recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst setup til en streaming nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst setup til en streaming nybegynder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
drcph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2009
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst setup til en streaming nybegynder
    Sendt: 05-April-2011 kl. 19:30
Hej alle,

Nu er det på tide at opdatere netværk og i den forbindelse tænkte jeg at give mig i kast med et streaming setup.

Mit aktuelle setup:
1) 3-værelses lejlighed på ca. 80 m2, så ikke det store område der skal dækkes.
2) PC i værelse med primært musik + lidt film. 802.11b USB netkort der ikke engang udnytter netforbindelsen optimalt.
3) TV, forstærker og højtalere på TV-bænk i stuen.
4) Trådløs router (gammel, ustabil 802.11g fra Philips) i soveværelset.
5) iPhone 4 og iPad 2 der ikke indgår i noget setup aktuelt, men meget gerne må kunne bruges i det indkøbte.

Ønsker:
1) Hurtigere, mere stabilt internet (burde være muligt med opgradering til en vilkårlig router + netkort?)
2) Streaming af musik fra PC (det meste er importeret i iTunes, så går hvis dette er et krav), iPhone og iPad til forstærker.
3) Musik skal kunne styres uden at TV er tændt (via medfølgende remote eller iPhone/iPad app).
4) Streaming af film fra PC til TV - 720P er tilstrækkeligt.
5) Skal være let at sætte op
6) Så billigt som muligt
7) Gider ikke trække kabler andre steder end ved TV/forstærker

Mine tanker:
Apple TV 2 til streaming af film og musik. Da TV og forstærker står lige ved siden af hinanden, kan den let placeres her. God integration med iPhone og iPad, og så vidt jeg kan forstå kan man godt koble den til forstærkeren separat (med det optisk out) og streame musik på denne måde gennem fx. Remote App eller AirPlay?

Jeg er vant til jailbreak fra iPhone, så derudover kan den jailbreakes og køre med xmbc media center hvis jeg skulle ønske dette.

Router og netkort er jeg ikke så godt inde i. Tænkte fx. en Linksys E1000 (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=linksys+e1000&sp=all&pid=4308252) eller E1200 der snart skulle komme, og en USB-dongle (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=464946).

Lyder min plan fornuftig? Andet der ville være at foretrække eller supplementer?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu