveren eller hvordan er det strikket sammen.
Kører dvbviewer klienten godt på IPAD.
MVH
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For at streame fra dvbviewer recording service kræves ikke andet end der på klient-enheden etableres trådløs forbindelse til ens lokale netværk..
Det er ikke nødvendigt med trådløst netkort i TV -server... Det kan være en fordel at TV-serveren har en fast IP-adresse, så er det lettere at etablere forbindelse igen... Redigeret af avh - 10-Februar-2014 kl. 22:28 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Hvad er det du i virkeligheden vil?
Hvis det bare er inden for hjemmets 4 vægge er det problemløst. Så kan jeg sende dig min Kvik guide til hvordan det sættes op. Er det derimod uden for hjemmets 4 vægge, så skal der Ninja tricks til |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Det er bare inden for hjemmets fire vægge. Til ungernes IPAD. Bare send en guide. MCenterFreak.
Men jeg tror altså mine routere spærrer.
Jeg har faste ip adresser på mine servere.
MVH
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Dine "routere" blander sig ikke i hvad du gøre på indersiden, men her er min kvik guide: Quick guide til installation af DVBViewer & Recording Service Recording Service er gratis (hvis man har købt DVBViewer) ad-in til DVBViewer, og kan hentes her: https://www.dvbviewer.tv/members/ På serveren: 1. Installer Tuner(ne) 2. Installer driverne til tunerne (det skal være BDA drivere, hvis der er flere valg) 3. Installer DVBViewer. Konfigurer det, skan kanaler, vær sikker på at alt virker 4. Installer Recording Service 5. I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware og vælg ”Benyt ikke” under” Tilstand:” for de tunere du vil dele ud 6. Klik på start>Alle programmer>DVBViewer>DVBViewer Recording Service>Service Options 7. Vælg ”Server”. Skriv portnumrene ned for ”Unicast Interface”, og ”Control Server”. Sædvanligvis 3456 and 4022 8. Hak i ”Activate Autdiscovery”, skriv portnumer ned, sædvanligvis 600 9. I ”Web Settings” indtast det ønskede Username og Password 10. I ”Hardware”, klik på ”scan devices”, for at få hentet tunerne På klienten 1. Installer DVBViewer. Installer IKKE tunere under setup fasen 2. I DVBViewer gå til Indstillinger>Indstillinger>Hardware. Klik på ”+” knappen og vælg det antal tunere du vil benytte fra serveren 3. Select ”Normal” i ”Tilstand” for hver Tuner 4. For hver tuner: Klik ”opsætning”. I ”DVB Server” skriv serverens IP addresse (du kan finde den på serveren med Windows Taste + R skriv ”CMD” og derefter” ipconfig”, f.eks. 192.168.1.x, alternativt servernavn, f.eks.: http://server) 5. Samme addresse i ”DVB Unicast” 6. Skriv portnummer i ”DVB Server port” ( 4022) 7. Skriv ”DVB Unicast port” (3456) 8. I ”Auto Opdager Service”, skulle navnet på serveren gerne være vist 9. I Indstillinger>Indstillinger>Recording Service klik ”Enable Support for Recording Service”. Skriv IP adressen fra serveren og Username og password fra serveren (punkt 7 længere oppe) 10. Klik ”Test Connection”. Hvis alt er ok, viser den navn og version fra Recording Service, ellers skriver den FAILED Hvis alt er ok, kan du nu skanne kanaler på klienten Hvis ikke, så check alle portopsætninger igen. Prøv at disable din firewall på serveren. Hvis det virker med disabled firewall, så skal de ovennævnte porte åbnes i firewallen, og der skal gives tilladelse til at dvbviewer.exe og dvbservice.exe må køres Codecs Hvis der benyttes Win 7, skal der normalt ikke installeres codecs. Under Win Vista/Win XP kan man f.eks. benytte CoreAVC, Cyberlink PowerDVD, Divx og mange andre Hvis der benyttes Win 8, er det kun Windows 8 pro + Windows 8 MediaCenter Pack der indeholder de nødvendige Codecs |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Ekstra:
Husk at sige ja LAV filter under installation af DVBViewer |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |