|
Tre meter afstand til 65"? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6294 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-December-2019 kl. 16:19 |
Lyder de anbefalede tre meter til 65" fladskærm ikke som meget lidt
![]() Der skal primært vises FHD på det, altså ikke så meget 4K Har selv 55", så jeg ved det ikke (det er ikke til mig) Redigeret af jake51 - 04-December-2019 kl. 16:21 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5030 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er meget passende afstand ved FHD og UHD materiale. Du kan faktisk gå endnu tættere på ved UHD.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Vi sidder selv 3 meter fra vores 65". Vi havde før 50" og det kunne jeg mærke var begyndt at virke for småt. Købte det 50" i en gammel lejlighed, hvor vi sad 2.5 meter fra og der passede det nogenlunde.
Det virkede da lidt stort den første dag vi gik op til 65", men så var det også det. Derefter vendte vi os til den og kunne bestemt ikke gå ned i størrelse igen. Havde 77" OLED været til at betale, så havde vi skam nok også taget sådan et i stedet for.
|
|
![]() |
|
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
Vi har 2.5 mtr til en 75" i hjemmebio'en - det er bestemt ikke for stort.
|
|
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Den tommelfingerregel jeg har hørt ift. filmkigning: Billedhøjde = Afstand*3 Dvs. 3m skal være 1m højt billede. Så et 16:9 billede skal være 1,78 bredt. Personligt mener jeg det er en balanceret størrelse. I min biograf har jeg ladet billede være større end det. Så ift. trådstarter: 65" på 3m afstand virker meget småt. |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6294 |
I er tovlige Jeg sidder 2,5 meter fra 55", og det er rigeligt
![]() |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Kan huske i gamle dage:Du skal holde en udstrakt knytnæve foran dig og så skal den dække skærmen
Den regel er vi vist ud over :)
|
|
![]() |
|
Thomas46 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
Jeg har et 65 tommer tv stående forenden af min seng så Ca 2.5meter.
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Det er vist en subjektiv vurdering om det er rigeligt... :) Ift. for lille/for stor, så har jeg sjældent set nogen fortryde at de købte den største model mulig. Jeg har dog ofte hørt om folk, som fortryder de ikke lige købte et større.
|
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
Sidder ca 2,5 fra skærmen, og går helt klart efter en 65" næste gang.
Ville helst højere op, men de er umenneskeligt dyre, hvis det skal være OLED!
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2016 |
Hvem anbefaler dog det?!? ![]() Både Society of Motion Picture and Television Engineers (SMPTE) og THX anbefaler i hvert fald at man skal sidde i en afstand hvor dækning til 40 grader af dit synsfelt er referencen - også hjemme i stuen til 4K. Man er i forhold til øjnenes skelneevne ikke for tæt på et 4K TV, før man er inde omkring 1 meter fra en 65 tommer skærm (langt før de 40% dækning ef synsfelt er dækket). Til FHD er man "home free" med hensyn til opløsningen, sålænge man bare holder sig ca 2,6 meter fra skærmen. ...Selv sidder jeg ca 3,5 meter fra 123 tommer. Det passer sådan nogenlunde med referencerne til 4K og de 40% af synsfeltet.
De ca 3 meter til de 65 tommer i soveværelset nede for fodenden er i hvert fald alt for langt væk fra skærmen, men praktisk er der desværre ikke rigtigt andet der kan lade sig gøre end et større TV når det engang bliver til at betale sig fra. Redigeret af TBC1 - 06-December-2019 kl. 17:13 |
|
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Vil umiddelbart også mene,at ca 80” vil være ideelt til 3m. At de fleste stuer(fruer) så ikke kan sluge kamelen rent møbleringsmæssigt er en anden historie, - øhh ligesom prisen
![]() |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |