|
Trådløst tv rundt i huset ??? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 375 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 12:43 |
Skal til at have lavet så drengene kan se tv på værelset, og alt efter udbyder kan det jo både være antenne og netværkskabel, også tænker jeg bare lige, har man da ikke snart lavet et trådløst antennesystem, alt andet idag kan da snart kører trådløst, hvorfor er der da ikke nogen der laver det, og det er der måske også, det er måske bare noget jeg ikke lige har hørt om eller ???
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så begynder man vist at " transmitere" - og det går ikke .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 375 |
Det kan du jo have ret i, men det behøvede vel ikke lige være en direkte transmission, man kunne jo have nogle subenheder der gik ind og kaldte på kanalen, lidt ala når jeg ser en udsendelse på den bærebar som har været vist på dr via nettet: jeg kender ikke løsningen men jeg er garanteret ikke den sidste familiefar der skal bakse rundt ude i en isoleret skunk for at trække kabler til de glade poder i konfirmationsalderen, fordi deres mor syntes de skulle have tv på værelset.
|
|
![]() |
|
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
det kan løses med x antal settop boxe og så en form for extender med ir blaster. Om der findes en løsning der virker ordentligt i praksis ved jeg ikke, men selve muligheden findes da.
er er et eksempel: http://www.av-connection.dk/?PGr=4820&ML=1578 Redigeret af Moerkbak - 04-Oktober-2012 kl. 13:35 |
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Hvis de har computere på værelset, så er nemmeste løsning vel en HDHomerun tuner
|
|
![]() |
|
Øhh hvad er det?
|
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Kender ikke noget ordentligt brugbart til analogt, men til IPTV findes der trådløse løsninger.
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Hvis der skal "trækkes" meget data, er trådløst ikke løsningen. Og TV bruger meget.
Nu skriver du ikke, hvor bor, eller hvilke udbydere der er muligt.
Yousee: Der skal trækkes et kabel fra indgangens stikket til drengenes værelser, evt uden på huset.
TDC: Hvis du bor ude på landet, er der måske ikke data kraft til TV modtagelse.
CanalDigital: betaler standardinstallation fra parabolen, der kan du få montøren til at trække et ekstra kabel til drengenes værelser (et kabel er nok i dag, for de nye bokse kan bruge SatCR LNB.
Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
En HDHomeRun er en "Netværkstuner" og fungere i korte træk ved at du smider et antennekabel bag i den og forbinder den med din router, via et netværkskabel. Du har nu adgang til alle dine TV kanaler, via enhver computer tilsluttet dit netværk.
En HDHomeRun har 2 tunere, så der kan vises to kanaler af gangen. |
|
![]() |
|
tannis ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
Hvad med dvb-t2 , undertekster , kortlæser -ca+ mondul ?
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19767 |
Jo, der findes løsninger, alt fra noget billigt skrammel til noget der er bedre.
Spørg dig selv, hvad vil du helst bruge penge på: 1. "Teknikløsningen" med trødløs halløj, som skal sættes op og vedligeholdes, når teknikkerne ændrer sig og som koster xxxx kroner inden du er færdig. 2. "Simpelløsningen" få et godt tilbud fra en elektriker der kan trække kablerne for dig (antenne og netværk) og som koster xxxx kroner når han er færdig Jeg ved godt, hvad jeg valgte....... Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |