recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst Stofa tv signal i forbindelse med nybyg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløst Stofa tv signal i forbindelse med nybyg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jaqup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaqup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst Stofa tv signal i forbindelse med nybyg?
    Sendt: 01-Maj-2015 kl. 21:26
Skal til at have bygget et længde sommerhus som er 18 m langt.
I den forbindelse skal jeg have planlagt tv installationen.

Der vil lagt fiber tomrør ind i teknikskab som er placeret i den ene ende af huset.

Fjernsynet vil blive placeret i den anden ende af huset.

Vil i anbefale at laves tradionel antenne kabel installation fra teknikskab hen til fjernsynet.

Har Stofa en trådløs mulighed som er god og stabil i forld til evt at fravælge den tradionelle løsning?

Vil i anbefale at der evt. trækkes var kabel fra teknikskab hen til fjernsynet, og er der noget jeg skal være obs på?

OBS Modtager også gode råd til om der er noget jeg skal være OBS på i forhold til det trådløse internet i huset?

Der er tale om et udlejnings sommerhus så løsningen skal være stabil samt rimelig fremtidssikret!

På forhånd mange tak

Mvh
Jakob
Obs. opkoblet via vsat
AZ 173,2 EL 21,3 Rel 262,4
AGC 1984 61 22 74 - 002 04 78
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2015 kl. 21:45
En kablet forbindelse vil klart være at foretrække fremfor noget trådløst som sikkert bliver ustabilt, men hundedyrt.

Vidste i øvrigt ikke at Stofa leverer kabeltv i sommerhusområder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2015 kl. 21:52
kabel, kabel, kabel. I den rækkefølge :-D
 
Mvh BS
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 23:32
Mener du bare "simpelt" tv, eller vil du forberede brug af Stofa SmartTV (AKA Zaptor boks) ?
Du slipper ikke for antennekabel til tv'et uanset hvad.

Hvis du vil have Zaptor, så skal den også kables med ethernet fra Stofas kabelmodem, hvis det skal være stabilt. Bemærk at kablet SKAL gå til kabelmodemet, og ikke må gå via din egen router. (må dog gerne gå via en ethernet-power-ethernet forbindelse)

Dvs. hvis du vil sætte din egen router op istedet for Stofas, og vil tilbyde ethernet stik til gæsters pc'ere i tv-rummet, så skal du trække to ethernet kabler. Et fra kabelmodem til Zaptor, og et fra din router til væg-stikket.

EDIT: Ovenstående forudsætter Stofa kabel TV via DVB/C. Jeg kender intet til deres Fiber løsning, som der vist er tale om her. Sorry.


Redigeret af pdj1974 - 11-Maj-2015 kl. 09:28
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Vidste i øvrigt ikke at Stofa leverer kabeltv i sommerhusområder.

Mine forældre har lige fået det på Rømø i deres sommerhus, fiber, lille tv-pakke og 20/20 til 299 kr/mdr.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Vidste i øvrigt ikke at Stofa leverer kabeltv i sommerhusområder.

Mine forældre har lige fået det på Rømø i deres sommerhus, fiber, lille tv-pakke og 20/20 til 299 kr/mdr.

Det har de forhåbentlig på skrift. Prisen er 408kr på hjemmesiden. Stofa's sælgere lover mere end de kan holde.
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jubas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 12:18
Stofa levere TV på Rømø via SE's fiber, men de har vel en fiberboks med coax udgang? Check lige om det er en ethernet eller coax løsnig du får til dit TV.
Træk altid et kabel hvis der er mulighed for det, det giver mindre bøvl. Du skal vel også have internet i stuen, så kan du lige så godt trække ethernetkablet med det samme for at få god dækning ;)
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Vidste i øvrigt ikke at Stofa leverer kabeltv i sommerhusområder.

Mine forældre har lige fået det på Rømø i deres sommerhus, fiber, lille tv-pakke og 20/20 til 299 kr/mdr.

Det har de forhåbentlig på skrift. Prisen er 408kr på hjemmesiden. Stofa's sælgere lover mere end de kan holde.

https://stofa.dk/sommerhus -undskyld mangel på klikbar link, det fungere ikke i IE11, få det nu fixet
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 03:02
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:


https://stofa.dk/sommerhus -undskyld mangel på klikbar link, det fungere ikke i IE11, få det nu fixet


https://stofa.dk/sommerhus  

Ja min EI11, har samme problem. 

Men både jeg har i årevis haft både Firefox (eller Netscape) og Chrome  på mine  PC'er, så nu er linken aktiv.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 09:54
Få det lavet rigtigt fra starten af - det vil sig: TRÆK KABEL :)

Det koster ikke specielt meget at gøre det rigtigt fra starten, sammenlignet med hvad man på sigt kan bruge på et trådløst setup, som måske/måske ikke kommer til at fungere optimalt.

Da vi byggede om for nogle år siden, fik jeg trukket cat6 kabler+coax i alle ydermure, samt lavet stik i alle rum. Det er en af de bedste inversteringer der er lavet ved huset. Alt netværk kører gigabit uden problemer, og vi har tv signal i alle rum for en ret minimal inverstering.


Redigeret af tobywan - 11-Maj-2015 kl. 09:56
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
jaqup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaqup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 21:50
Vil det være klogt at trække 2 stk cat6 kabler op til fladskærmen. Synes jeg har hørt at HD tv kræver alle lederne dvs man kan ikke splitte kablet op med hensyn til 2 stik per kabel???

Der vil ligeledes blive trukket et kabel hen under fladskærmen.

OBS Det er udelukket for at være lidt fremtidssikret
Obs. opkoblet via vsat
AZ 173,2 EL 21,3 Rel 262,4
AGC 1984 61 22 74 - 002 04 78
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 13:15
Af erfaring fra mine forældres sommerhus / hus vil jeg på det kraftigste anbefale at få trukket kablerne i rør, så de er lette at udskifte på et senere tidspunkt, hvis det af tekniske eller andre årsager bliver nødvendigt.

Det vil også betyde at der hvor du har et Ethernet stik ville du kunne lavet et tv stik i stedet hvis bliver nødvendigt. Det eneste det kræver er at trække et nyt kabel i røret.

Det er meget svært at forudsige hvilke behov man får i fremtiden og hvordan den teknologiske udvikling påvirker ens installation, på denne måde har du sparet dig selv for en masse bøvl og penge på den lange bane.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu